אצבע בעין: בדואים פרסמו תיעוד של נשקייה

שני סרטונים מטרידים במיוחד פורסמו בטיקטוק • באחד תיעד בדואי מישראל מאות רובים, בשני תועדו מאות כדורי רובה שנגנבו מבסיס

התיעוד מתוך הנשקייה // צילום: מתוך טיקטוק/קבוצת הטלגרם אבו עלי // התיעוד מתוך הנשקייה

סערת הפריצה לבסיס נבטים בדרום פתחה תיבת פנדורה. לאחר שבדואי תושב הפזורה הבדואית שנמלט משוטרים נכנס לתוך בסיס חיל האוויר ונמלט מבלי שנתפס, התפרסמו מספר עדויות ונתונים נוספים על גניבות רחבות היקף שנעשו מתוך בסיסי צה"ל. לאחרונה פרסמו בארגון תורת לחימה מספר פריצות מטרידות לבסיסי צה"ל, ביניהם פריצה לימ"ח של מחנה צריפין, מחנה שדה תימן ועוד. בנוסף, פורסם כי לאחרונה נגנבו מאות כדורים צבאיים תקניים מבסיס. 

בינתיים בפזורה הבדואית עושים צחוק מצה"ל ומפרסמים תיעוד מתוך מה שנראה כמו נשקייה צבאית. בקבוצת הטלגרם אבו עלי פורסם אתמול בלילה סרטון מתוך טיקטוק שבו נשמע אדם שמזדהה כבדואי מישראל אומר "לא עושים חשבון לאף אחד חוץ מאללה". בסרטון נראים מאות רובי M-16 בתוך מכולה. לא ברור האם מדובר בנשקייה או במכולה צבאית, וכלל לא בטוח שמדובר בסרטון חדש, אך על רקע הפרסומים האחרונים בהחלט מדובר באצבע בעין. על פי הדיווח בקבוצת אבו עלי יש לסרטון יותר מ-300 אלף צפיות.

צילום: מתוך טיקטוק/קבוצת הטלגרם אבו עלי

לא מדובר בתיעוד היחיד שפורסם. אתמול פורסם תיעוד של מאות כדורי רובה בסרטון בערבית שכלל אימוג'ים צוחקים. העיתוי של פרסום סרטון, רק שעות לאחר הפריצה לבסיס, מעלה את החשד הכבד שמדובר באותם הכדורים. 

מארגון תורת לחימה נמסר: "צה''ל אמור להיות מסוגל לנצח את איראן, אבל בינתיים בכירי צה''ל לא יודעים איך להתמודד עם שמירת המחנות. מי שלא מסוגל לתת הנחיה לירות בפורעים הגונבים אמל"ח, פוגע קשות בכח ההרתעה של צה''ל ובריבונות בנגב. כמו כן, הוא פוגע בערך האחריות בצה"ל וצריך לתת תשובות לעם ולממשלה. קיים חשש ממשי, כי במלחמה, כאשר הציוד יתפרס מחוץ לבסיסים ולימ"חים, בשיירות ובשטחי כינוס – מחבלי האמל"ח יזנבו ויחבלו בכוחות צה"ל עשרות מונים, והמצב החמור הנוכחי יתגמד לעומת מה שיתרחש בעת חירום".

"אנו קוראים לחברי וועדת החוץ והביטחון ובראשם היו"ר ח"כ צבי האוזר, כמי שאמונים על בטחון ישראל ומפקחים על צה"ל מתוקף היותכם שליחי ציבור בכנסת, לפתוח מיידית בהליך תיחקור חיצוני לצה"ל בנושא הגנת מחנות הצבא, הסקת מסקנות אישיות כלפי מפקדים ובפרט כלפי ראש אגף המבצעים אלוף אהרן חליווה הנושא באחריות אישית למחדל העצום, ולבצע בדק בית בתהליכי ההתפוררות בפיקוד הבכיר של צה''ל".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "המקרה המדובר לא מוכר בשלב זה בצה"ל. במידה ויועברו פרטים נוספים, המקרה ייבדק ויטופל בהתאם. צה"ל רואה בחומרה מקרים של פריצות לבסיסים וגניבות נשק, ועל כן, הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מכנס אחת לחודש את פורום מטכ"ל בנושא מיגור אירועי גניבות, בדגש על גניבות נשק ואמל"ח מבסיסי צה"ל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר