עשרות תלונות התקבלו במשרד הכלכלה על כיסאות גבוהים לתינוקות של חברת MOM או MIMI, אשר התפרקו לפתע כשהפעוט יושב עליהם. בעקבותיהן המשרד פרסם היום (חמישי) אזהרה  לציבור מפני המוצר, אך עדיין לא דרש מהחברה לעשות ריקול למוצריה. אחד מהמקרים האלו התרחש לבנה של מעיין לייזרוביץ', שסיפרה שרק בנס הסיפור זה נגמר באסון.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אנחנו עושים קידוש כמו כל שבת, שמים את התינוק שלנו את יהב על כיסא האוכל, אבל משהו לא היה נראה לי נכון באך שהוא יושב אז התכופפתי לסדר אותו, ובתוך שניות הכיסא פשוט התפרק לשניים על הרצפה", סיפרה לייזרוביץ'.

"אני הוצאתי לו את החגורות, בעלי שלף אותו מהכיסא, ובנס הוא לא שבר את כל הגוף. הכיסא פשוט התפרק לשתי חתיכות. מה היה קורה אם בדיוק הייתי רחוקה? הילד היה פשוט שובר את הרגליים". עוד הוסיפה לייזרוביץ' כי אמנם הם קנו כיסא חדש אך החשש נותר: "אני מפחדת לשים את הילד על הכיסא החדש, אני לא זזה מהכיסא. כשהוא יושב עליו אחד מאיתנו נמצא פיזית ליד הכיסא".

כיסאות שבורים (צילום: N12)
הכיסא השבור בבית משפחת לייזרוביץ' | צילום: N12

בבדיקת המעבדה של משרד הכלכלה אכן נמצא כי חלק מהכיסאות אינם עומדים בדרישות התקן הישראלי. עם זאת, ציינו שם כי "בשלב זה לא נמצא קשר סיבתי בין הליקויים שנמצאו בכיסאות שניטלו במסגרת בדיקתם לפי דרישות התקן, לבין אירועי התמוטטות הכיסאות שדווחו". מינהל התקינה ימשיך לתחקר את התלונות אך בינתיים לא ניתן לדרוש מהחברה להוריד את המוצרים מהמדפים.

הממונה על התקינה, פנה לציבור ההורים, המטפלות והמטפלים בילדים בעקבות הפרסום: "שמרו על בטיחותם של הילדים ומנעו את הסיכון להיפגעותם מקריסת כסאות גבוהים. בדקו ביתר שאת את שלמות הכיסא וחלקיו לעניין סימני סדק או שבר, לרבות חיבור רגלי בסיס הכיסא. הימנעו משינוי מיקום הכיסא, כאשר הילד יושב בתוכו".