כך יפעל נתב"ג מהשבוע הבא

למרות שהטיסות המסחריות ישובו - מספרן יהיה מצומצם מאוד • מהם יעדי הטיסות שאושרו ומהם הכללים לגבי הנוחתים בארץ? • לכל הפרטים

אלו טיסות אושרו ומי יידרש לבידוד בכניסה לארץ? לקראת פתיחת נתב"ג // צילום: גדעון מרקוביץ' // אלו טיסות אושרו ומי יידרש לבידוד בכניסה לארץ? לקראת פתיחת נתב"ג

מתחילת שבוע הבא, במסגרת ההקלות, צפוי נתב"ג להיפתח שוב עבור טיסות מסחריות. במכתב שהופץ היום (רביעי), עליו חתום מנהל חטיבת שירות לנוסע ברשות שדות התעופה שמואל אמסלם, מכסת הנוסעים תורחב - אך עדיין תהיה מוגבלת מאוד. 

לפי המכתב, חברות זרות וישראליות יורשו להפעיל שלוש טיסות ביום שיוגדרו כ"טיסות ציבוריות". המשמעות של טיסות ציבוריות היא שאלו אינן טיסות חילוץ, אלא טיסות רגילות לגמרי שניתן לרכוש אליהן כרטיסי טיסה, אך מי שמורשה לעלות עליהן הם אך ורק מי שמחזיק בידיו אישור של ועדת החריגים מטעם משרד התחבורה. מועדי הטיסות הללו ייקבעו מראש, כך שלרוכשי הכרטיסים תהיה אפשרות להתכונן אליהן מראש. 

הטיסות יופעלו כרגע לשני יעדים בלבד והם ניו יורק ופרנקפורט. חברות התעופה אל על, ישראייר, ארקיע ולופטהנזה יפעילו טיסות לפרנקפורט. לניו יורק יופעלו טיסות מחברות אל על, דלתא ויונייטד. 

ברשות שדות התעופה מדגישים ששלוש הטיסות הללו לא כוללות גם את טיסות החילוץ המתוכננות, מה שיגדיל במעט את התנועה בנמל התעופה, אך כפי שנקבע – לא יהיו יותר מאלפיים נוחתים בישראל ביום אחד.

פייר? התגעגענו. נמל התעופה הלאומי שומם בתקופת הקורונה // צילום: יוסי זליגר
פייר? התגעגענו. נמל התעופה הלאומי שומם בתקופת הקורונה // צילום: יוסי זליגר

עוד נכתב כי ההפרש בין הטיסות יעמוד על לפחות שלוש שעות בין טיסה לטיסה. כל מי שייכנס לישראל יצטרך לעבור לבידוד במלונית, אלא אם מחזיק בתעודת מחלים או בתעודת מחוסן. על הנכנסים לישראל לבצע בדיקות קורונה 72 שעות לפני ההגעה לארץ, ועוד אחת לאחר הנחיתה, גם אם החלימו או חוסנו. על היוצאים מישראל לבצע בדיקת קורונה 72 שעות לפני ההמראה מנתב"ג 

נכון לעכשיו לא ברור מתי נתב"ג יחזור לפעילות רחבה יותר ומתי נוכל לחזור ולטוס לחופשות בחו"ל. ההערכות מדברות על השבוע השני של חודש מארס, עד אז יגובש מתווה שיוכל לאכוף את נושא הבידוד בחזרה מחו"ל וככל הנראה יינתנו הטבות משמעותיות למחוסנים גם בנושא הזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר