חיילים ישנים בקפיטול

חשש: תומכי טראמפ עם 'מטוסים מתאבדים'

בארה"ב נערכים בשיא הרצינות לקראת טקס השבעת הנשיא ג'ו ביידן: 20,000 חיילים יפרסו בשטח ובמשרד ההגנה נערכים למגוון רחב של תרחישים, בהם הגרועים ביותר (חדשות בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: credit Nathaniel Reed/Newsy)

וושינגטון נערכת ליום השבעתו של ג'ו ביידן לנשיאות ארה"ב, בדיוק בעוד שבוע ימים מהיום. בינתיים, משרד ההגנה האמריקאי נערך לתרחישים הגרועים ביותר.

כמות החיילים המתוכננים לאבטח את הקפיטול שולשה היום ועומדת על מספר חסר תקדים של כ-20 אלף חיילים, שינסו למנוע מראות של פריצה לקפיטול.

בינתיים, תמונות אבסורדיות של עשרות חיילים ישנים על הרצפה בכל מסדרונות הקפיטול מתרוצצות ברחבי הרשת, ומשוות לציורים היסטוריים מימי מלחמת האזרחים.

גורם רשמי במשרד ההגנה לעיתון הניו יורק טיימס כי גורמי אכיפת החוק מתכננים מגוון תרחישים, כולל תרחיש גרוע בו אנשים עם כלי ירייה מנסים לתקוף נבחרי ציבור.

עוד בתרחישים אליהם נערכים: "מטוסים מתאבדים" שינסו לטוס למרחב האווירי המוגבל של הבירה ואפילו מרחוק - מזל"טים מבוקרים שיכולים לשמש לתקיפת הקהל.

אך החשש האמיתי והמובסס ביותר שלהם, בהתבסס על הצהרות של קבוצות חמושות שונות, הוא מפני עימותים בשולי ההשבעה, שיכללו גם ירי בנשק חם.

כחלק מן המאמצים להיערך ליום ההשבעה הודיעה היום חברת גוגל כי לא תאפשר להעלות מודעות פוליטיות בארה"ב עד לאחר יום ההשבעה, צעד זה מצטרף לחסימתו של טראמפ ביוטיוב עליו הכריזה גוגל מוקדם יותר היום, אחרי שכבר נחסם מטוויטר ופייסבוק.

גם רשתות להשכרת דירות כגון "איר בי אנד בי" הודיעו שלא יאפשרו את הפעילות בתחומי וושינגטון עד לאחר ההשבעה, בניסיון למנוע מתומכי טראמפ להגיע לבירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר