7,668 נדבקים חדשים ביממה - 9.2% מהבדיקות חיוביות; 96 איש מתו

משרד הבריאות עדכן שלאחר שבוצעו כ-86 אלף בדיקות, מספר החולים הפעילים ירד ל-76,331. מניין המתים זינק ל-4,609. עד כה חוסנו 2.8 מיליון במנה הראשונה, וכ-1.5 במנה השנייה

זמן צפייה: 00:40

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי ביממה האחרונה אובחנו 7,668 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-86 אלף בדיקות, מתוכן 9.2% התקבלו חיוביות. לצד זאת, ביממה האחרונה נפטרו 96 בני אדם - מספר שיא מאז פרוץ המגפה בישראל.

כמו כן, מניין החולים הפעילים ירד ל-76,331, מתוכם 1,132 במצב קשה. בנוסף, נרשמה ירידה במספר המונשמים, שעומד כעת על 306. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 4,609.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ממשל ביידן משהה את עסקת מכירת מטוסי ה-F35 לאמירויות

המשותפת התפרקה, רע"מ תרוץ בנפרד: "עבאס בחר את הצד של ביבי"

נתוני התחלואה אז והיום: האם מוקדם מדי לצאת מהסגר השלישי?

אשת צוות רפואי מכינה חיסון במתחם ''התחסן וסע'' בחיפה | צילום: רויטרס

בתוך כך, במסגרת מבצע "לתת כתף", עד כה חוסנו 2.8 מיליון בני אדם במנת החיסון הראשונה, וכ-1.5 מיליון במנת החיסון השנייה. כזכור, מהיום גם בני ה-35 יכולים להירשם בקופות החולים לצורך קבלת החיסון, וזאת לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הנחה לעשות זאת אתמול.

אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי בגל השלישי של התפשטות מגפת הקורונה בישראל, נמצאו סך הכול כ-75 אלף ילדים כחיוביים לנגיף, זאת לעומת כ-58 אלף ילדים מאומתים בגל הראשון - כך עלה מנתונים שהובאו בפני בכירי משרד הבריאות.

עוד עולה מהנתונים כי הזן הבריטי מדבק פי 1.5 יותר מהרגיל, והוא גם יותר פתוגני - כלומר מעורר יותר תסמיני מחלה, ואכן רואים זאת בקרב ילדים, שכן בגל הזה רבים מהילדים המאומתים אושפזו בבתי החולים השונים. אם כן, נראה כי הילדים הם מקור הדבקה משמעותי מאוד. במשרד הבריאות חוששים כעת שפתיחת מערכת החינוך ללא מתווה של קפסולות קטנות עלולה להוביל את ישראל לגל תחלואה נוסף.

תלמידים בבית ספר ברחובות עוטים מסכה | צילום: רויטרס

זאת ועוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להביא היום לישיבת הממשלה הצעה להאריך את הסגר הכללי במספר ימים נוספים. במשרד הבריאות מעוניינים להאריך את הסגר בשבוע, אך ייתכן כי בסופו של דבר הוא יוארך בארבעה או בעשרה ימים.