ראש עיריית תל אביב-יפו ויו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, התראיין אצל אופירה וברקוביץ' וסיפר מה הניע אותו להקים מפלגה חדשה "אני מנהל את העיר הזאת כבר 22 שנים. יכולתי להישאר בבית, אבל אני יוצא למשימה הציבורית האחרונה שלי כי צריך להחליף את השלטון במדינת ישראל במציאות הקיימת. אני אעשה את כל מה שיש בידי כדי להחליף את השלטון הזה. אם היה ראש ממשלה שאין לו כתבי אישום לא הייתי עושה את זה - זה מצב חירום".

כשנשאל מדוע הוא לא מתפטר מתפקידו כראש עיריית תל אביב יפו ענה: "אם אתפטר אני אהיה היחידי במדינת ישראל שעושה את זה. אלקין, כשר ירושלים ומורשת, רץ לתפקיד ראש עיריית ירושלים ולא התפטר, רוני מילוא רץ לראשות עיריית ת"א וירושלים כחבר כנסת ולא התפטר. ביום ההשבעה לכנסת אני עוזב".

ראש עיריית תל אביב התייחס לאפשרות לחיבורים בגוש המרכז-שמאל. "כולם מועמדים לחיבור: העבודה, בוגי - כולם".

תהיה מוכן להיות מספר שתיים של לפיד?
"כרגע אני עוסק בחיבורים, לא בלהיות מספר שתיים. אני קודם צריך לאסוף את כל הקולות והכוחות ולייצר את מחנה המרכז-שמאל".

יש לך סיכומים?
"אין לי שום סיכומים, נדון בזה והשבוע זה יקרה. אין טעם לבנות עכשיו כי הפריימריז לעבודה רק בראשון וכי שבועיים לפני סגירת הרשימות זה השלב שעושים בו חיבורים".

בפניה לאנשי המרכז-שמאל אמר: "כל מי שלא יהיה לו אגו - אני מתחבר איתו. אני חושב שערכים הם הדבר החשוב. כל אלה שבאמת מאמינים בציוניות, בביטחון, בחברה עם אחריות לאזרח בהיבט של דיור ופרנסה - דברים שנשכחו במדינת ישראל".

האזינו להקלטת יעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות)
"כולם מועמדים לחיבור: העבודה, בוגי – כולם" | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90, חדשות

ומה הוא חושב על שאר ראשי המפלגות? "נפתלי בנט? ימין קיצוני מסוכן. גם גדעון סער זה ימין שמרני ובעייתי ביותר מבחינה ערכית לבן אדם כמוני". כשנשאל איך הוא מגדיר את בני גנץ השיב: "אכזבה גדולה מאוד. הרגע שגנץ הצטרף לממשלה עם ביבי הרגיש כמו בוקס בבטן וזה הדבר שהביא אותי להיכנס לפוליטיקה הארצית. יאיר לפיד לפחות הוכיח שהוא אדם אמין שעומד על עקרונותיו ומהיכרות רבת שנים עם יאיר הוא בהחלט בן אדם ראוי".

ומה היה לו לומר על נתניהו? "הוא הוריד את המדינה מהפסים, בכל ההיבטים. היום המדינה משועבדת לאינטרסים שלו. היום האינטרס שלו הוא להימנע מלהיכנס לכלא, ולא האינטרס שלנו".

 תגובת ימינה: "רון חולדאי שגנב חיסונים וחילק אותם בשביל לקושש קולות בקמפיין כושל, נמצא בפאניקה מאחוז החסימה. הוא בלחץ".