יום שבת, 08.06.2024 שעה 19:15
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

המהפך: כך חזרה פנרבחצ'ה להיות קבוצת-על

גודוריץ' הגיע ויחד עם וסלי ודה קולו החזיר את הטורקים לעניינים. הבשורות הרעות של מכבי ת"א לקראת המשחק ב-20:00: ההפסד בהיכל היה נורת אזהרה

|
שחקני פנרבחצ'ה בהיכל. לפני המהפך (איציק בלניצקי)
שחקני פנרבחצ'ה בהיכל. לפני המהפך (איציק בלניצקי)

מכבי תל אביב תתארח הערב (שלישי) ב-20:00 אצל פנרבחצ'ה במסגרת שבוע משחקים כפול נוסף של היורוליג, כשהיא מחפשת ליצור רצף של שלושה ניצחונות לראשונה העונה. קבוצת הפאר הטורקית נראתה כמי שנמצאת בדרך הבטוחה להתרסקות טוטאלית על פי כל התחזיות כשמי שביקשה לכבוש את הכס הטורקי באופן סופי ומוחלט הייתה אנדולו אפס אותה תפגוש אלופת המדינה בחמישי הקרוב.

כמעט שלושה חודשים חלפו להם מאז אותו המשחק בתל אביב ומדהים לראות כמה אפשר לשנות בפרק זמן קצר כל כך, אנדולו המשיכה לדשדש ורק לאחרונה צירפה לשורותיה את דזנאן מוסה על חוזה ארוך טווח, אבל אנדולו היא נושא ליום אחר (חמישי ליתר דיוק). יריבתה לעומת זאת פתחה את הכיס פעם אחר פעם ושני המועדונים הוכיחו מעל לכל ספק סביר שגם בעיתות משברים כלכליים ומגיפות הקבוצות הטורקיות, כמו הרוסיות, הן עדיין מעשירות היבשת.

מכבי ת"א נוחתת בטורקיה לקראת פנרבחצ'ה

באותו משחק באוקטובר שני שחקנים עשו את כל ההבדל. קוקושקוב חסר אמנם את ננדו דה קולו שלא שיחק, אך היה זה דווקא עלי מוחמד (בובי דיקסון) שעלה מהספסל ויאן וסלי שסיפק תצוגת תכלית הגנתית באותו הערב בדרך לניצחון. הניצחון לא הוציא את המועדון לדרך חדשה, למעשה הקבוצה ספגה פה הפסד ושם תבוסה והשיא הגיע בצורת שני נוקאאוטים מוחצים מאלבה ברלין בהפרש של 26 נקודות ומול ז'לגיריס קובנה (37 הפרש). בין לבין פנר הפסידה למילאנו, אך בתום 15 מחזורים מאזנם של הצהובים כחולים מטורקיה עמד על חמישה ניצחונות ועשרה הפסדים.

הבעיה העיקרית של פנר הייתה חוסר האיזון ההתקפי. מאז ליאו וסטרמן עזב באחד המעברים היותר מתוקשרים לברצלונה, הודות לתומא הרטל, אלכס פרז הצטרף ונפצע, לכולם היה ברור שגם זמנו של ג'ונתן המילטון בקבוצה יגיע לקיצו, וגם הוא הוחלף בקייל אוקין שהוכרז מוקדם יותר השבוע, אך שובר השוויון בטח שעל פי הנתונים, המספרים ובעיקר טור הניצחונות הוא לא אחר מאשר מרקו גודוריץ'.

דה קולו. ניצח בהיכל העונה (איציק בלניצקי)דה קולו. ניצח בהיכל העונה (איציק בלניצקי)

מבין כל השינויים שערך קוקושקוב בסגל קבוצתו, לפי שעה גודוריץ' הוא המשמעותי שבהם, עימו פנרבחצ'ה הרימה את עצמה, ויחד איתו הקבוצה הטורקית בלתי מנוצחת. מרקו שב הביתה מהליגה הטובה בעולם ואיתו הקבוצה ניצחה שישה משחקים רצופים שהפכו מאזן של חמישה ניצחונות ועשרה הפסדים למאזן חיובי של 11 ניצחונות אל מול 10 הפסדים, וכל זאת כשקוקושקוב ושחקניו מאותתים כי הם, ערב המחזור ה-22, הפכו לאחת הקבוצות הכי מסוכנות ביבשת. גודוריץ' יחד עם וסלי וננדו דה קולו החזירו את פנרבחצ'ה של פעם, זו שלא פוחדת להסתכל ליריבותיה שכיום מובילות את טבלת היורוליג בלבן של העיניים. את צסק"א מוסקבה של דימיטריס איטודיס היא ניצחה במחזור האחרון על אדמת רוסיה מבלי למצמץ.

הנתון המעניין ביותר רגע לפני תחילתו של המפגש ה-23 בין הקבוצות (מאז שנת 2000) אינו טמון בכך שבשנה שעברה מכבי תל אביב ניצחה בשני המפגשים בין הקבוצות, או שפנרבחצ'ה ניצחה בשני המפגשים בעונה שלפני (2018/19). הנתון המעניין ביותר הוא שקבוצתו של יאניס ספרופולוס שמדורגת כעת במקום ה-12 ביורוליג, מקום אחד מתחת לפנר, היא הקבוצה היחידה שמחזיקה ביחס סלים חיובי (+27) שלא נמצאת בשמינייה הראשונה.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */