חמאס מציג: חקיקה נגד זכויות נשים

ארגון הטרור השולט בעזה קבע כי נשים יזדקקו לגבר מלווה על מנת לנוע ממקום למקום • החוק החדש קורץ לקהל הדתי ברצועה אך גורם למבוכה מול העולם

שוטר ונשים פלשתיניות ברצועת עזה // צילום: רויטרס // שוטר ונשים פלשתיניות ברצועת עזה // צילום: רויטרס

ארגון הטרור חמאס, השולט ברצועת עזה, מגביר את הדיכוי כלפי אוכלוסיית הנשים ברצועה, בשעה שהפלשתינים מתכוננים לבחירות. על פי חקיקה חדשה, שפרסמה המועצה האסלאמית של הארגון, נשים יזדקקו לגבר מלווה על מנת לנוע בשטחי הרצועה.

לפי ההחלטה, שפורסמה על ידי כלי תקשורת ברשות הפלשתינית ובעולם, אישה נשואה תצטרך לקבל אישור מבעלה לצאת ממקום מגוריה, ונשים לא נשואות יזדקקו למלווה בן משפחה. הצו החדש קובע כי גם גברים לא נשואים יידרשו לקבל את הסכמת אביהם ביציאה מרצועת עזה, במקרים שבהם קיימת התנגדות מצד המשפחה. 

החקיקה מזכירה באופייה את "חוק המשמורת" שהיה נהוג בערב הסעודית ובוטל תחת הרפורמות של יורש העצר, הנסיך בן סלמאן. חסן אל-ג'עג'ע, ראש מועצת אנשי הדת של הארגון, סיפר לסוכנות הידיעות "איי.פי" כי החקיקה עומדת בקנה אחד עם הקוד האזרחי האסלאמי שנהוג במדינות רבות בעולם. הוא כינה את ההתנגדות לחקיקה "רעש בלתי מוצדק ומלאכותי". 

הקצנה דתית ודיכוי, נשים ברצועת עזה // צילום: איי.פי
הקצנה דתית ודיכוי, נשים ברצועת עזה // צילום: איי.פי

החקיקה החדשה עשויה לחזק את התמיכה בארגון חמאס בקרב הגורמים השמרנים יותר ברצועת עזה וביהודה ושומרון לקראת הבחירות הקרובות, אך הפרסום הבינלאומי שקיבלה החקיקה עלול לפגוע בקשרים של ארגון הטרור עם ארגונים באירופה ובארצות הברית ולהסב לו נזק תדמיתי. 

מאז השתלט חמאס על רצועת עזה בשנת 2007, החמיר הארגון את הדיכוי הדתי והפוליטי ברצועת עזה. הארגון אסר על צריכת אלכוהול, קיום מסיבות ומוזיקת ראפ והחמיר את דיכוי ומעצר ההומוסקסואלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר