אחד מחוטפי גולדווסר ורגב מת מקורונה

תושב הכפר מיידון בדרום-מזרח לבנון היה אחד מחברי חוליית חיזבאללה שחטפה את שני חיילי המילואים ביולי 2006 • המתקפה הובילה למלחמת לבנון השנייה

מחמוד מלחם // מחמוד מלחם

חיזבאללה הודיע היום (שלישי) כי מחמוד מלחם, אחד מחוטפי אהוד גולדווסר ואלדד רגב ז"ל, מת מסיבוך של נגיף הקורונה. מלחם היה תושב הכפר מיידון בדרום-מזרח לבנון.

כזכור, מלחמת לבנון השנייה נפתחה ב-2006 בעקבות חטיפתם של גולדווסר ורגב ז"ל ב-12 ביולי באותה השנה. אומנם ב-16 ביולי 2008 הוחזרו גופות שני החללים לישראל, אך החוטפים המשיכו להתהלך בחופשיות בלבנון כפעילי חיזבאללה "גיבורים".

במלחמה זו נהרגו 121 חיילים, בהם גולדווסר ורגב ז"ל, וכן 44 אזרחים. בצד של חיזבאללה נהרגו 8,000 מחבלים, מהם 700 לוחמים סדירים.

גולדווסר ורגב ז"ל
גולדווסר ורגב ז"ל

הכפר מיידון נחשב למוקד פעילות של חיזבאללה כבר מ-1986. שנתיים לאחר מכן, בין 2 ל-4 במאי 1988, פעלו כוחות צה"ל נגד בסיס חיזבאללה במיידון, מעבר לרצועת הביטחון שבדרום לבנון. את הפעולה, שכונתה "חוק וסדר", יזם אלוף פיקוד הצפון דאז, יוסי פלד.

מטרתה הייתה פגיעה בפעילות הארגון, פגיעה במחבלים והשמדת תשתית פח"עית. המבצע היה מוצלח, ובו הושמדו כלל העמדות של חיזבאללה ו-50 מחבלים חוסלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר