יוסי לייבה, חקלאי מקיבוץ להב שבנגב, רגיל לצערו לראות מטיילים פורסים שמיכות על גידולי השדה שלו, נוסעים על שדות החיטה ותפוחי האדמה וגורמים לו ולחבריו החקלאים נזקים של מאות אלפי שקלים.

"אנשים נוסעים עם המכוניות שלהם בתוך השדות שלנו כאילו זה כביש ראשי בעיר. עושים פה פיקניקים על הגידולים שלנו ומתעלמים מהעובדה שאנשים עבדו קשה מאוד יום ולילה כדי לעבד את השדות, והם ברגע אחד הורסים הכול", אומר לייבה בעצב, "לא פעם הם גם גורמים נזק לממטרות ולטפטפות".

בשבוע שעבר, אחרי שלייבה חשב שכבר ראה הכל, הוא נוכח לדעת שעוד שיא של גסות רוח ישראלית נשבר. נהג תושב אחד הישובים בנגב שרצה לקצר את הנסיעה חתך לתוך שדה גידולי אפונה של לייבה ונתקע בבוץ.

"עברתי שם ופתאום אני רואה נהג שקורא לי לעזרה. הוא ביקש בשיא חוצפתו שאחלץ אותו. שאלתי אותו למה נסע בתוך השדה ולא בשביל העפר אבל הוא לא התייחס לדברים שלי. אז החלטתי ללמד אותו לקח והפעלתי את הממטרות שמתיזות מי ביוב ממוחזרים כדי שירגיש על בשרו מה עובר עלינו בגלל אנשים כמוהו", שחזר.
הממטרות פעלו במשך דקות ארוכות והתיזו מי קולחין על הנהג שהיה במכונית. במקביל, לייבה הגיש תלונה נגד הנהג והמשטרה פתחו נגדו תיק פלילי.

לייבה וחקלאים נוספים ששדותיהם נהרסו שוקלים להגיש תביעות אזרחיות נגד אותם נהגים אשר הורסים את גידוליהם תוך כדי שהם גורמים נזק כבד.

"תאר לך שהייתי עושה אותו דבר לאותם מטיילים ונהגים והורס להם את הגינה בבית שלהם איך הם היו מגיבים? ברור שהיו מאבדים שליטה ומתעצבנים. נראה לי שאותם אנשים חסרי תרבות יבינו אולי דרך הכיס שלהם לא לפגוע לנו בשדות שלא יפגעו לנו בפרנסה", סיכם בכעס.