יום ראשון, 09.06.2024 שעה 00:10

"ההתאחדות עושה שואה": מקרה חמור בליגה ב'

אופיר רגב, בעל תפקיד בהפועל לוד, התבטא בחריפות נגד ההתאחדות ("תביאו טלאי צהוב"), הורחק ל-8 חודשים וספג קנס כספי. עורך דינו: "הוא ביטא קיפוח"

|
מעשה חמור בליגות הנמוכות (נעם מורנו)
מעשה חמור בליגות הנמוכות (נעם מורנו)

אירוע חמור בליגות הנמוכות. ההתאחדות לכדורגל העמידה לדין והענישה היום (שני) את אופיר רגב, המחזיק בתפקיד בהפועל לוד מליגה ב’, לאחר שלפי ההאשמות התבטא בחריפות כנגד ההתאחדות והשתמש במונח “שואה”. בהחלטה של ההתאחדות נכתב: “הנאשם עומד לדין בגיל משלוח מיילים בתפוצה רחבה – הנאשם מבהיר כי זהו פורום בעלי קבוצות ליגה”.

בהתאחדות הביאו את התכתובות ששלח רגב: “אתם עושים אפליה כמו בשואה, אתם מפלים בין אנשים. תתביישו, זה מה שעשו לסבתא שלי בשואה. אורן חסון ושלומי ברזל הדובר האגדי, החזרתם את מדינת ישראל למלחמה כמו בשואה. בחירת אנשים וסינון. ליגה א’ ליהנות, ליגות ב’ ו-ג’, תנו לנו טלאי צהוב. אנחנו בשבילכם לא אנשים אנחנו חיות”.

אורן חסון (שחר גרוס)אורן חסון (שחר גרוס)

במועד אחר כתב: “הם יושבים מאחורי מקלדת מבוהלים, פחדנים. תנו לנו אדון גיא גולדפרב טלאי צהוב, סמנו אותנו כמו בשואה. על מי אתם עובדים שקרנים. אתם מקבלים משכורת מהכסך (טעות במקור) שלנו, לכו תתפטרו. שואה, שואה, שואה, זה מה שעושה ההתאחדות”.

בהחלטה של עו”ד ישראל שמעוני מבית הדין של ההתאחדות נכתב בשל הדברים: “יצוין כי כתב האישום שם דגשו על השימוש בביטויי השואה בהודעות האמורות ובשל כך מייחס לנאשם עבירות של התנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות, וביזוי מוסדות/ממלאי תפקידים”.

עורך דינו של אופיר רגב, אלדד אהרוני, אמר: “מאוד קל לקחת את המילה “שואה”. בסך הכל הוא דיבר על סלקציה, הוא לא דיבר על השואה עצמה. לא ייחס לאף נציג של ההתאחדות נאציזם. הוא ביטא תחושות קיפוח של ליגות נמוכות ביחס לליגה א’”.

בהחלטת ההתאחדות נכתב בנוסף לכך: “תקנוני ההתאחדות קובעים סטנדרט התנהגות אשר אינו חל בהכרח על יתר חברי החברה הישראלית… מותר להתאחדות לקבוע סטנדרט ראוי לדעתה (ובלבד שאינו פלילי) ולדרוש מהמבקשים להשתתף ולהכפיף עצמם אליו. במשך שנים יוצאים בתי הדין המשמעתי והעליון כנגד זילות השימוש בשואה ו”נגזרותיה”, בביטויים בעולם הכדורגל. כך בעבר הורשעו קבוצות בגין שירי שואה. הרגישות בנושא זה מופנית הן כנגד פגיעה ברגשות הגורמים כלפיהם מושמעים הביטויים, אך גם כנגד הציבור הכללי וציבור ניצולי השואה בפרט”.

בשל הדברים, על הנאשם נגזר שימוש בעונש התנאי שעמד נגדו ולכן ההחלטה של בית הדין היא קנס בפועל של 7,500 ש”ח + הרחקה ואיסור מילוי תפקיד רשמי בכל קבוצה בהתאחדות במוסדות הכדורגל עד ל-1 באוקטובר 2021. בנוסף, האריכה ההתאחדות את העונש הכספי על תנאי שעמד נגדו על סך 15,000 ש”ח עד לסוף חודש דצמבר.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */