המספרות חוזרות לפעילות. צפו בריאיון באולפן ynet
(צילום: רועי עידן, משי בן עמי)

פורום ראשי המסחר בישראל הודיע היום (ב') כי החל מיום חמישי הקרוב (11.2.21) ייפתח כל המסחר בארץ, לרבות השווקים, המסעדות והקניונים על פי כללי התו הירוק. רשתות של בתי קפה ומזון מהיר הודיעו כי הן מתכוונות לפתוח את הסניפים בחמישי.
אולם, חלק מהעסקים הקטנים והרשתות הבינלאומיות הודיעו שלא יפתחו ללא אישור הממשלה. בין היתר רשתות H&M וזארה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי ההודעה שהוציא הפורום, הכניסה של העובדים והלקוחות תתאפשר אך ורק במקרים הבאים: אנשים מתחת לגיל 60 שקיבלו את החיסון הראשון; אנשים מעל גיל 60 שקיבלו את החיסון השני; אנשים שמחזיקים בתעודת מחלים; אנשים שיציגו בדיקת קורונה שלילית (בתוקף של 72 שעות), או ילדים מתחת לגיל 16.
2 צפייה בגלריה
מרכז הקניות בירכא ריק
מרכז הקניות בירכא ריק
מרכזי קניות ריקים
עוד נמסר מפורום ראשי המסחר כי מדובר בצעד לעידוד האצת מבצע החיסונים הלאומי של ישראל.

ההודעה של ראשי המסחר מגיעה לאחר הפתיחה החלקית אתמול במרכזי ביג. אחרי שבביג איימו בסוף השבוע האחרון כי יפתחו אתמול את החנויות למרות ההנחיות האוסרות על כך, הודיעה הקבוצה כי חנויות רבות אכן פתחו את שעריהן, אולם בפועל נראה היה כי רבים מבין העסקים שפתוחים הם עסקים המוגדרים חיוניים, ורק מספר מצומצם של חנויות שאינן מורשות לפתוח אכן פתחו על אף הסגר.
במתחמי ביג בבאר שבע ובאשדוד נצפו מעט מאוד חנויות פתוחות אתמול, ברובן של הרשתות הגדולות כמו גלי ופוקס ובמתכונת של טייק אווי, כאשר הוצב שולחן מחוץ לחנות והעובדים מוציאים פריטים לפי בקשת הלקוח. בהתאם לכך, גם מספר מצומצם מאוד של לקוחות פקדו את המתחמים עד כה.
בתוך כך, עיריית תל אביב הודיעה היום כי תציב כאלף ארגזי פלסטיק לישיבה במרחב הציבורי, עם חזרת עסקי ההסעדה למתכונת של איסוף עצמי (טייק אווי). לפי העירייה, הארגזים ימוקמו בהתאם להנחיות משרד הבריאות, במרחק של 2 מטר זה מזה בסמוך למסעדות ובתי קפה ברחבי העיר.
2 צפייה בגלריה
ארגזי הפלסטיק שתציב עיריית תל אביב מחוץ למסעדות
ארגזי הפלסטיק שתציב עיריית תל אביב מחוץ למסעדות
ארגזי הפלסטיק שתציב עיריית תל אביב מחוץ למסעדות
(צילום: דין אהרוני רולנד)