שוב: אלפים הפגינו בטמרה על מות הסטודנט לסיעוד

המפגינים מחו על אזלת היד בטיפול בפשיעה במגזר הערבי ומות אחמד חיג'אזי ז"ל מירי שוטרים • ח"כ עודה: "אם זה היה יהודי המדינה הייתה עוצרת"

אלפים מפגינים בטמרה במחאה על מותו של אחמד חיג'אזי ז"ל // צילום: מישל דוט קום // אלפים מפגינים בטמרה במחאה על מותו של אחמד חיג'אזי ז"ל

נמשכת המחאה על מותו של הסטודנט מטמרה: כ-5,000 איש הגיעו להפגין היום (שבת) בצומת הכניסה ליישוב שבגליל התחתון, במחאה על אזלת היד של הממשלה והמשטרה בטיפול בפשיעה הגואה במגזר הערבי. בין המפגינים היו בני משפחתו של הסטודנט לסיעוד אחמד חיג׳אזי ז״ל, שנורה ונהרג בשבוע שעבר במהלך חילופי אש בין שוטרים שארבו לעבריינים בטמרה.  

בעקבות ההפגנה סגרה משטרת המחוז הצפוני את כביש 70 לשני הכיוונים והנהגים הופנו לדרכים חלופיות.   

בין המפגינים הרבים, שלא הקפידו על עטיית מסכות וכללי הריחוק החברתי, היו גם אישי ציבור רבים מהמגזר הערבי כולל חברי כנסת מהרשימה המשותפת.

ההפגנה בטמרה הערב // צילום: מישל דוט קום
ההפגנה בטמרה הערב // צילום: מישל דוט קום

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר בהפגנה: ״הגעתי לטמרה להפגין נגד האלימות ולזכרו של אחמד חיג'אזי. בעיני המשטרה מותו הוא לא יותר מנזק משני, אבל אם היה מדובר ביהודי כל המדינה הייתה עוצרת. תפקיד הממשלה והמשטרה הוא לעצור את שפיכת הדם - לא לשפוך עוד דם״.    

המקרה הטראגי אירע לפני ארבעה ימים, כאשר הסטודנט לסיעוד אחמד חיג'אזי ז"ל נהרג לאחר שנקלע לחילופי אש בין כוח משטרה לקבוצת חשודים. באותו לילה המשטרה הבחינה בכמה חשודים שירו לעבר בית בעיר טמרה. הם ניסו לעצור את היורים, אך אלה השיבו באש לעברם. במהלך חילופי הירי נפגעו שניים מהחשודים, ואחד מהם נהרג. בנוסף נפגעו שני אזרחים בלתי מעורבים שנקלעו לאזור, בהם אחמד חיג'אזי ז"ל, והרופא ד"ר מוחמד ערמוש, שנפצע באורח בינוני. 

הלוויית אחמד חג'אזי ז"ל // צילום: מישל דוט קום
הלוויית אחמד חג'אזי ז"ל // צילום: מישל דוט קום

יו"ר הוועד העממי בטמרה, מוחמד סובאח', הביע לאחר המקרה ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה, שלטענתו לא עשתה את עבודתה כנדרש. "אנחנו האזרחים הערבים משלמים את המחיר. ידוע לכולם שכלי הנשק של ארגוני הפשיעה במגזר הערבי מגיעים מבסיסי צה"ל בדרום ובצפון. אנחנו שומעים כל יום על מעשי רצח בחברה הערבית. אם המשטרה הייתה פועלת נגד ארגוני הפשיעה באומץ, בכוח ובנחישות, הבעיה הייתה נפתרת".

 

הפגנה לפני מס' ימים בטמרה. אלפים חסמו את כביש הכניסה ליישוב // צילום: מישל דוט קום
הפגנה לפני מס' ימים בטמרה. אלפים חסמו את כביש הכניסה ליישוב // צילום: מישל דוט קום

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר