הנשיא טראמפ ורעייתו מלאניה נפרדו מהבית הלבן: "אלה היו ארבע שנים נפלאות"

נשיא ארה"ב עזב את הבית הלבן בפעם האחרונה לאחר ארבע שנות שלטון • טראמפ נשא נאום פרידה בבסיס חיל האוויר אנדרוז שבוושינגטון, בטרם עלה לטיסה לביתו בפלורידה • "עשינו כל כך הרבה, הצלנו את הצבא ואת הכלכלה; תמיד אלחם עבורכם, אנחנו נחזור בצורה כלשהי", הבטיח

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ // צילום: איי.פי // נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ // צילום: איי.פי

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, עזב היום (רביעי) את הבית הלבן בוושינגטון לאחר ארבע שנות כהונה נפרד מהאומה האמריקנית בנאום בבסיס חיל האוויר אנדרוז בוושינגטון.

בנאום שנשא הנשיא בבסיס חיל האוויר אנדרוז בוושינגטון הוא אמר: "אלו היו ארבע שנים נפלאות. השגנו כל כך הרבה. אני רוצה להודות לכל מי שהגיע הנה, לצוות שלי על העבודה הקשה. למשפחה שלי, אין לכם מושג איזו עבודה קשה הם עשו".

"בנינו מחדש את הצבא, הקמנו חייל חדש שנקרא חיל החלל. טיפלנו בוותיקי הצבא. הם קיבלו יחס  רע מאוד לפני שהגענו. הבאנו להם שירותי רפואה טובים. הבאנו הקלות במס, את ההקלות הכי גדולות בהיסטוריה של ארצנו. עוד מעט עוד חיסון יאושר, זה הישג מדהים, תראו בחודשים הקרובים מספרים טובים, המספרים של החולים יצנחו דרמטית כמו טיל".

הנשיא טראמפ בבסיס חיל האוויר אנדרוז // צילום: רויטרס
הנשיא טראמפ בבסיס חיל האוויר אנדרוז // צילום: רויטרס

טראמפ איחל הצלחה לממשל החדש ואמר כי הוא מאמין שאכן הוא יצליח. "יש להם בסיס טוב להצליח ולעשות דברים שלא נעשו בעבר".  "עכשיו צריך לתת כבוד למשפחות שסבלו מהוירוס הסיני. כולנו יודעים מאיפה הוא הגיע אבל הוא דבר נורא", אמר הנשיא, כשהוא מטיל אחריות על סין להתפרצות נגיף הקורונה. 

הגברת הראשונה מלאניה טראמפ גם נשאה נאום קצר שבו אמרה: "להיות הגברת הראשונה היה כבוד כה גדול עבורי. תודה לכם על התמיכה בי, תהיו במחשבותיי תמיד. שהאל יברך את האומה הנפלאה הזו". 

מוקדם יותר הבוקר הנשיא יצא למדשאת הבית הלבן, שם המתין לו המסוק הנשיאותי, מרין 1 ,והלהקה הצבאית במקום ניגנה את השיר "קריאת הקרב של החירות", המזוהה עם האיחוד ומתנגדי העבדות בתקופת מלחמת האזרחים, ועם הנשיא הרפובליקני הראשון, אברהם לינקולן. לאחר מכןהמריא הנשיא לבסיס חיל האוויר אנדרוז.

במקביל, הנשיא הנבחר ג'ו ביידן השתתף בתפילת מיסה מיוחדת עם מחוקקים רפובליקניים ודמוקרטים בקתדרלת מתיו הקדוש, צפונית לבית הלבן. ביידן הוא הנשיא הקתולי השני בהיסטוריה האמריקנית ועל כן יתקיים הטקס בכנסייה קתולית. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר