אחרי הפשיטה

'אור ישראל' הגישו תלונה נגד פקחי העירייה

לאחר המהומה שהתרחשה אמש סמוך לישיבת אור ישראל בפתח תקווה, ניגש היום מנהל הישיבה לתחנת המשטרה והגיש תלונה עם שש טענות נגד התנהלות העירייה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המהומה, אמש (צילום: רוטרניק)

בעקבות המהומות שהתרחשו אמש (שלישי), סמוך לישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה, ניגש היום (רביעי) מנהל הישיבה למשטרת פתח תקווה והגיש תלונה נגד הפקחים ונגד העירייה.

התלונה שהוגשה במשטרה, היא על בסיס של שש טענות מרכזיות, שלטענת מנהל הישיבה, נעשו שלא בתום לב על ידי העירייה.

הטענה הראשונה על פקחי העירייה היא שהם הפעילו מיליציות חמושות שלא כדין, מכיוון שהם לא שוטרים. 2. ניסיון להשגת גבול על ידי הפקחים. 3. חשד לפגיעה בבריאות הציבור, בכך שנכנסו לתוך הקפסולות,

4. הפקחים, גרמו להתקהלות בניגוד לחוק הקורונה, בעקבות כך, שמאות אנשים התאספו כדי למחות בניסיון של הפקחים להיכנס לישיבה.

5. הפקחים חשודים בכך שניסו להתחזות לשוטרים, והטענה השישית היא, שלא די בכך שהתחזו, הם לא הסכימו למסור את פרטיהם ולהזדהות.

התלונה שהוגשה

כזכור, אמש מספר פקחים של עיריית פתח תקווה, ניסו להיכנס לישיבת אור ישראל, כביכול כדי לבדוק, האם הבחורים שומרים על תקנות הקורונה.

אחד הבחורים בישיבה גולל ל'כיכר השבת', את מה שהתחולל הערב במקום: "עשרה פקחים! - לא פחות ולא יותר, הגיעו לפני קרוב לשעתיים למתחם הישיבה.

"במשך יותר משעה, ניסו הפקחים בכוח, להיכנס לתוך הישיבה - שהיא מתחם פרטי, כדי לבדוק האם הישיבה שהכי שומרת, יש שם בעיות. האם מר גרינברג, בדק את כל החנויות מזון מהיר במרכז העיר, האם הם שומרים על ההנחיות? מה הוא נטפל עלינו".

מנהל הישיבה, שמואל טירר (רוטרניק)

תושב השכונה סיפר ל'כיכר השבת' כי "זה הדבר הכי הזוי שראיתי מימיי, מדובר באובססיה חולנית, שאין לה שום התכתבות למציאות. אנחנו שמענו על הפקחים, ומיד הגענו, כל תושבי שכונת גני הדר, שם שוכנת הישיבה, כדי למחות מחאה נמרצת נגד הפקחים, יש גבול לציניות ולאפליה.

המהומה באור ישראל (צילום: מאיר שפנייר)

יו"ר 'יהדות התורה' בעירייה, ישראל פרידמן, הגיב למקרה ותהה: "חנויות שווארמה ופלאפל במרכז העיר פתוחות חופשי ואת כל הפקחים שולחים לישיבה ששומרת על כל הכללים ואפס תחלואה. רק כי מישהו לא הצביע כמו שרצו. הלו. אגף הביטחון - מחכים להודעת תמיכה מיידית... או שבשביל לקבל את בית אגף הנוער - הכל כשר? והוא רחום יכפר עוון".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "סייר בטחון פעל על פי קריאה שקיבל על התקהלות לא חוקית שמתבצעת במקום, בהגיעו למקום הפקח לא הבין שמדובר בישיבה הפועלת על פי מתווה חוקי של קפסולות, ונכנס לשטח הישיבה מאחר שחשב שזה התקהלות לא חוקית, לאחר שהוסבר לו כי מדובר בישיבה הפועלת על פי חוק, הוא עזב את המקום.

"מצער שבמקום להידבר ולהסביר ישר מתלהמים ויוצרים מחלוקת ודיבה. אין ספק שאם היה מבוגר אחראי שמסביר לסייר, כלום לא היה קורה והכל היה מסתיים ברוגע ושלווה, אך יש כאלה שחיים מליבוי אש ושנאת חינם ואיתם הקודש ברוך היא יעשה משפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר