דיאנה רז נרצחה על ידי בעלה השוטר

הבעל סיפר בחקירה כי הוא רב עם אשתו דיאנה, יועצת לזוגיות, ואיבד שליטה • על פי החשד, ילדיהם היו בבית בזמן הרצח • הערב: דיון בהארכת מעצרו

דיאנה דדבייב ז"ל שנרצחה על ידי בן זוגה, צילום: מתוך הרשתות החברתיות

דיאנה רז, בת 35 ואם לארבעה, היא שנרצחה על ידי בעלה אתמול (שישי) ביישוב נעלה שבבנימין. בעלה, החשוד ברצח, הוא שוטר במשטרת ישראל. הוא יובא הערב לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים. 

דוברת היישוב נעלה וחברתה של דיאנה מגיבות לרצח המזעזע // צילום: אפרת פורשר

מפרטי החקירה עולה כי הבעל, שמשרת כסייר בתחנת משטרת מודיעין, ירה באשתו למוות סביב השעה 14:00, ולאחר המעשה התקשר למשטרה והודיע כי רצח את אשתו. כוחות משטרה ומד"א שהגיעו למקום מצאו את גופת האישה כשעליה סימני ירי. 

לאחר ההודאה, הוא התקשר לאמו הגרה ביישוב סמוך וביקש ממנה להגיע לבית הזוג ולאסוף את הילדים. על פי החשד, ארבעת ילדיהם של הזוג היו בבית בעת ביצוע המעשה.

דיאנה רז שנרצחה על ידי בן זוגה // צילום: מתוך הרשתות החברתיות
דיאנה רז שנרצחה על ידי בן זוגה // צילום: מתוך הרשתות החברתיות

הבעל נעצר ונלקח לחקירה במח"ש. בגרסה הראשונית שמסר, טען החשוד שהוא ואשתו רבו, וכי הוא איבד שליטה. סנגורו צפוי לבקש מבית המשפט לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית על מנת שיקבע האם מדובר באובדן שפיות זמני. 

שכנים של בני הזוג קיבלו בתדהמה את הפרטים על המקרה ומספרים על זוג שהיה מאוהב ומסור זה לזה. בני הזוג לא היו מוכרים למשטרה או לרווחה. עם זאת, מקורב למשפחה סיפר כי התגלעו ביניהם בעיות ומתחים בתקופה אחרונה.

ביישוב מתקשים לעכל את הטרגדיה. דוברת נעלה אמרה: "דיאנה התנדבה במעגלים רחבים ביישוב. אין פה תושב שדיאנה לא נגעה בו. אמא למופת, חברה נהדרת. כל מה שהכיר אותה התברך בקרבתה. קשה לדבר עליה בלשון עבר. הראש מסרב להאמין. הלב בוכה וכואב. האירוע הוא טרגי ובלתי נתפס".

מחוץ לביתה של דיאנה, שנרצחה ע"י בעלה ביישוב נעלה // צילום: אפרת פורשר
מחוץ לביתה של דיאנה, שנרצחה ע"י בעלה ביישוב נעלה // צילום: אפרת פורשר

חברתה של דיאנה, מירב הראל, מסרה: "אני לא מצליחה לעכל, אני לא מצליחה לומר את זה בלי לבכות. עברנו ביחד כל כך הרבה דברים. גרנו כאן יחד. היינו כמו משפחה. דיאנה ואני היינו מאוד קרובות.  בדרך כלל זה יישוב מאוד שקט. היום זה שקט אחר".

דיאנה עבדה כמאמנת לזוגיות, החשוד ברצח עבד כקואצ'ר לפני גיוסו למשטרה. רק בחודש דצמבר האחרון, פרסמה פוסט העוסק בזוגיות שלה, עם זאת, לא ניתן למצוא בו רמזים לטרגדיה הנוראה שעתידה להתרחש. 

בפוסט, בו הקורבן סיפרה על קשר קודם שלה, והזוגיות עם בעלה – במסגרת עבודתה כיועצת זוגית. "אחרי בניית ביטחון משמעותי הכרתי את **** - אישי היקר ואב ילדיי איתו אני חווה אושר מדהים יום יום", כתבה בפוסט שקיבל משמעות נוראה רק חודשים ספורים לאחר מכן.

זירת הרצח בבנימין // צילום: דב שחור/ תיעוד מבצעי מד"א
זירת הרצח בבנימין // צילום: דב שחור/ תיעוד מבצעי מד"א

לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה, ויו"ר פורום מיכל סלה, הגיבה לרצח המזעזע ואמרה: "כל שבועיים בממוצע אישה נרצחת בישראל. דיאנה רז ז"ל היתה יועצת לזוגיות מאושרת והוא שוטר שרצח אותה באקדח שקיבל מהמשטרה. כלו כל הקיצים. ראש הממשלה צריך לקרוא לישיבת חירום עם טובי המוחות ומומחי הבטחון של מדינת ישראל ולשבת עד שיצא עשן. היעד: אפס נרצחות בשנה".

עו״ד משה אלון, סנגורו של החשוד ברצח, מסר: ״מדובר כרגע בתחילתה של חקירה ויש נושאים רבים שצריכים להיבדק. החשוד משתף פעולה בחקירתו ומוסר את גרסתו שתיבדק על ידי מח״ש״.

בהכנת הידיעה השתתף יאיר אלטמן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר