מתווה היציאה מהסגר: בשלב א' - לימודים חלקיים וחנויות רחוב

במשרד הבריאות עדכנו את תוכנית הקלת ההגבלות, אך מנגד המליצו להאריך את ההחמרה בשבוע נוסף לפחות. לפי המתווה, רק בשלב השני ייפתחו ענפי משק שקשורים לדרכון הירוק, ובשלישי מסעדות ובתי קפה

זמן צפייה: 01:49

במשרד הבריאות עדכנו היום (רביעי) את תוכנית היציאה מהסגר, ושמרו על ההמלצה להאריך את הידוק ההגבלות בשבוע נוסף לפחות. זאת, בעקבות הערכות, לפיהן מדדי התחלואה לא יירדו באופן שיאפשר הקלות בסגר. על פי המתווה ליציאה, בשלב הראשון ישובו לפעילות חנויות הרחוב והלימודים בגנים ובכיתות א' עד ד' ובכיתות י"א-י"ב.

בשלב השני ישובו לפעילות כיתות ה' עד י', ותתאפשר פעילויות שקשורות לדרכון הירוק - ככל הנראה הופעות תיאטרון ובתי קולונוע, כלומר מקומות בילוי שכרטיס אליהם נרכש מראש. לפי התוכנית, רק בשלב השלישי תהיה פתיחה של מסעדות ובתי קפה.

קורונה בירושלים
קורונה בירושלים | צילום: רויטרס

כמו כן, יש לציין כי התנאים של היציאה מהסגר הם שיעור האזרחים שקיבלו את שתי מנות החיסון ומקדם הדבקה נמוך מ-1. נוסף על כך, במשרד הבריאות מעוניין לבחון גם מה מספר המאובחנים החדשים בקורונה מדי יום ועד כמה המוטציות השונות של הנגיף התפשטו בישראל.

מוקדם יותר פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ארבעה מקרים נוספים של המוטציה הדרום אפריקנית התגלו בישראל, כאשר עד כה אותרו בארץ בסך הכול שמונה מקרי הדבקה במוטציה החדשה לצד התפשטות המוטציה הבריטית, שככל הנראה גורמת להדבקה מהירה יותר ומהווה את הסיבה למספר הנדבקים היומי והגבוה, ששובר שיאים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 9,025 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל - כך שמניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-512,869 בני אדם. כעת בארץ, 78,215 נשאים פעילים, בהם 1,042 במצב קשה, מתוכם 262 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-3,770.

עוד עדכנו במשרד כי 1,760 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 5,487 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 1,418 אחיות ו-588 רופאים. כמו כן, אתמול בוצעו 127,768 בדיקות - 7.2% מהן יצאו חיוביות.