יום שבת, 18.05.2024 שעה 22:57
לוח משחקים
  • אטאלנטה
  • רביעי, 22/05, 22:00
  • באייר לברקוזן

מאגף למרכז: מנור בא לבלומפילד כדי להשתדרג

לא רק דריבליסט: האתגרים והמטרות של סולומון לקראת ההמשך, ובתקווה המעבר הגדול בקיץ. המס', הייעוץ, הרגש, הביקורות והפרגון. ב-22:00 מכבי מחכה

|
מנור סולומון בבלומפילד (שחר גרוס)
מנור סולומון בבלומפילד (שחר גרוס)

אם הכל ילך כשורה מבחינת מנור סולומון, בסיום העונה הנוכחית הוא סוף-סוף יעשה את המעבר המיוחל לקבוצה גדולה באירופה, לפחות כזו מהליגות הבכירות ביבשת. למרות שכבר ערך הופעה כמחליף במדי שחטאר דונייצק בשבוע שעבר, עם חזרת הליגה האוקראינית לפעילות, החצי השני של העונה מתחיל עבורו, באמת, הערב (חמישי, 22:00) במשחק הראשון של שלב 32 האחרונות בליגה האירופית מול מכבי תל אביב באצטדיון בלומפילד.

זה די סמלי שכדי לעשות צעד ענק קדימה בקריירה המטאורית שלו, אם הכל יעבוד כמתוכנן כמובן, סולומון חוזר לישראל במטרה להזניק את הישורת האחרונה. אחרי הפריצה הגדולה בשלב הבתים של ליגת האלופות, ושני השערים הגדולים מול ריאל מדריד, הקיצוני הצעיר ושחטאר מתחילים עוד מסע, במפעל השני בחשיבותו באירופה, במטרה ללכת עד הסוף אחרי שנעצרו בחצי הגמר בעונה שעברה.

מנור סולומון בהכנה לחצי השני של העונה

ובעוד הקבוצה האוקראינית חולמת על קמפיין חלומי, ואפילו העפלה לגמר, לסולומון בן ה-21 יש את אותו חלום, רק שבתוכו הוא גם מתקדם מקצועית באופן כזה שיאפשר לו להגיע מוכן יותר לתחנה הבאה והמפוארת יותר, על כך עומלים הסוכנים שלו גלעד קצב ושלומי בן עזרא, וכמובן הסופר-אייג'נט פיני זהבי שנרתם למשימה. אבל קודם כל, מנור עושה הרבה בעצמו כדי בשביל המטרה האישית שלו.

למרות ששחטאר הייתה מעדיפה שהוא יישאר לעונה נוספת, סולומון ומשפחתו בטוחים שזה הזמן להתקדם הלאה. הוא לא מסתיר את רצונו, כבר מרגיש בשל מבחינתו ועובד קשה כדי להוכיח את זה ולא להשאיר מקום לספקות. בפגרת החורף שזה עתה הסתיימה הוא בעיקר עבד והתאמן, התחיל במנוחה קצרה עם המשפחה, החברה והחברים בדובאי, הגיע לישראל והתחיל לעבוד עד החזרה לאימונים. במחנות האימונים של שחטאר כבר הבחינו בהבדל בין הכושר של הישראלי לבין חבריו לקבוצה.

מנור סולומון עם צעיף שחטאר - מכבי (טוויטר הרשמי של שחטאר דונייצק)מנור סולומון עם צעיף שחטאר - מכבי (טוויטר הרשמי של שחטאר דונייצק)

הדרך למטרה

אז מה הוא עושה בעצם? מעבר לאימונים האינטנסיביים של שחטאר, סולומון נעזר בשירותים של “A.R ACADEMY", אקדמיית פיתוח הכדורגלנים של אדר רוזנברג, שמלווה אותו אישית על בסיס יום-יומי בפן המקצועי, המנטלי והאסטרטגי. מעבר לכך, הוא עבד בארץ עם מאמן נוסף שאימן אותו בעבר וכמובן עם אביו, מאמן הכושר של מחלקת הנוער במכבי פתח תקווה, יוסי סולומון.

בראש ובראשונה, מנור מנסה לעשות קפיצת מדרגה מבחינת המספרים שהוא מספק. אחרי שכבש העונה שלושה בליגה האוקראינית, בישל אחד, וכבש עוד שניים מול ריאל – הוא ינסה החל מהערב ועד לסיום העונה לשפר את המאזן שלו, למרות שהוא מקבל דקות משחק מועטות יחסית ולא תמיד פותח בהרכבה של שחטאר.

מנור סולומון ואדר רוזנברג (מערכת ONE)מנור סולומון ואדר רוזנברג (מערכת ONE)

על אף שזה לא תמיד תלוי בו, הוא ממשיך לעשות את הכל כדי לקבל כמה שיותר דקות, ולהמשיך לבלוט מעל לכל חבריו האוקראינים, ובעיקר הברזילאים, למרות היותו הכי פחות מיוחס בקבוצה. גם לשבת על הספסל זו התמודדות בפני עצמה, וגם על כך הוא עובד, כי ככל שיעבור לקבוצה גדולה יותר – הוא ייאלץ להתמודד עם תחרות גדולה ובריאה ועם רוטציה רחבה, לא משנה איפה.

מעבר לכדורגל, סולומון גם עולה שלב בחיים האישיים, כשלמרות שהגיע סולו לישראל לקראת המשחק מול מכבי ת"א, לקייב הוא ישוב עם חברתו, דנה וושינה, שהשתחררה לאחרונה מצה"ל ואחרי שהקפידה להגיע לבקר אותו בהזדמנויות שהתאפשרו לה – הם עוברים לגור ביחד באוקראינה. אגב, היא תעלה איתו ביחד על המטוס הקבוצתי של שחטאר ביום שישי בצהריים, זאת לא לפני שיתחסן בפעם השנייה נגד נגיף הקורונה בת"א, אחרי שאת המנה הראשונה הוא כבר קיבל בזמן פגרת החורף.

מנור סולומון ובת זוגו דנה וושינה (באדיבות סוכנות ADD)מנור סולומון ובת זוגו דנה וושינה (באדיבות סוכנות ADD)

ובחזרה לכדורגל, ולאתגר הגדול של סולומון. מה בעצם הוא צריך לעשות כדי לקפוץ מדרגה בדרך לקבוצה הגדולה הבאה שתקלוט אותו, בתקווה מבחינתו בקיץ? רוזנברג - שמלווה אותו על המגרש, בשיחות זום, בהודעות טקסט, טס אליו לאוקראינה מדי פעם כדי להעביר לו אימונים אישיים, עורך איתו שיחות מדי שבוע בהשתתפות הצוות הרחב של האקדמיה לגבי ההתקדמות האישית שלו – מסביר ל-ONE על העבודה עם כוכב נבחרת ישראל.

אסטרטגיה, ניהול רגשי, התמודדות עם ביקורות

"העבודה עם מנור מאוד אינטנסיבית על אף היותו בחו"ל, קשר רציף ויום יומי", אמר רוזנברג. "חלק מהליווי כולל נסיעות שלי אליו לשם ואימונים אישיים, ניתוחי משחקים עם הצוות מדי שבוע - מבחינה מקצועית, חשיבה אסטרטגית נכונה, מנטלית, ניהול רגשי תוך כדי משחקים. ככה היה לפני המשחקים מול ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי, אינטר וכל הגדולות בליגת האלופות, וככה גם לפני מכבי ת"א.

מנור סולומון ומרלוס (שחר גרוס)מנור סולומון ומרלוס (שחר גרוס)

"מה שאנחנו עושים איתו זה בעצם מאבחנים את הפרופיל שלו כל פעם מחדש, כדי לשדרג את מנור כשחקן. פעם אחת כשהוא נמצא כאן, עובדים על הדברים שרוצים לשפר אצלו ולחילופין גם משימות לעבוד עליהם עם הצוות בשחטאר, בסדר ובצורה שאני בונה לו, לפני ואחרי האימונים הקבוצתיים שם. הליווי מקיף ואינטנסיבי, הכנות ליריבים, לפרטי פרטים, ועוד כל מני דברים".

"כל מני דברים" לפי המאמן האישי של סלומון זה הרבה יותר מההגדרה הכוללנית הזו. לדוגמה, ההשתחררות מהתדמית של הכדורגלן המוכשר שמלהטט אבל לא מגיע לשער: "כחלק מההתפתחות של מנור, אנחנו מנסים להכין אותו בצורה הכי טובה לביקורות העתידיות שיגיעו. בכל פעם שהוא קופץ מדרגה, אנחנו כבר צופים את הביקורת שתבוא כחלק מהציפיות. הוא דריבליסט מעולה, אז ככל שהוא משתפר אנשים שואלים 'למה הוא כל כך טוב בזה ולא מגיע למצבי הבקעה?'. זה מעיד על ההתפתחות שלו. זו היכולת לצפות את הביקורות והתגובות שעלולות להגיע ואיך מתמודדים.

מנור סולומון (אחמד מוררה)מנור סולומון (אחמד מוררה)

"אנחנו עושים איתו הפרדה בין חשיבה לוגית לאמוציונלית. מנתחים את הטעויות ובודקים אם הן לגיטימיות בהתפתחות שלו. צריך להכיל את המדגם הרחב הזה, כמה אפשר להחטיא כדי להכניס כדור אחד לרשת. אין מה לעשות, כל החמצה כרוכה בהתמודדות רגשית עם הסיטואציה. כנ"ל לגבי כמות דריבלים במשחק. כמה אני מסוגל להשפיע על המשחק לעומת כמה כדורים איבדתי. צריך להסתכל על הנתונים האלה נכון".

להטביע חותם, להשפיע על תוצאות, לשמור על יציבות תוצאתית

אז מה הוא צריך לעשות בחצי העונה השנייה כדי להשתדרג? "מנור צריך לדעת להטביע חותם במשחקים שאתה נכנס אליהם גם לקראת הסוף, או שפתחת בהרכב, לדעת להשפיע על תוצאות, לקחת אחריות, גם במסגרת בינלאומית. צריך לשמור על הדברים האלה ולשפר אותם כדי לעבור הלאה. הוא עשה חצי עונה יפיפייה עם הישגים מרשימים. חשוב לשמור על הקו הזה ולנצל את המקסימום מהבמה ששחטאר תיתן לנו בחצי העונה שנשארה. לא צריך תמיד לחפש להשתפר.

מנור סולומון במסיבת העיתונאים (שחר גרוס)מנור סולומון במסיבת העיתונאים (שחר גרוס)

"באלאנס ויציבות תוצאתית הוא משהו מאוד משמעותי ביכולת שלך להשתפר. לשמור על התפקוד המקצועי שלך על המגרש. הפרמטר הנוסף הוא היכולת להשפיע על משחקים, גם כשאנחנו לא מעורבים מספרית בבישול או בשער. עד כמה היינו מסוכנים לשער, יצרנו מצבי הבקעה, היינו אמיצים ויצירתיים.  

"הנתונים הסטטיסטיים שלו העונה מדהימים, הוא בטופ של אירופה. בליגת האלופות היה לו 5 דריבלים בממוצע למשחק בשלב הבתים, זה בעשירייה הראשונה. מנור היום הוא דריבליסט על באירופה. יש הרבה שחקנים מוכשרים, אבל הוא לקח את הכלי הכי משמעותי שלו והפך אותו כדי להיות הכי טוב במשחקים, כי הקאץ' הוא, עם דריבל כזה, הוא להפוך להיות שחקן לא פרקטי שמאוהב בדריבל ולא מגיע לתכל'ס".

מנור סולומון בטירוף (רויטרס)מנור סולומון בטירוף (רויטרס)

עד כמה המספרים שלו מרשימים? חמשת הדריבלים שלו בממוצע למשחק בשלב הבתים של צ'מפיונס הגיעו ב-63% הצלחה. בקטגוריה הזו למשל, נמצאים סרג' גנאברי מבאיירן מינכן עם 5.1 דריבלים למשחק בשלב הבתים (50% הצלחה) וראחים סטרלינג ממנצ'סטר סיטי עם 4 דריבלים (41% הצלחה). לשם השוואה, במדי נבחרת ישראל הוא רשם בממוצע במשחקי העונה הנוכחית 7 דריבלים, ב-82% הצלחה.

לא רק שערים: לשפר את מאזן הבישולים, ולהפגין ורסטיליות

האתגרים לחצי העונה השנייה: אם נתחבר למשחקי הנבחרת, אז במשחק האחרון של קמפיין ליגת האומות, סולומון הרשית את שער הבכורה שלו במדים הלאומיים, ואיזה שער זה היה ב-0:1 על סקוטלנד. אבל מעבר לשורה הסטטיסטית שלו, אותה תמיד ינסה לשפר ולגוון, לסולומון יש אלמנטים מקצועיים נוספים לעבוד עליהם.

מנור סולומון חוגג (רדאד ג'בארה)מנור סולומון חוגג (רדאד ג'בארה)

"האתגרים שלנו הם התמודדות עם שחקני התקפה מאוד מוכשרים, כבר עכשיו יש את טייסון שמשחק עם מנור על אותה עמדה. זה גורם לזה שבמקום שמנור ישחק בצד שמאל הוא צריך להשתלב ברוטציה בכנף ימין, עמדה שהיא שונה לו, וההסתכלות עליה ברמה המספרית הוא שונה.

"אם בשמאל הדגש מבחינתנו הוא על כיבוש שערים אז בימין הוא מנסה יותר לייצר את האסיסטים. נצטרך לתת מענה גם ברמת הבישולים ולספק יותר מספרים כדי להוכיח שלמנור יש מה למכור בשני האגפים. הוא עדיין צריך לשנות את הפאזה בראש ששיחקת ברגל ימין בצד שמאל כל הקריירה, עכשיו אתה בצד השני ורוצה להיות לא פחות מסוכן, לעשות תנועות שונות וכדומה.

מנור סולומון בשיחה עם אדר רוזנברג (מערכת ONE)מנור סולומון בשיחה עם אדר רוזנברג (מערכת ONE)

"הוא צריך גם לקבל כמה שיותר דקות משחק וזה קשה בגלל הרוטציות שם. מנור עושה הכי טוב שהוא יכול, אנחנו באים לכל משחק ומנסים להשפיע עליו. מול מכבי ת"א זו הזדמנות שהוא יצטרך לקחת אותה בשתי ידיים. הוא נמדד כל משחק מחדש, במיוחד כשאתה פותח, ובטח באירופה. יש עליו הרבה לחץ וציפיות כדי לעזור לו לצלוח את המשחק הזה מהרבה בחינות".

ההגעה לישראל, המפגש עם מכבי ת"א והמשמעויות הרגשיות

"אנחנו מכינים את מנור בצורה שונה לכל משחק. ספציפית למכבי התמקדנו באלמנטים שבהם אפשר להפתיע אותם וגם להכין אותו רגשית למשחק הזה, צריך לנהל את זה בצורה נכונה. צריך לראות איך הוא יבוא לידי ביטוי אחרי תקופה ללא משחקים, ועוד שזה כאן בישראל וזה משמעותי מאוד מבחינתו. מצד אחד אתה מרגיש בבית, אתה בארץ, אבל במקום שאתה צריך הכי הרבה להוכיח. זו המדינה שלך, כאן כולם מכירים אותך, וכל פעם יש ציפיות.

מנור סולומון (שחר גרוס)מנור סולומון (שחר גרוס)

"זה שונה מאוד ממשחק נבחרת, גם כשמארחים פה בארץ. בנבחרת הדינמיקה היא כל כך שונה. כשאתה בא כשחקן של קבוצה מחו"ל לשחק עם חברים שלך, מדברים באותה שפה, זה משליך על המגרש. זה אירוע מרגש עבור המשפחה ומנור וכל הסובבים, אבל זה עוד משחק חשוב בדרך. מכבי קבוצה מצוינת שצריך לדעת להתמודד מולה. אין פה משהו שונה בכדורגל, רק מרגש יותר ועם זה צריך לדעת להתמודד.

"מנור מיועד להגיע לרמות הכי גבוהות של הכדורגל, אין ספק בזה. זה רק עניין של זמן. צריך את הסבלנות הנכונה, לקבל את ההחלטות הנכונות תחת לחץ, להמשיך להביא את הכישרון על הדשא. הסוד הוא פשוט לשמר את היכולת שלך ממשחק למשחק, כמה אתה יציב וכמה אתה יכול להחזיק את היכולת הטובה הזאת. זה העניין בסוף, כי את הכישרון יש לו בענק".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */