יום שישי, 24.05.2024 שעה 00:22

פייגנבוים: הפועל השתפרה מאוד, היא תישאר בליגה

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם האגדה האדומה לקראת המשחק של הפועל מול בית"ר ירושלים. התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

בתוכנית הערב התמקדנו בהכנות למשחק הגדול שצפוי על הדשא באצטדיון טדי, בין היריבות המושבעות, בית”ר ירושלים והפועל תל אביב, במסגרת המחזור ה-17 בליגת הבורסה לניירות ערך, וכן שוחחנו עם שייע פייגנבוים ואברהם גרנט.

פייגנבוים: “הפועל ת”א השתפרה מאוד, היא תישאר בליגה”

שוחחנו עם שחקן העבר האגדי ומאמן העבר של הפועל תל אביב, שייע פייגנבוים, לקראת משחקם של האדומים של ניר קלינגר ב-20:00 מול בית”ר ירושלים באצטדיון טדי במסגרת המחזור ה-17 בליגת הבורסה לניירות ערך.

ערב טוב שייע, מה דעתך על המשחק של הפועל ת”א מול בית”ר?
“הפועל תל אביב המתחדשת פוגשת את בית”ר ירושלים ותהיה שם הצגה. קודם כל, אסור להסתנוור, הפועל ת”א השתפרה מאוד עם 4-5 שחקנים מעניינים וגם יותר בוגרים, כאלה שיכולים להוביל ולנווט כמו איינבינדר, אזולאי ובן ביטון. הפועל קבוצה שונה, והיא תישאר בליגה, אבל שידאגו לדבר אחד, לזה שהם עדיין לא כבשו שער שדה מאז. יש לקבוצה קאדר שחקנים הרבה יותר מעניינים משאר הקבוצות בתחתית, למרות שכפר סבא וחדרה מפתיעות. 

שייע פיינגנבוים (חגי מיכאלי)שייע פיינגנבוים (חגי מיכאלי)

מי יבקיע שערים אבל בהפועל ת”א? מי יכול לסיים עם יותר מ-10 שערים?
“אף אחד לא יסיים עם עשרה שערים או יותר, למרות שאם יהיו פנדלים עומרי אלטמן יוכל להגיע לזה. הם במצב לא קל בכלל וזה בעצם מראה מה הפועל ת”א עשתה עד היום”.

עומרי אלטמן (רדאד ג'בארה)עומרי אלטמן (רדאד ג'בארה)

מה דעתך על בית”ר? היה נראה שנבהלו מהתוצאות הרעות וחשבו שם כבר על זעזוע
”בית”ר לא נבהלה בכלל מהמצב ואני לא חושב שבאמת חשבו על לפטר את סלובודאן דראפיץ’ ושי ברדה, גם ככה הם לא רצים לאליפות וגם הפועל באר שבע הייתה לא טובה בתקופה הזאת. שיטת היהלום של בית”ר ירושלים לא מלוטשת בכלל, אף אחד לא ידע איפה הוא יהיה בכלל. בית”ר יהיו הרבה לפני הפועל ת”א, בלי לשחק כדורגל הם יהיו בחמישייה הראשונה”.

סלובודאן דראפיץ' (חגי מיכאלי)סלובודאן דראפיץ' (חגי מיכאלי)

מה לדעתך תהיה התוצאה? 
”1:2 לבית”ר ירושלים”.

גרנט: “קורע לי את הלב מצב ניצולי השואה בארץ”

שוחחנו עם מאמן נבחרת ישראל וצ’לסי לשעבר, אברהם גרנט, לקראת אירוע יום השואה הבין לאומי בו ייקח חלק ועל התכנון לקראת הטקס וכמו כן, על הסיפור האישי שלו ושל משפחתו בנוגע לשואה.

ערב טוב אברהם, איפה אתה ומה אתה יכול לספר לנו על אירוע יום השואה הבין לאומי?
“אני בדובאי, מתכונן לאירוע יום השואה הבין לאומי. האירוע הוא בארץ, אבל לצערי אני לא יכול להגיע לישראל כי סגרו את השמיים. זה היה גם בשנה שעברה וזה אירוע מאוד חשוב, אני קורא לו ‘משואה לצמיחה’. בשנה שעברה הנושא היה מנהיגות והשנה הנושא הוא כוחו של הזיכרון ויהיו שם דור ראשון, שני ושלישי לשואה. הדור הראשון בערוב ימיו ואני חושב שחשוב לשמור על המורשת הזאת. אני לא חושב שהשואה תישכח, אבל אני רואה שזה כבר שונה ולא באותה עוצמה שזה היה פעם. זה לא רק אירוע לעבר, אלא גם לעתיד. באירוע של מחר לכן יהיו גם דור ראשון, גם דור שני לשואה, אדיר מילר ואיילת זורר וגם דור שלישי, שזה נועה קירל וגל גדות. שולי רנד ישיר את השירים שלו ותסגור את האירוע, אני לא יודע אם אתם מכירים אותה, צופית גרנט”.

אברהם גרנט (שחר גרוס)אברהם גרנט (שחר גרוס)

אתה חושב שלא בכל העולם יודעים ומכירים את סיפור השואה?
”אני גדלתי בתל אביב בארץ וחשבתי שכולם יודעים על השואה והיה את הסיפור עם הסרט בחצי גמר ליגת האלופות וזו הייתה נקודת מפנה בהסברה שלי. באנגליה גם לא ידעו על זה במעין סוג של בורות. ברור שהרבה יודעים על השואה ואפילו אחוז גבוה, אבל אני חשבתי שכולם יודעים. חלק גדול מהשחקנים באנגליה לא ידעו על זה”.

אתה חושב שצריכים ללמד את זה בצורה שונה מהצורה בה מלמדים את הנוער על השואה היום?
”חייבים ללמד את הסיפור הזה בעוד היבט, אבא שלי אמר לי שזה סיפור של הצלחה ושל גבורה, כי בסופו של דבר הצלחנו לשרוד ולהתגבר על המכונה הנאצית שלא הצליחה להשיג את מה שהיא רצתה”.

אבא שלך סיפר לך במהלך חייו סיפורים על השואה?
”זו נקודה מאוד מעניינת, אני גדלתי עם אבא שדיבר איתי חופשי. אבי קבר את הוריו במו ידיו וגם את שתי אחיותיו והוא דיבר על זה כל הזמן ואני חשבתי שכולם מדברים על זה. דיברתי עם חברים מהכיתה שלי ו-80 אחוז מההורים לא היו מוכנים לדבר על זה. לניצולי השואה לא הייתה שום ילדות כמו שאנחנו מכירים, אנחנו חייבים לעשות את הכל כדי שהם יסיימו את החיים שלהם טוב. אני לא רוצה שהימים, חודשים או שנים שנשארו להם ייראו כמו מה שהיה בתחילת חייהם, זה קורע לי את הלב המצב הזה של ניצולי השואה בארץ”.

אברהם גרנט על הקווים של צ'לסי (רויטרס)אברהם גרנט על הקווים של צ'לסי (רויטרס)

רצית לבוא לאמן את הנבחרת, מה זה לא יצא אל הפועל?
”אני לא אכנס לזה, ראיתי בהגרלה של הנבחרת שיצאו משחקים נגד סקוטלנד וסרביה ונורבגיה, הזדמנות בלתי רגילה לנסות לעלות, רציתי לתרום מניסיוני לזמן קצר במטרה לנסות לעלות לשלב הבא, לצערי זה לא יצא אבל זה לא משנה מה הסיבות. מהרגע שישראל הצטרפה לאירופה היא תמיד התמודדה משחקים מכריעים נגד נבחרות עדיפות, עכשיו חשבתי שזו הזדמנות בלתי רגילה כי הסקוטים משחקים בלי קהל, אבל זה לא יצא לפועל לצערי”.

מתי תחזור לארץ?
”איך שייפתחו השמיים אגיע, אני כבר מתגעגע. לא ראיתי את המשפחה כמה חודשים טובים, אנחנו כמובן בקשר יום-יומי, הילדים באו לבקר אבל סוגרים את השמיים כל שני וחמישי. תקופה לא פשוטה אבל נעבור גם את זה”.

אברהם גרנט ובנו דניאל (מתוך הפייסבוק של דניאל גרנט)אברהם גרנט ובנו דניאל (מתוך הפייסבוק של דניאל גרנט)
אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */