יום שלישי, 04.06.2024 שעה 06:58
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • רביעי, 05/06, 21:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ת"א
  • חמישי, 06/06, 21:00
  • עירוני קריית אתא

"הסיטואציה נכפתה עלינו, המאמן מבין את זה"

הלפרין התייחס לשינוי על הקווים בירושלים: "אדומאיטיס מספיק חכם להבין שעודד עזב לא כי המועדון לא היה מרוצה". חומסקי: "מאמן פצצה שיביא אליפות"

|
דאיניוס אדומאיטיס (אורן בן חקון)
דאיניוס אדומאיטיס (אורן בן חקון)

אחרי שעבר אולי את השבוע המאתגר ביותר מאז שנכנס לתפקיד המנהל המקצועי בהפועל ירושלים, לפני כשנתיים וחצי, יותם הלפרין התייחס בשיחה עם התקשורת לפרידה מעודד קטש, שעזב לפנאתינייקוס אחרי שלוש שנים בתפקיד המאמן, מינויו של דאיניוס אדומאיטיס למאמנה החדש של הקבוצה וכמו כן, גם המטרות של האדומים מהבירה להמשך הדרך.

״קודם כל זה היה תהליך מאוד מהיר, בדרך כלל יש את הקיץ או עונה להתכונן ופה פתאום בוקר אחד ככה נפל עלינו פתאום שעודד עוזב ובאמת שהיו ימים ספורים”, התייחס הלפרין לשינוי על הקווים. “בלי קשר, יש לנו רשימות של המאמנים האופציונליים שהיו ללא עבודה ופנויים בשוק. עשינו הרבה שיחות זום והרבה שיחות טלפון, התייעצנו עם שחקנים ואנשים בכירים שלא שנה או שנתיים בכדורסל ובסוף קיבלנו את ההחלטה, לא כי המועמדים האחרים היו לא טובים מספיק או טובים פחות”.

דאיניוס אדומאיטיס מוצג בהפועל ירושלים

הבחירה במאמן הליטאי: “הלכנו עם הלב, אני חושב שאדומאיטיס בסוף יש לו יתרון גדול מאוד בתור מאמן, זה גם מדברים שראינו וגם מדברים ששמענו וחשוב לנו בהפועל ירושלים באמת להסתכל על שנים קדימה ולא על העונה הנוכחית הזאת. המאמן יושב עכשיו בחדר ומסתכל על המשחק מול מכבי ראשון לציון והוא חייב לנצח, אנחנו כמועדון מסתכלים קצת יותר על התמונה הגדולה, הרגיש לנו נכון, אבל זו לא הייתה החלטה חד משמעית שהוא הבן אדם על היום הראשון, לקח לנו קצת זמן לקבל את ההחלטות״.

״קיבלנו המון חוות דעת מאנשים שאני ברמה האישית דיברתי איתם וגם גיא הראל היה בתהליך לא פחות ממני”, הוסיף יותם בנוגע למינוי הליטאי. “אלה אנשים שאנחנו מאוד מעריכים את הדעה האישית שלהם, כי בסופו של יום אם תבוא ותשאל עשרה אנשים, סביר להניח שתקבל גם 12 דעות, ככה זה עובד בדרך כלל. השתדלנו לא לברוח ליותר מדי דעות כי בסוף כל דעה מזיזה אותך ימינה ושמאלה, אבל אין ספק שהדעות והדברים ששמענו עליו הם דברים שלנו ברמה האישית נתנו את ההרגשה שהוא זה שצריך לקבל את הצ׳אנס״.

דאיניוס אדומאיטיס וגיא הראל (אורן בן חקון)דאיניוס אדומאיטיס וגיא הראל (אורן בן חקון)

העובדה שאדומאיטיס לא זכה בהרבה תארים כמאמן: ״קודם כל, אני חושב באמת, אם אני לא טועה הוא 10 שנים מאמן, פלוס-מינוס, אין ספק שאין לו קריירה של 20-30 שנה בקבוצות בכירות, אבל אני כן חושב שהוא לפני המקום הזה של זכייה בתארים. אני כן חושב שיש לו את הכדורסל ויש לו את הגישה. להיות מאמן נבחרת ליטא, עם כוכבים כמו שיש שם, זה לדעת להסתגל. שוב, אני אומר שבסך הכל לא הסתכלנו על תארים, שאייל חומסקי לא ישמע אותי, אבל גם היום כמובן שהמטרה הראשונית היא לקחת תארים, אבל המטרה היותר גדולה היא באמת לראות דרך, כי הדרך בסוף תוביל אותנו למקומות שאנחנו נתמודד על תארים”.

עוד הסביר המנהל המקצועי האדום: “כל קבוצה מפסידה ומנצחת בסוף, גם במשחקים גדולים, אבל בסוף הדרך היא זו שתביא אותך למקומות האלה שיש לך אופציה להתמודד על התארים ולאורך זמן אני חושב שזה מה שמנצח. שוב, הזמן יעשה את שלו, גם אני ברמה האישית לא מכיר את אדומאיטיס יום וליל, הכל קרה נורא מהר, אבל בסוף בהרגשה הכוללת הרגשנו שהוא הבן אדם כי אנחנו באמת רואים בו איזו ראייה לעתיד בתקווה להרבה שנים טובות״.

דאיניוס אדומאיטיס (אורן בן חקון)דאיניוס אדומאיטיס (אורן בן חקון)

הבאת אדומאיטיס באמצע העונה: ״אני חושב שזו סיטואציה לא שכיחה, כי בסך הכל מה שקרה השבוע קרה בגלל הזדמנות שניתנה לעודד, זה לא קרה בגלל שהמועדון חשב שעודד נכשל או כי הדרך של עודד לא טובה, זה משהו שבאמת, שוב, קרה ביום בהיר שקמנו בבוקר ופתאום נוצרה הזדמנות למאמן נבחרת ישראל שלנו. הסיטואציה הזאת היא לא פשוטה, היא לא פשוטה בטח לעודד, אבל היא גם לא פשוטה למאמן החדש, כי בעצם כשמוחלף מאמן מגיע מאמן חדש במקומו כי המצב הוא לא טוב, יש הפסדים, יש פצועים, יש אנשים שלא מרוצים, הבעלים לא מרוצה, ופה זה לא היה המצב, פה היה מצב שדי נכפה עלינו. אני חושב שבסוף גם המאמן החדש מבין את זה. התפקיד שלנו זה לעזור לו להסתגל כמה שיותר מהר, כי בעצם גם הוא מספיק חכם ומספיק נבון וגם עם מספיק ניסיון להבין שההזדמנות הזאת נוצרה כי עודד עזב, לא בגלל שהמועדון לא היה מרוצה. זהו, זה לא הופך את העבודה שלו ליותר קלה, יכול להיות שלפעמים אפילו זה הופך את זה ליותר קשה, בטח מול השחקנים״.

הבעלים אייל חומסקי התערב בנקודה הזו, קטע לרגע את המנהל המקצועי שלו ואמר בביטחון על המאמן הליטאי שנחת בבירה כמחליפו של עודד קטש: ״הוא מאמן פצצה שיביא לנו אליפות״.

הלפרין ענה גם לשאלה שהעלתה אופציה שיירד לקווים ויתחיל לאמן בהמשך: ״זה לא משהו שחשבתי עליו עדיין. האמת, שאיך שסיימתי את הקריירה דווקא חשבתי שהמקום הזה הוא בהתחלה מאוד נוח לי ומאוד מתאים לי, גם אני לומד את התפקיד עדיין למרות שכבר עברו שנתיים, אני אפילו לא קרוב עדיין למה שאני רוצה להיות או מה שאני חושב אפילו שהמועדון מייעד לי להיות, אבל זה חלק מזה כשעוזבים כדורסל אחרי 17-18 שנה, בטח ברמות הגבוהות. אתה רוצה להישאר שם, אם זה בתור מאמן או בתור מנהל ספורטיבי זה משהו שאני כרגע לומד על בשרי״.

עודד קטש ויותם הלפרין מתחבקים (אורן בן חקון)עודד קטש ויותם הלפרין מתחבקים (אורן בן חקון)
אסור לפספס
נגןרונאלדו מלמד את טריקים את החברים בקבוצה
רונאלדו מלמד את טריקים את החברים בקבוצה
נגןסרטוני הטיקטוק שבלינגהאם לא רוצה שתראו
נחשף חשבון הטיקטוק הסודי של בלינגהאם
נגןאחרי הצמד: עבדה חוגג את הנצחון עם הקבוצה
אחרי הצמד: עבדה חוגג את הנצחון עם הקבוצה
נגןהתנין הנשכן חיכה לשחקני נבחרת אנגליה
מי משחקני נבחרת אנגליה קיבל ביס מהתנין?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */