י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בציון הרשב"י

הראשון לציון פרץ בבכי: "המצב נורא ואיום, צריך לקרוע את ליבנו"

עשרות אלפים צפו בשידור חי במעמד העצרת המרכזית שנערכה בסמוך לציון הרשב"י במירון ע"י המועצה הדתית ירושלים בראשותו של הראשון לציון הגרש"מ עמאר רבה של ירושלים | סיקור

הראשון לציון פרץ בבכי: "המצב נורא ואיום, צריך לקרוע את ליבנו"
הגרש"מ עמאר במירון צילום: באדיבות המצלם

בעצרת שנערכה במירון בראשות הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר רבה של ירושלים נטלו חלק מניין מצומצם של מקובלים גדולי תורה בקפסולות, בינהם הגאון הרב יצחק כהן רב שכונת שמואל הנביא, הגאון רבי מיכאל ועקנין רבה של יוקנעם, הגאון רבי רפאל בובליל ועוד.

גדולי התורה בראשות הראשון לציון ערכו תיקון מיוחד במשך שעות, בצום ותקיעת שופרות ואמירת הסליחות.

במהלך עצרת נשא הראשון לציון הגרש"מ עמאר דברי התעוררות. בדבריו פרץ בבכי: "המצב הוא נורא ואיום, נפשות טובות, רכות וטהורות הולכים, בארץ ובעולם. אנה אנו הולכים. צריכים לקרוע את כל החומות ע"י קריעת ליבנו, 'לב נשבר ונדכה אלוקים לא תבזה', כשהלב שבור אפילו הקב"ה מקבל. הלב נטהר ע"י השבירה". אמר הראשון לציון.

"פעם הסברתי, המשנה אומרת כל הכלים יורדים לטומאה ע"י מחשבה ואינם עולים לטומאה אלא ע"י מעשה. למשל אם אדם עושה כלי חרס, לוקח חמר ובונה איזה כוס לשתות בו קפה ולפני שגמר אותו צריך לעשות לו עוד ידית, אם הוא יתחרט ואמר, לא צריך ידית, הוא טוב גם ככה, אז היות וחשב שגמר את מלאכתו, הכלי הזה כבר יורד לטומאה. אם ייגע בו שרץ או כל דבר טמא הוא נטמא, יורד לטומאה ע"י מחשבה שחשב שלא צריך לעשות לו ידית, ואם אח"כ חשב כן לעשות ידית לא עוזר, אינם עולים לטומאה ע"י מחשבה. אז כלי רגיל אפשר לטבול אותו במקווה, אם זה מתכת וכדומה, אבל כלי חרס אין לו טהרה במקווה, שבירתו היא טהרתו. הלב שלנו הוא כלי, הוא כלי שיכול לקבל קדושה ויכול לקבל טהרה אבל הוא כלי שגם יכול לקבל טומאה חס ושלום". אמר הגרש"מ עמאר.

"הכלי הזה הלב שלנו יורד לטומאה ע"י מחשבה הרהורי עבירה קשים מעבירה, ולא תתורו אחרי לבבכם, וכשבאים לטהר אותו צריך מעשה, ומעשה של טבילה לא מספיק לו, אלא צריך שבירה כמו כלי חרס, זה מה שאומר הפסוק לב נשבר ונדכא, נדכא זה ונטהר, ע"י השבירה הוא נטהר, אם נשבור את ליבנו, נדע שכל הדבר הזה בא מהשחץ והגאווה, ניכנע לפני בורא עולם הכנעה אמיתית ולא נתלה בעצמנו, לא חכמה, ולא עושר, ולא הצלחות, כפי שאנו רואים שום דבר לא עוזר, כשנכנע לגמרי הלב נטהר ואז אפילו אלוקים שזה מידת הדין, גם לא תבזה. זה אנו צריכים". עורר הראשון לציון.

הגרש"מ עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד