"תעלומה במלון ססיל": לחובבי קונספירציות

אליסה לאם נעלמה במלון ססיל בלוס אנג'לס ב-2013 • סרט שעלה בנטפליקס מנסה לפענח מה בדיוק קרה שם

רבים האמינו שמשהו על טבעי מעורב פה. "תעלומה במלון ססיל"

סרטון היו־טיוב שבו מופיעה במעלית אליסה לאם, שנעלמה בנסיבות מוזרות בזמן שהותה במלון ססיל, נצפה 29 מיליון פעמים מאז הועלה לרשת לפני שמונה שנים. לאם, שזהו הסרטון האחרון שבו נראתה בחיים, מתנהגת בצורה מוזרה ומטרידה, מנופפת בידיה, מדברת עם אדם לא קיים, נצמדת באימה לפינת המעלית ולוחצת על כל הכפתורים בעוד הדלת מסרבת להיסגר.

הדוקו "זירת פשע: תעלומה במלון ססיל" מציג את מקרה ההיעלמות של לאם, שהתרחש בלוס אנג'לס ב־2013. הצעירה הקנדית הגיעה להתארח במלון הנודע לשמצה, שצבר כבר רקע אפל אחרי שחלק משוכניו נרצחו/התאבדו/מתו כתוצאה מאלימות. גם העובדה שהוא ממוקם באזור של הומלסים ופשיעה לא מוסיפה לו הרבה שמחה. כשבועיים לאחר שנעלמה לאם נמצאה גופתה - ספוילר - במתקן המים בגג, כשהיא עירומה.

רוב הדיונים ברשת בנוגע למקרה עסקו בשתי אופציות אפשריות: מדובר ברצח או במקרה על־טבעי. במשך תקופה ארוכה לא סופקה תשובה בנוגע למה שבאמת קרה שם, ויחד עם סרטון המעלית התנפח סיפור המקרה ל"תעלומה בלתי פתורה". הרשת התמלאה בספקולציות ובתיאוריות לגבי המלון ומקרה המוות של לאם. היו כאלה שהפכו אובססיביים כלפי המקרה, צפו בסרטון המעלית שוב ושוב וניתחו את האירועים פעם אחר פעם, וכמו שאפשר גם לראות בסדרה - אחד מהם אפילו ביקש מחברו שיילך לבית הקברות של לאם ויצלם את קברה כדי להרגיש שהוא "סוגר מעגל".



ב־2016 התארחתי במלון בלי לדעת שמדובר בססיל, מכיוון שבאותה תקופה הוא כבר שינה את שמו ל"סטיי און מיין" כדי שלא יזהו אותו מהביקורות כמלון הרציחות. התיאור עליו ב"בוקינג" היה אוהד וחמים, הביקורות חביבות והוא היה הכי זול, בהפרש גדול, מכל האחרים בסביבה. התארחתי בקומה החמישית, שבה שהתה לאם, והייתי מאושרת ועולצת בחדר הנאה למדי, עד שנודע לי על המקרה. למזלי, זה קרה רק ביום האחרון לשהותי במלון, כשמישהו שאל אותי "ידעת שבמלון הזה נרצחה בחורה בצורה מסתורית וגופתה התגלתה במכל המים?" כששאלתי את מנהלת המלון אם כאן נרצחה אליסה לאם, היא ענתה "נו קומנט", ואני שמחתי שלא אצטרך לבלות שם לילה נוסף.

הסדרה שעלתה בנטפליקס נמרחת לאורך ארבעה פרקים ללא סיבה מוצדקת. היא מכילה, בין השאר, ראיונות עם מנהלת המלון, עם הצוות שחקר את המקרה ועם זוג שהתארח במקום באותה תקופה. עד לפרק הרביעי המרואיינים וההפקה מאכילים את הצופים בכל אפשרות שיכולה להיות: היא נרצחה, התרחש משהו על־טבעי, היא עברה התעללות, והכל בתוספת הסברים שמצדיקים כל תיאוריה. חלק מהאירועים אכן מצמררים ואינם מוסברים - כמו בדיקת שחפת שנערכה להומלסים באזור ונקראה "לאם־אליסה", אבל רובם נשמעים הגיוניים רק עד ששומעים את כל הסיפור ומה שקרה שם באמת - מה שקורה בפרק הרביעי בלבד.

כשמגלים מה התרחש בפועל והראיונות מובאים במלואם (כולל טעות שנמסרה לתקשורת בנוגע למכל המים וגרמה למקרה להיות עוד יותר לא מוסבר), מסיימים את הפרק הרביעי באכזבה ושואלים: "זהו? למה בכלל עשיתם על זה סדרה?" שלושת הפרקים הראשונים היו צריכים להיקרא "ספקולציות שקריות לגבי המקרה" והרביעי - "מה שקרה באמת". באשר אלי, הפרק האחרון אכן ענה לי על שאלות לא פתורות שהסתובבתי עימן בארבע השנים האחרונות, וזה, מבחינתי, העיקר.

זירת פשע: תעלומה במלון ססיל, נטפליקס 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר