עקב התחלואה: הרמטכ"ל הורה על עוצר יציאות ביחידות הסגורות

דובר צה"ל הודיע שבתום הערכת מצב הוחלט לאסור על יציאת חיילים מהיחידות הסגורות שאינן מוגדרות "מחוסנות" או "ירוקות". בבסיסים הפתוחים, הונחו המשרתים לעבוד במשמרות תוך שמירה על קפסולות

זמן צפייה: 02:23

דובר צה"ל הודיע הבוקר (שלישי) כי בתום הערכת מצב החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי על עוצר יציאות ביחידות הסגורות שאינן מוגדרות "מחוסנות" או ירוקות". זאת, בעקבות הזינוק בתחלואה בקורונה. בבסיסים הפתוחים, הונחו המשרתים לעבוד במשמרות תוך שמירה על קפסולות, ללא קיום מפגש ביניהן.

יש לציין כי יחידה "מחוסנת" היא יחידה שבה אחוז המתחסנים יעמוד על 85% ומעלה,כאשר תהליך ההתחסנות מסתיים שבוע לאחר קבלת החיסון השני. יחידה"ירוקה" הינה יחידה שבה אין חולים מאומתים כלל. כאמור, על יחידות אלה לא חל עוצר היציאות.

חיילים עורכים בדיקה אפידימיולוגית
חיילים עורכים בדיקה אפידימיולוגית | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, על פי נתוני צה"ל, 2,593 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. משרת צה"ל אחד מוגדר כחולה במצב קשה. בנוסף, 13,157 משרתים נמצאים בבידוד ביתי. מעבר לכך, 125,536 חיילים כבר קיבלו את המנה הראשונה של החיסון נגד הקורונה, וכן 25,921 משרתים קיבלו את המנה השנייה.

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 8,261 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-93 אלף בדיקות, מתוכן 9.2% היו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-655,001, מהם כ-71 אלף עדיין נשאים של הנגיף.

עוד עולה מהנתונים כי 1,094 מהחולים במצב קשה, מצבם של 386 מהם מוגדר קריטי, ובהם 316 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-4,816. במקביל, מבצע החיסונים נמשך, כאשר עד כה חוסנו כשלושה מיליון ישראלים במנה הראשונה, וכ-1.8 מיליון איש קיבלו גם את המנה השנייה, ובכך חוסנו באופן מלא נגד הנגיף.