בכירים במשרד החינוך: חידוש הלימודים - לא לפני יום שלישי

במוצאי השבת צפוי דיון בין ראש הממשלה ושרי הבריאות והחינוך ותתקבל החלטה שתובא להחלטת הממשלה בראשון. לצד המתווה לפתיחה דיפרנציאלית לפי רמת התחלואה, ידונו גם באפשרות לפתיחה נרחבת יותר

זמן צפייה: 02:54

היציאה מהסגר השלישי: גורמים בכירים במשרד החינוך אמרו היום (שישי) לחדשות 13 כי החזרה ללימודים לא תהיה לפני יום שלישי. זאת לאחר שבלילה החליטה הממשלה להאריך את הסגר עד ליום ראשון ב-7:00 בבוקר, אולם לא התקבלה החלטה לגבי מוסדות החינוך.

במוצאי שבת ייערך דיון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט, על תזמון ואופן פתיחת מוסדות החינוך, שם צפויה להתקבל החלטה שתובא להחלטת ממשלה ביום ראשון. לצד המתווה שהוצג לפתיחה חלקית בערים ירוקות וצהובות, ידונו גם באפשרות לפתיחה נרחבת יותר של הגנים והכיתות הנמוכות גם ברשויות אדומות וכתומות.

בלילה אישרה כאמור הממשלה את הארכת הסגר עד לראשון, בתום דיון סוער שנמשך לתוך הלילה - ושעות אחדות לפני פקיעת ההגבלות. כך, החל מיום ראשון בבוקר, תבוטל הגבלת המרחק של 1,000 המטרים מהבית, ויבוטל האיסור לשהות בביתו של אדם אחר. ביום ראשון צפויה להתקיים ישיבה נוספת בעניין הסגר.

שר החינוך יואב גלנט
ידונו במוצאי השבת במתווה. שר החינוך יואב גלנט | צילום: ערוץ הכנסת

בנוסף, בתחילת השבוע הבא ייפתחו מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל, וכן מקומות העבודה שבהם עובדים במתכונת של "אחד על אחד", כמו למשל המספרות ומכוני היופי. על פי החלטת הממשלה, מיום ראשון יותר איסוף עצמי ממסעדות, הצימרים ייפתחו לאירוח משפחות, ושמורות הטבע והגנים הלאומיים ייפתחו עבור המבקרים.

עם זאת לגבי מערכת החינוך לא התקבלה החלטה כאמור, אלא רק ביום ראשון. משרד הבריאות אומנם תומך בפתיחת הגנים וכיתות א'-ד', וי"א-י"ב בערים הירוקות והצהובות - אולם כיום, רוב הערים בישראל אדומות או כתומות. בימים אלו, משרדי הבריאות והחינוך מגבשים תוכנית שתאפשר לתלמידי י"א-י"ב, בכל הארץ, לשוב לבתי הספר.

על פי התוכנית, הלימודים ייפתחו במוסדות שבהם 75% תלמידים החלימו מקורונה, התחסנו - או יהיו מוכנים לעבור בדיקות באופן קבוע. כעת, הדיונים הם בעניין הבדיקות שמשרד הבריאות יסכים להקצות למען המתווה. מטרת התוכנית היא גם לעודד את התלמידים להתחסן, שכן נכון להיום - רק כ-30% בגילי ה-16 עד 18 התחסנו נגד הקורונה.