עו"ד יואשם בשיבוש חקירת רצח?

הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את עו"ד גיא זהבי בגין שיבוש הליכי משפט בפרשות הרצח של עד המדינה טל קורקוס, של דבורה קורקוס ושל אלישע סבח

עו"ד גיא זהבי // צילום: גדעון מרקוביץ' // עו"ד גיא זהבי

הפרקליטות הודיעה היום (חמישי) כי המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), נורית ליטמן, שוקלת להעמיד לדין את עו"ד גיא זהבי, בגין עבירות של הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט, בכפוף לשימוע. העבירות בוצעו לכאורה במסגרת חקירת פרשות רצח של עד המדינה טל קורקוס, דבורה קורקוס ואלישע סבח.

ההודעה התקבלה בהלם במשרדו של עורך הדין, אך זהבי עצמו לא הופתע כלל מההודעה. שכן, לפי גורם המקרוב אליו, עד לפני כשלוש שנים לערך, המשטרה חשדה כי זהבי מחבל בחקירה שניהל ימ"ר נגב ואף עצרה אותו במסגרת אחת מפרשיות רצח שאירעו בדרום, הקשורות לארגון הפשיעה של ניבי זגורי מבאר שבע.

בדצמבר 2017 הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום כנגד חמישה נאשמים בגין מעורבותם בשני מקרי רצח. כתבי אישום המשמעותיים הוגשו נגד יניב זגורי ואריק איטל. החקירה חשפה קשר פלילי עמוק, חוצה יבשות, כאשר חלק ניכר מההתנהלות וההוראות לביצוע שני מקרי הרצח היו שיחות ווידאו באפליקציית ווטסאפ.

כתב האישום ייחס לנאשמים, ניבי זגורי, אריק איטל, מיכאל מור, אליושה בן-שלום ושמעון שרביט, עבירות חמורות. נגד החמישה עומד אישום, כל אחד לפי חלקו, ברצח, ניסיון רצח, הריגה, קשירת קשר לפשע, עבירות בנשק, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

מיכאל מור // צילום: גילי אליהו (ג'יני)
מיכאל מור // צילום: גילי אליהו (ג'יני)

זגורי הועמד לדין בשנת 2007, ועיקר הראיות בפרשייה זו נסמכו על עדותו של עד המדינה טל קורקוס, שהיה גם יד ימינו. זגורי נשפט לשבע שנות מאסר. בשנת 2011 הורשע אדם איטל, אחיו של נאשם נוסף, אריק איטל, בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בשני הליכים נפרדים בגין שני מקרי רצח כפול שביצע ועבירות נלוות ונדון לארבעה מאסרי עולם. אלישע סבח היה עד תביעה באחד התיקים שהתנהלו נגד אדם איטל, והיה זה שהוביל לפענוח אחד ממקרי הרצח הכפול שיוחסו לו. הוא יידע את המשטרה על אדם שהיה עד ראיה לאירוע הרצח הכפול, מה שהוביל לבסוף להרשעתו של אדם איטל.

בין זגורי לאחים איטל הייתה היכרות רבת שנים. אדם איטל היה פעיל בכיר בארגון הפשע של זגורי, שבאותה עת היה בקשר גם עם מיכאל מור, ראש ארגון פשיעה בצפון. על פי כתב האישום, לאחר שחרורו של זגורי מהמאסר, הוא החליט לרצוח את סבח וקורקוס, וגם את לירז תשובה, בתו של אלישע ואלמנתו של רועי תשובה, שהיה עימם בקשר ונרצח. זגורי ראה בהם האחראים להעמדתו ולהעמדת אדם איטל לדין.

עד לפני מספר שנים, עו"ד גיא זהבי היה פרקליט במחלקה הפלילית של פרקליטות מחוז דרום. לאחר פרישתו, הוא פתח משרד ברמת גן. בכתב האישום נכתב כי ביקורו של עו"ד זהבי אצל עד המדינה בפרשה, תואם עם זגורי. זאת, במטרה להעביר רמז לפיו על העד להימנע מלמסור הודעה בחקירה, או לגרום לו למסור הודעת שקר, לפיה זגורי אינו מעורב באירועים שבכתב האישום.

בעקבות זאת, עו"ד זהבי נעצר, נחקר ומסר את גרסתו לחשדות נגדו. כאשר ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו, בית המשפט הורה על שחרורו. המשטרה הגישה ערר לבית המשפט המחוזי, וגם הוא נדחה. בהמשך, זומן עו"ד זהבי לחקירות נוספות, שבהן ענה על שאלות החוקרים מימ"ר נגב.  עו"ד זהבי נעצר אז כחשוד בשיבוש הליכי חקירה. הערב, בעקבות הודעת הפרקליטות מסר עו"ד גיא זהבי בתגובה: "הכל עורבא פרח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר