גנץ ימנה את איסמן למ"מ פרקליט המדינה: "עד שיאושר מינוי הקבע"

שר המשפטים הודיע כי לאור העובדה שבליכוד מסרבים לאשר את המינוי, הפרקליט שוועדת האיתור המליצה עליו יכהן בינתיים כממלא מקום: "העובדה שאין פרקליט מדינה - אות קלון לממשלה ולעומד בראשה"

בני גנץ ועמית איסמן | צילום: רויטרס

שר המשפטים בני גנץ הודיע הערב (רביעי) כי ימנה את עורך הדין עמית איסמן לממלא מקום פרקליט המדינה. זאת, בשל העובדה שבליכוד מסרבים לאשר את מינוי הקבע בממשלה, כחודש וחצי אחרי שוועדת האיתור המליצה עליו לתפקיד.

על פי הודעת שר המשפטים, "גנץ נפגש עם איסמן השבוע ודן עימו גם בנושא אמירותיו הפוגעניות כלפי נשים. גנץ ששוחח גם עם גורמים נוספים המכירים את הנושא, השתכנע כי איסמן מתחרט על הדברים באופן כנה וכי אין בהם בכדי למנוע את מינויו".

עו''ד עמית איסמן | צילום: חדשות 13

גנץ הוסיף כי "אני עושה הערב צעד נוסף למען שלטון החוק, בשאיפה להפוך אותו לצעד משמעותי ליציבות מערכת המשפט ושלטון החוק. מדינת ישראל צריכה לתפקד - מערכת המשפט חייבת לתפקד ואף אחד לא ימנע ממנה לתפקד. העובדה שאין פרקליט מדינה, היא אות קלון לממשלה ולעומד בראשה. לכן, עד שנביא לממשלה את מינוי הקבע, החלטתי למנות את עו"ד איסמן כממלא מקום בכדי שיחל בביצוע התפקיד".

יו"ר נעמת, חגית פאר מסרה בתגובה למינוי כי "מינויו של עו"ד איסמן אולי כשר משפטית, אך פסול ערכית. לא ראוי שאדם שהתבטא באמירות שמציגות תפיסה סקסיסטית, מקטינה ומשפילה כלפי נשים ימונה לתפקיד כה בכיר, קל וחומר תפקיד בכיר ברשויות אכיפת החוק. זהו מסר בעייתי גם לעובדות בפרקליטות וגם לציבור הישראלי בכלל".

יו"ר ארגון פרקליטי המדינה עו"ד אורית קורין בירכה על מינויו. "לאחר תקופה ממושכת ללא פרקליט מדינה קבוע, ארגון הפרקליטים מתכוון לפעול מול עו"ד איסמן בשיתוף פעולה ובעשייה נמרצת לקידום נושאים רבים, ביניהם נושאים הקשורים לתנאי עבודת הפרקליטים הממתינים להכרעתו", כתבה בהודעתה.

שר הביטחון, יו''ר כחול לבן בני גנץ
שר הביטחון, יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: עודד קרני, לע''מ

במסגרת הבדיקה שנעשתה בעניינו של איסמן, בטרם החלטת הוועדה להמליץ עליו לתפקיד פרקליט המדינה, עלו טענות על אמירות בעייתיות - שלפי המתלוננת נגד איסמן, הוא הפנה כלפי עובדות שונות.

לפי המתלוננת, איסמן אמר, בין היתר: "את לא גבר, אין לך ביצים, נכון?", כשקם להדליק את המזגן, טענה, אמר איסמן: "אני מדליק את המזגן, אני מתחיל להזיע, אני לא אתאר לכם איפה". במסגרת דיון על תיק עבירות מין אמר, לדברי המתלוננת: "אני צריך להבין, כשאני או פרקליט אחר תופס לך את החזה", כמו גם "אם אני אונס אותך על השולחן".

בנוסף טענה המתלוננת כי איסמן אמר לנשים אחרות את המשפטים הבאים: לפרקליטה שרצה לדעת אם היא בהריון אמר "נו, האריה כבר קפץ על הארנבת?", לעורכת דין אחרת אמר כאמור "האם יש לך בארון חוטיני מנומר" ולפרקליטה שהייתה בהריון אמר: "תסגרי את הרגליים ואל תלדי עד שאת לא מסיימת את תיק ההכנה".