נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה ידוע בשלל אמירות פרובוקטיביות וקללות עסיסיות. הפעם הוא הביע דעה השוביניסטית סביב התמודדות אפשרית של בתו לנשיאות. דוטרטה הבהיר כי בתו, כמו כל הנשים למעשה, אינה יכולה לרשת אותו בתפקיד.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

למדינת הפיליפינים אומנם היו שתי נשיאות בעבר – גלוריה מקפאגאל וקוראזון אקווינו – אך דוטרטה בן ה-75 שלל את האפשרות שבתו בת ה-42 שרה (המכונה גם אינדיי) תתמודד על כיסאו. "הבת שלי לא רצה, אמרתי לב שלא לרוץ כי אני מרחם עליה מתוך ידיעה מה היא תצטרך לעבור", הצהיר אתמול. "זה לא נועד לנשים. נשים וגברים בנויים רגשית לגמרי אחרת. את תיראי פה מטופשת, אז זה סיפור עצוב".

הבת של הנשיא הבהירה אתמול כי אינה מתכוונת לרוץ ברגע האחרון: "אם כל המדינה לא רוצה להאמין, אין דבר שאני יכולה לעשות בנושא. אני מודה לכולם על האמון במה שאני יכולה לעשות אבל הסירוב שלי לרוץ הוא לא סוף העולם".

המחוקקת אקביאן פרטיליסט, מהצד השמאלי של המפה במדינה, הגיבה להודעה ואמרה: "שרה דוטרטה לא תרוץ, אבל לא בגלל שהיא אישה. כנשיאה היא לא תדרוש אחריות מאבא שלה על הפשעים שביצע כלפי העם". המחוקקת הזהירה כי "שושלת דוטרטה" עלולה בהמשך להלבין את התנהלות הנשיא המכהן, אותה כינתה "כושלת, מושחתת ורצחנית".