|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תוכן לאינסטגרם - המנוע הדיגיטלי להגדלת העסק שלך
כתיבת המומחים
מה כדאי לעשות כאשר נתקעים עם הרכב?
[צילום: פלאש 90]
[צילום: פלאש 90]
"פתיחה אנגלית" בבורסה

הקונים מגיחים? הירידות בבורסה מתמתנות

המעו"ף מאבד 2% לאחר פתיחה שלילית של 4.1% השווקים נפלו בסוף השבוע ורשמו את הירידות השבועיות החדות ביותר מאוקטובר 2008 מנהיגי האיחוד האירופי מקימים את "קרן הייצוב" - פרטים יימסרו הערב זיו סגל: "אם המעו"ף ישבור את ה-1,090 נקודות - היפוך מגמה משמעותי" אלדר גנזל: "המשברון קרוב למיצוי והמגמה החיובית תימשך. מי זוכר את המשברון בדובאי שהפיל את וול סטריט בכ-9%?"
09/05/2010  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
מאת: עדי בן ישראל  |    |  גלובס  |  תגובות

המשקיעים בבורסה של ת"א לא זוכרים יום מתוח כזה כבר הרבה זמן. הבורסה מגיבה לירידות החדות שנרשמו בסוף השבוע בשוקי חו"ל על-רקע משבר החובות באירופה, כשברקע הצהרת מנהיגי האיחוד האירופי בדבר "קרן הייצוב" לא מרגיעה את הרוחות. עקב ירידות חדות הושהתה פתיחת המסחר ובשער הנמוך היומי רשם המעו"ף צניחה של 4.1%. כשעה לאחר הפתיחה החלו הירידות להתמתן, כאשר מחזור המסחר גבוה יחסית ומסתכם בכ-700 מיליון שקל.

"פתיחה אנגלית" בבורסה: לפי כללי הנהלת הבורסה, במידה והמעו"ף פותח בירידה של 2.5% ויותר, פתיחת המסחר תתעכב ב-3-5 דקות. לפני פתיחת המסחר היום, השער התיאורטי של המעו"ף הצביע על ירידה של כ-3%, כך שמנגנון הפתיחה האנגלית הופעל והפתיחה הושהתה במספר דקות.

השבוע החולף בבורסה היה שלילי במיוחד בשל משבר החובות, והציבור, שנהג להגדיל סיכונים בשנה האחרונה, מיהר לברוח מהשוק. נתוני בית ההשקעות מיטב מראים כי תעשיית קרנות הנאמנות דיממה בשבוע שעבר, עם פדיונות של כ-370 מיליון שקל בקרנות המנייתיות החשופות למניות בישראל.

"המשברון קרוב למיצוי – המגמה החיובית תישמר", אומר אלדר גנזל, מנכ"ל בית ההשקעות אסטרטג. "רעידות המשנה שמלוות את תקופת ההתאוששות הגלובאלית ימשיכו לתת את אותותיהם גם בהמשך הדרך, וכמוהם, גם משברון החוב היווני ירד מסדר היום בתוך זמן קצר. מי זוכר את משברון החוב בדובאי שהפיל את וול סטריט בכ-9%? ומי זוכר את משברון הרגולציה הפיננסית של אובמה בראשית השנה? כדור השלג שהידרדר ותפס תאוצה בגלל שמועת שווא על דרישת הסיוע הספרדי שמעולם לא הייתה, ידעך בקרוב והמגמה החיובית ארוכת הטווח תשמר".

דז'ה-וו בשווקים

ים של אירועים שטף את השווקים בסוף השבוע והמשקיעים קיבלו "פלאש-בק" לחודש אוקטובר 2008, קצת אחרי קריסת ליהמן ברדרס. האירו צנח בשבוע שעבר ב-4.3% מול הדולר - שיא שלא נראה מאז אוקטובר 2008. בשוקי המניות, בורסות אירופה וארה"ב רשמו בשבוע החולף תשואות שליליות של כמעט 10%; אירופה ירדה בשיעור השבועי החד ביותר מזה שנה וחצי ובוול סטריט נרשמו הירידות השבועיות החדות מאז אוקטובר 2008.

המשקיעים מוטרדים בעיקר מהתפשטות משבר החובות באירופה למדינות נוספות, כגון ספרד ופורטוגל. על-רקע חששות אלה נשפך עוד שמן למדורת וול סטריט בליל חמישי, כאשר מסיבה שעדיין אינה ידועה המדדים המובילים צנחו בכמעט 10% בהובלת המניות הכבדות (כדוגמת פרוקטר אנד גמבל שקרסה ב-37%), ואז תיקנו את מרבית הירידות. ביום ו' נמשכה המגמה השלילית.

כאמור, הסיבה לקריסה המסתורית בוול סטריט טרם ידועה והרשויות בארה"ב (רשות ני"ע האמריקנית והנציבות למסחר בחוזים עתידיים) חוקרות את נסיבות האירוע. ההערכה העיקרית הייתה תחילה כי מדובר בטעות אנוש או במכונת מסחר אוטומאטית שהזינה פקודת מכירה שגויה, אך החקירה מתארכת ולפי העיתון "ניו-יורק טיימס" הרשויות פחות מאמינות כי מדובר בטעות אנוש, אלא בכשל טכני במערכות המסחר, אם כי מוקדם מדי להסיק מסקנות והרשויות הבטיחו לפרסם בפומבי כל התפתחות בחקירה. (לחצו כאן לקריאת ההודעה הרשמית של ה-SEC)

המטרה: להרגיע את השווקים באמצעות "קרן הייצוב"

אך האירוע המרכזי שמעיק על השווקים הינו, כידוע, משבר החובות באירופה. בסוף השבוע אישר בית המחוקקים בגרמניה את הסיוע ליוון ובליל שבת, לאחר סגירת הבורסות, הודיעו מנהיגי האיחוד האירופי כי בכוונתם להשיק קרן סיוע חירום מיוחדת שמטרתה למנוע את התפשטות משבר החובות מיוון למדינות אחרות. מנהיגי האיחוד נעמדו על רגליהם האחוריות והבטיחו להגן על האירו בכל מחיר ולא לבזבז זמן, ולראיה הם מתכוונים להכניס את הקרן לפעילות לפני פתיחת המסחר בבורסות אסיה ביום שני.

"עד שהשווקים ייפתחו מחדש ביום שני, נעמיד מכניזם שיגן על האירו", אמר נשיא צרפת ניקולא סרקוזי לסוכנויות הידיעות. "אם אינכם חושבים שזה משמעותי, כנראה שלא הייתם בהרבה פגישות פסגה של האיחוד האירופי".

מנהיגי האיחוד לא סיפקו פרטים מדויקים על "קרן הייצוב", כמו למשל היקפה ותנאי קבלת הכספים ממנה. שרי האוצר של האיחוד ייפגשו מחר (א') בבריסל ויכנסו מסיבת עיתונאים, בה הם צפויים לספק פרטים נוספים על הקרן. אגב, באותה פסגה נתנו מנהיגי האיחוד גושפנקא סופית לחבילת הסיוע ליוון בהיקף של 110 מיליארד אירו.

מורגן סטנלי מציג: שאלות ותשובות על המשבר באירופה והנפילות בשווקים.

המבחן של המעו"ף

בחזרה לאחד העם. המשקיעים בישראל יעקבו השבוע מקרוב אחר ההתפתחויות באירופה, בעיקר על-רקע היעדר נתוני מאקרו משמעותיים בישראל ובארה"ב עד סוף השבוע. ביום ג' יפורסמו נתוני סחר החוץ של ישראל לחודש אפריל וביום ו' יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל. בארה"ב, הנתון המשמעותי ביותר של השבוע - המכירות הקמעונאיות באפריל - יפורסם ביום ו'.

"הגדרת המגמה נשארת מגמת ירידה", טוען זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", בבואו לנתח את מדד המעו"ף. "היא תתחזק מתחת ל-1,130 נקודות ותישקל שוב מעל 1,146 נק'. היעד הבא לירידה של המעו"ף, מתחת ל-1,130 נק', הוא יעד הממוצע הנע ל-200 יום המחכה למדד בערך ב-1,090 נק'. זו פחות היותר גם התמיכה המקבילה ל-S&P 500 הנובעת גם היא מממוצע נע ל-200 יום, תמיכה שבלמה את ירידתו ביום שישי; מה שנקרא, 'אחים לתמיכה'.

"פריצה הדדית של התמיכה הזו, אם תהיה בשבוע הבא, תלמד על היפוך מגמה משמעותי בשוק למגמת ירידה ארוכת טווח, היפוך שיאפשר לנוריאל רוביני ושאר נביאי הזעם להמשיך במסע ההופעות שלהם ולמכור כרטיסים במחיר מלא. היה ויירד המעו"ף מתחת ל-1,130 נק' וייתמך מעל 1,090 נק', הוא יצטרך לעלות בחזרה מעל 1,130 נק' בשביל לשכנע שיש קונים בזירה".

פערי ארביטראז' שליליים במניות הדואליות

מבין המניות הבולטות בשוק, נציין את מניית טבע שחוזרת מוול סטריט עם פער ארביטראז' שלילי מהותי של 4.1%, מה שצפוי ללחוץ מטה את המניה. בליל שבת נודע כי טבע תפצה חולה שנדבק בצהבת נגיפית מסוג C ב-356 מיליון דולר - הקנס הגבוה ביותר בתולדות החברה. זאת, בעקבות פסיקת בית משפט בארה"ב.

לא רק טבע חזרה עם פער ארביטראז' שלילי, אלא גם מניות דואליות נוספות כדוגמת אינטרנט זהב , אלווריון , גיוון אימג'ינג , מלאנוקס וסרגון .

מניית אפריקה ישראל ממשיכה לרכז עניין רב ומחזורי מסחר גבוהים על-רקע השלמת הנפקת הזכויות שלה, שתוצאותיה צפויות לצאת בקרוב. לב לבייב, בעל השליטה באפריקה, ניצל ביום ה' את מלוא הזכויות שלו בהנפקה והזרים לחברה 300 מיליון שקל, קרי 75% מסך ההנפקה, כפי שהתחייב במסגרת הסדר החוב המפורסם.

מניית אל על נלחצת מטה על-רקע שובו של ענן האפר הוולקני מאיסלנד, ששוב גורם לסגירת שדות תעופה מרכזיים באירופה ולביטולן של מאות טיסות. אל על עצמה ביטלה היום 2 טיסות לאיטליה.

בין שלל האירועים בשווקים בשבוע האחרון, עונת הדוחות הכספיים נמשכת והיום פרסמו את הדוחות כלל פיננסים ונגב קרמיקה . כלל פיננסים חזר לרווח ברבעון הראשון והרוויח 20 מיליון שקל ונגב קרמיקה רשמה צמיחה של 13% ברווח הרבעוני, שהסתכם ב-5.9 מיליון שקל.

המניות הקשורות לקבוצת אקויטל , כדוגמת יואל , ישראמקו , נפטא ונצבא , נסחרות על-רקע התפטרותו המפתיעה של קובי מימון מתפקיד יו"ר אקויטל. את מקומו ימלא שותפו חיים צוף. מימון שוקל לעזוב את הארץ וביום ו' חשף אתר "חדשות מחלקת ראשונה" של יואב יצחק, כי הרשויות בישראל מנהלות חקירה נגד מימון וצוף בגין הלבנת הון.

המשקיעים ייפרדו היום לשלום ממניית מבטח שמיר , שתימחק מהמסחר בבורסה. בסוף השבוע הודיעה החברה, כי בכוונתה להגדיל את החזקותיה בתנובה או למכור החזקה זו, תוך שהיא מושכת את העתירה המשפטית שהגישה כדי להימנע מחיכוך מול רשות ני"ע. המשמעות, כאמור, היא מחיקת המניה מהמסחר.

תאריך:  09/05/2010   |   עודכן:  09/05/2010
עדי בן ישראל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקונים מגיחים? הירידות בבורסה מתמתנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הכנסות קופת חולים כללית הסתכמו בשנת 2009 בכ-21.3 מיליארד שקלים, לעומת כ-20.2 מיליארד שקלים בשנה המקבילה אשתקד. נתון זה מקנה למוסד רפואי זה את המקום הראשון בסך ההכנסות מבין ארבע קופות החולים הגדולות. כך עולה מנתונים שמפרסמים (יום א', 9.5.10) כלכלני דן אנד ברדסטריט (D&B).
09/05/2010  |  גלית יצחק-אוגנוב  |   חדשות
שר החקלאות, שלום שמחון, משתוקק לעזוב את ממשלת נתניהו לטובת כס יושב-ראש הקרן הקיימת לישראל. לכאורה מדובר בפלא השמיני. ממתי עוזב שר בכיר את הממשלה באמצע קדנציה מרצונו הטוב? אולם בשבועות האחרונים ניטש במפלגת העבודה קרב איתנים על זהותו של מועמד המפלגה לתפקיד היו"ר. כל הסכינים כבר נשלפו, אך יש הסבורים שזו רק ההתחלה, ושתוצאות הקרב יכולות לא רק לעלות לשר שמחון בכסאו אלא גם לייצר את הבקיעים הראשונים בממשלת נתניהו.
09/05/2010  |  פזית רבינא  |   חדשות
שתי כוסות קפה ביום יכולות לעזור לחולי לב מסוימים להימנע מבעיות רציניות נוספות, בתנאי שמדובר בחולים עם לחץ דם נורמלי.
09/05/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
שר החינוך גדעון סער הודיע אמש (מוצ"ש, 8.5.10) כי לאור חשיבות המדע והמחקר לעתידה של מדינת ישראל, יוכפל, במסגרת תוכנית החומש המתגבשת להשכלה הגבוהה בישראל במהלך חמש השנים הקרובות, התקציב המועבר לקרן הלאומית למדע, וזאת, כדי לעודד את המצוינות והמחקר התחרותי באקדמיה בישראל.
09/05/2010  |  יפעת גדות  |   חדשות
שתי טיסות אל על מנתב"ג לרומא ומילאנו וטיסה של חברת ישראייר למילאנו בוטלו הבוקר בשל ענן האפר הוולקני שפלט הר הגעש באיסלנד ששב והתפרץ.
09/05/2010  |  זוהר בלומנקרנץ  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
אחוז הפגיעה באזרחים בזמן שצבא ארה"ב תקף את מוסול היה 6 אזרחים על כל לוחם    המספרים המעודכנים של האו"ם על המתים בעזה מלמדים שמדובר ביחס שלא היה כמותו בהיסטוריה הצבאית: כמעט שווה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רעיון המדינה הפלשתינית משמעו אחד: הפיכת הגדה המערבית לעזה שנייה, תחת שלטון חמאס, ולניסיונות חוזרים ונשנים לתקוף את ישראל המצומקת, לבתר ולהשמיד אותה
ד"ר רפאל בוכניק
ד"ר רפאל בוכניק
"מכתבי ההתרעה" של אמ"ן לא היו אלא בבחינת כסת"ח, שהרי אם כך סברו בצמרת צה"ל, מדוע לא פעלו זרועות צה"ל לתגבור הכוחות ולהיערכות לבלימת מתקפה    מה שגרם לפגיעה בביטחון המדינה היו גילויי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il