אותרה מוטציה חדשה של קורונה מלוס אנג'לס - 5 ישראלים נדבקו

ברקע התפרצות נרחבת בקליפורניה, משרד הבריאות הודיע כי ריצוף נגיף שנעשה אצל אדם מאומת העלה כי קיים וריאנט חדש של הקורונה. ארבעה נוספים נדבקו, המקרה נמצא בבדיקה

זמן צפייה: 01:00

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי אותרה מוטציה חדשה של נגיף הקורונה, שמקורונה בלוס אנג'לס. הווריאנט נמצא במהלך תהליך ריצוף שנעשה בנגיף שהתגלה אצל חולה מאומת. אדם זה הדביק ארבעה ישראלים נוספים. משרד הבריאות בודק את המקרה.

לפני כשבוע, ברקע התפרצות נרחבת בקליפורניה, גורמי בריאות במדינה אמרו כי זיהו זן חדש של הנגיף ב-12 מקומות שונים, בהם לוס אנג'לס. מדובר בווריאנט שנמצא בקרב חולים מאומתים רבים, אך טרם ברור עד כמה הוא מידבק בהשוואה למוטציות אחרות ולנגיף הקורונה המקורי.

עוד בחדשות 13:

הממשלה אישרה: נתב"ג ייסגר לחלוטין ממחר בחצות

מענקים לאזרחים ולשבים לעבודה: התוכנית הכלכלית של נתניהו וכ"ץ

עם מספר בדיקות נמוך במיוחד: 2,394 מאומתים – 8% חיוביים

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בעקבות התחלואה הגבוהה בישראל, הממשלה אישרה לפני זמן קצר כי נמל התעופה בן גוריון ייסגר לחלוטין ממחר בחצות, לצורך היערכות הנוסעים, המפעילים האוויריים ושדות התעופה. הסגירה מתוכננת עד לסוף החודש לכל הפחות, עם אפשרות נוספת להארכה. במהלך הדיון, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "בשבוע הזה של סגירה הרמטית של השמיים בכדי למנוע כניסה של מוטציות הנגיף לישראל, נחסן עוד מיליון ישראלים".

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 2,394 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. זאת, לאחר שבוצעו מספר נמוך יחסית של בדיקות - 30,832 בלבד. 8% מהן היו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-595,097, מהם כ-75 אלף עדיין פעילים.

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

עוד עולה מהנתונים כי 1,228 חולים במצב קשה, מצבם של 426 מהם מוגדר קריטי ובהם 316 מונשמים. מניין המתים עלה ל-4,361. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 2,522,178 איש במנה הראשונה, מהם 973 אלף קיבלו גם את המנה השנייה.