צפו בתיעוד

לא רק בישראל: בגלל הסגר, מהומות בהולנד

מהומות סוערות במיוחד הכוללות ביזת רכוש בערים הגדולות בהולנד בעקבות העוצר הלילי שהוטל על המדינה בשל נגיף הקורונה שמשתולל במדינה. מאות נעצרו (חדשות בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
המהומות בהאג (צילום: מתוך הרשת, ע"פ סעיף 27 א)

הקורונה והסגרים שהגיעו בעקבותיה מעוררים במדינות רבות התפרעויות: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי בעקבות מהומות באמסטרדם, המשטרה ההולנדית השתמשה בתותח מים, (מכתזית) כלבים ופרשים לפיזור הפגנה נגד הגבלות הקורונה, ועיכבה יותר ממאה בני אדם בשל יידוי אבנים וזיקוקים.

ההפגנה התקיימה בכיכר המוזיאונים בעיר, והפרה את איסור ההתכנסות הציבורית, יום לאחר שהממשלה החליטה על החלת עוצר לילי במדינה, לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה.

המפגינים, שאורגנו בחלקם על ידי בעלי מסעדות שמאסו בסגרים הארוכים במדינה, נשאו כרזות ובהם נאמר "עצרו את הסגר".

מחשש להתפרעות והפצת מחלות, ראש העירייה פמקה הלסמה הגדיר את הכיכר כ"אזור בסיכון גבוה" וגיבה את השוטרים בפעולות האכיפה. משרד ראש העירייה מסר לרויטרס, כי המשטרה פינתה את הכיכר לאחר שאנשים התעלמו מהוראות הפינוי ועצרה את מי שתקף שוטרים באבנים וזיקוקים ברחובות הסמוכים. במוצאי שבת עצרה המשטרה 25 בני אדם ברחבי הארץ וחילקה 3,600 קנסות בגין הפרות עוצר.

מתיעוד ברשתות החברתיות עולה, כי בשעות האחרונות המהומות התפשטו לערים אחרות בהולנד, כגון, האג, והיידנהובן.
בתיעוד נראים המוני צעירים מתפרעים ומבצעים מה שנדמה כמעשי ביזה.

הפרלמנט ההולנדי אישר בשבוע האחרון עוצר לילי, וטען כי המוטציה הבריטית עומדת לגרום לזינוק במקרי ההדבקה. מספרי הנדבקים במדינה נכון להיום עומד על כ-5000 מקרים חדשים.

למרות העוצר - שיארך עוד כשבועים וחצי - עובדים חיוניים או מקרי חירום רפואיים יכולים לצאת מביתם. על מפרי העוצר ניתן להטיל קנס בסך 95 יורו.

בתי ספר וחנויות לא חיוניות בהולנד נסגרו מאז אמצע דצמבר, לאחר סגירת המסעדות חודשיים קודם לכן.

הולנד הייתה המדינה האחרונה באיחוד אירופה שהחלה בחיסונים ועד כה חיסנה 77,000 רופאים ואחיות בלבד במדינה המונה 18 מיליון איש.

סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר