יום ראשון, 09.06.2024 שעה 01:55
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

עדיין שלילית: מכבי ת"א הפסידה לפנר 82:75

הקבוצה של ספרופולוס קיוותה לצאת מהמאזן השלילי, אך נכנעה ליריבה עדיפה והתרחקה מהפלייאוף. ווילבקין ובראיינט בלטו במכבי, וסלי הוביל את הטורקים

|
ווילבקין על הפרקט (איציק בלניצקי)
ווילבקין על הפרקט (איציק בלניצקי)

מכבי תל אביב רשמה הערב (שלישי) את הפסדה ה-12 ביורוליג העונה כשנכנעה 85:75 לפנרבחצ’ה בטורקיה, במשחק שנערך במסגרת המחזור ה-22, והתרחקה מהמקום המיוחל בפלייאוף.

הקבוצה של יאניס ספרופולוס, שהגיעה עם מאזן 11:10 וניסתה לחבר ניצחון שלישי ברצף ולצאת סוף-סוף מהמאזן השלילי שהיא סוחבת מהמחזור השלישי, נתקלה ביריבה שנמצאת בתקופה מצוינת והגיעה למשחק עם שישה ניצחונות רצופים.

את המשחק עצמו פנר לא פתחה טוב. האורחת, בגופיות כחולות, קלעה ארבע שלשות ברבע הראשון והוליכה ברובו, כולל יתרון 7 נקודות לקראת סופו, אבל פנר הגיבה בריצת 0:15 שהתחילה בשניות הסיום של הרבע והמשיכה עמוק לתוך הרבע השני וברחה ל-9 הפרש. הקבוצה של ספרופולוס הצליחה לחזור לעניינים, ירדה למחצית בפיגור נקודה בלבד (36:35) ואף עלתה ליתרון נקודה עם תחילת החצי השני, אבל במצב של 46:46 הטורקים רצו 2:9 ולקחו את היתרון, אותו הם לא איבדו עד לסיום, כשמכבי לא מצליחה להתקרב אל מתחת ל-4 הפרש ולקראת הסיום הפער כבר הגיע ל-12.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

במכבי, שירדה למאזן 12:10 והתרחקה מהמקום השמיני שמוביל לפלייאוף, סקוטי ווילבקין בלט עם דאבל-דאבל של 15 נקודות ו-10 אסיסטים ואלייז’ה בראיינט היה הקלע המוביל עם 18 נקודות, אך פרט אליהם אף אחד משחקני מכבי לא קלע בספרות כפולות. עוד קלעו לצהובים: טיילר דורסי 9 נקודות, ג’ון דיברתולומיאו 8, דרגאן בנדר 7, יובל זוסמן 5, אותלו האנטר ואנטה ז’יז’יץ’ 4 כל אחד, עוז בלייזר 3 ואנג’לו קלויארו 2 נקודות. 

את הטורקים, שעלו למאזן 10:12, כמו זה של אנדולו שבמקום השמיני, הוביל יאן וסלי עם 18 נקודות. ננדו דה קולו סייע עם 16 נקודות וכך גם דישון פייר עם 15. עוד קלעו לפנר: מרקו גודוריץ’ 11 נקודות, מליח מחמוטוגלו 8, לורנזו בראון 7, ג’ארל אדי 3, אדגרס אולנובס ואחמט דובריוגלו 2 נקודות כל אחד.

רבע ראשון – 17:21 למכבי ת”א

פנרבחצ’ה פתחה בחמישייה עם: ננדו דה קולו, מרקו גודוריץ’, אדגרס אולנובס, יאן וסלי ואחמט דובריוגלו. מכבי ת”א עלתה בחמישייה עם: סקוטי ווילבקין, אלייז’ה בראיינט, אנג’לו קלויארו, דרגאן בנדר ואותלו האנטר.

דובריוגלו קלע את הנקודות הראשונות במשחק, בעוד בצד הצהוב דרגאן בנדר פתח מצוין עם שתי שלשות והעלה את מכבי ת”א ל-4:6 מהיר. בדקות הבאות כל סל של הטורקים נענה בסל צהוב, כשהאנטר, בראיינט וקלויארו נכנסו לרשימת הקלעים ובמצב של 10:12 אחרי 5 דקות ירדו הקבוצות לפסק זמן. בנדר העלה ל-3 הפרש מהקו, סל נוסף של הטורקים נענה בסל של זוסמן אחרי דקות מבולגנות בשני הצדדים ושלשה של ג’ארל אדי קבעה 15:15, אבל דורסי הגיב בשלשה משלו. שלשה נוספת של זוסמן הגדילה את הפער ל-6 עם קצת יותר מדקה לסוף הרבע והטורקים הצליחו לקלוע רק עוד סל אחד – 17:21 צהוב בתום הרבע.

דראגן בנדר (עמרי שטיין)דראגן בנדר (עמרי שטיין)

רבע שני – 35:36 לפנרבחצ’ה

הרבע השני נפתח רע מאוד עבור מכבי ת”א. היתרון עבר לטורקים אחרי סל של וסלי ושלשה של פייר, הגנת המארחת עבדה נהדר ואחרי דאנק של וסלי ו-21:24 לפנר, ספרופולוס לקח פסק זמן. זה לא עזר, הטורקים המשיכו לייצר עצירות בהגנה, האורחת נראתה מפוזרת ופנר סגרה ריצת 0:15 (מהסל האחרון ברבע הראשון) בדרך ל-21:30 אחרי כמעט 4 דקות ברבע, עד שווילבקין עצר את הריצה עם נקודות מהקו. 6 דקות בתוך הרבע ווילבקין קלע את סל השדה הראשון של מכבי ברבע, דורסי הוריד את הפער ל-3, 30:27, ובהמשך חדירה יפה של דורסי ובלייזר מהקו הורידו את הפער ל-2. שלשה של הטורקים העלתה אותם ל-30:35 אבל בלייזר המשיך לקלוע מהקו וגם סיפק גג גדול שהוביל לשלשה של בראיינט עם הבאזר ורק 35:36 לטורקים בהפסקה.

טיילר דורסי ויאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)טיילר דורסי ויאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

רבע שלישי – 53:60 לפנרבחצ’ה

המחצית השנייה התחילה עם הנקודות הראשונות של ז’יז’יץ’ במשחק, שהעלו את מכבי ליתרון, אבל הטורקים הובילו בריצת 0:8 בשתי הדקות הבאות ועלו ל-37:44 לפני שספרופולוס לקח פסק זמן. שתי שלשות רצופות של בראיינט ושלשה של ווילבקין תוך דקה וחצי החזירו ל-46:46, והפעם הטורקים לקחו פסק זמן. בדקות הבאות הקבוצה של ספרופולוס רשמה ארבעה איבודים, מה שאיפשר למארחת לברוח ל-48:55 ובהמשך 50:57. שלשה של קלויארו הורידה את הפער ל-4 נקודות, אבל גודוריץ’ עם סל ועבירה קבע 53:60 בתום הרבע.

אלייז'ה בראיינט (עמרי שטיין)אלייז'ה בראיינט (עמרי שטיין)

רבע רביעי – 75:82 לפנרבחצ’ה

דיברתולומאו פתח את הרבע האחרון עם שלשה והוריד את הפער ל-4 נקודות, אבל פייר, וסלי וגודוריץ’ עם שלשה הובילו ריצת 0:7 שהעלו את הפער ל-11, 56:67, כשעל השעון 7 דקות וחצי. שלשה של ווילבקין עצרה את הסחף, האנטר הוריד את הפער ל-7 ובהמשך ווילבקין, בשלשה נוספת, הוריד ל-4 הפרש בלבד, 70:66. אבל 5 נקודות רצופות של פייר החזירו ל-9 הפרש, 66:75 טורקי, עם 3 דקות וחצי לסוף וספרופולוס לקח פסק זמן. הפעם זה לא עזר, מכבי לא הצליחה להתקרב, ויאן וסלי העלה ליתרון שיא של 12 נקודות, 68:80, פחות משתי דקות לסיום. עד לסיום האורחת הצליחה רק להקטין את הפער ובסיום 75:82 לפנר.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */