בית החולים שמנפיק "תעודת מחלים" - ללא צורך בזיהוי

הבדיקות הסרולוגיות מאפשרות פטור מבידוד לישראלים שנמצאו להם נוגדים לקורונה בדם. עם זאת, במרכז הרפואי אסף הרופא לא בודקים אם האדם שנבדק - הוא אכן זה שביקש להיבדק

זמן צפייה: 03:11

עד שהדרכונים הירוקים יחלו לפעול, הדבר הכי קרוב אליהם, שמקנה פטור מבידוד - הוא בדיקה סרולוגית, שקובעת אם לנבדק יש נוגדנים לקורונה. בבית החולים אסף הרופא מציעים בדיקה כזאת, בתשלום, אבל לא מקפידים לוודא שמי שנרשם - הוא גם זה שנבדק, מה שמאפשר לכל אחד להוציא לעצמו פטור כזה.

התהליך לקבלת הבדיקה פשוט, בתחילה נרשמים באתר בתעודת הזהות. כתבת חדשות 13 נרשמה בשמה, אבל לבדיקה הלכה תחקירנית, שהחלימה מקורונה לפני ארבעה חודשים. איש לא ביקש ממנה תעודת זהות ולא וידא שלתור שהיה על שמה של הכתבת לא נכנסה מישהי אחרת.

תוצאה חיובית לבדיקת קורונה
תוצאה חיובית לבדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

עוד באותו היום כתבת חדשות 13 נרשמה שוב לבדיקה בשמה ובתעודת הזהות שלה, אך הפעם נשלחה תחקירנית אחרת, שהחלימה מקורונה לפני שבועיים ושוב, איש לא ביקש ממנה להזדהות. על פי תוצאת הבדיקה של התחקירנית, הייתה עדות לחשיפה לנגיף. שתי תוצאות שונות בתוך 24 שעות ושתיהן בשמה, אף שכלל לא נבדקה. עם זאת, היא עדיין קיבלה אישור מחלימה למרות שמעולם לא חלתה או נבדקה.

מהמרכז הרפואי שמיר נמסר בתגובה: "בימים טרופים אלו, אנו עבודים בהיקפי פעילות משמעותיים מדים יום של למעלה מ-400 נבדקים בממוצע. באם נפל פגם, יחודד נוהל קבלת המטופל באמצעות תעודה מזהה שוב".