ילדיו של מי שהפך לגיבור לא הזומנו לטקס בו הוענק לו פרס: ילדיו של מיכאל בן זיקרי ז"ל, שהציל משפחה מטביעה באגם זיקים לפני כחצי שנה וטבע למוות עקב המעשה, שלחו היום (רביעי) מכתב לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ולמ"מ מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בו תהו מדוע לא הוזמנו לטקס לציון אנשי השנה של המשטרה – שבמהלכו הוענק עיטור גם לאזרחים – כשאחד מהם הוא אביהם.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"לפני מספר ימים נודע לנו שנערך טקס לציון אנשי השנה של המשטרה", כתבו הילדים מיתר, אוריאן ונועם בן זיקרי לאוחנה ושבתאי, "לבקשת כבוד השר, נוספה קטגוריה לציונם של אזרחים שאינם שוטרים ובה עלו שלושה שמות, בינהם שמו של אבינו היקר, מיכאל בן זיקרי ז״ל".

לטענת הילדים, הם נתקלו בפוסט שפורסם בפייסבוק – בו צוין שבמקרה של הענקת העיטורים לאזרחים, בני המשפחה קיבלו אותם בשמם – אך הם, כאמור, לא נכחו בטקס. "אנחנו תוהים, כבוד השר, למי מבני המשפחה נודע על הטקס ועלה לקבל את העיטור בשמו של אבא שלי? מדוע אנחנו, שלושת הילדים שלו, לא היינו נוכחים או בכלל מודעים לקיומו של טקס כה חשוב ומעורר גאווה?", כתבו.

מיכאל בן זיקרי ז"ל שטבע באגם זיקים‎
מיכאל בן זיקרי ז"ל

לאחר בירור קצר שערכו, הבינו ילדיו של בן זיקרי ז"ל, שהפרס ניתן לחלי איטח, לה נישא אביהם ארבעה חודשים לפני שטבע למוות.

"אנו מקווים ומאמינים שאי הזמנתנו  לטקס קבלת הפרס נעשתה בתום לב וללא כל כוונה לפגוע בנו וככל הנראה לא הייתם מודעים למורכבות הסיטואציה", ציינו הילדים במכתבם, "אך אנחנו נפגענו עמוקות. איטח פעלה בשם עצמה, כלל לא הזמינה אותנו לטקס, אספה פרסים בשם אבינו ללא בושה".

אלמנתו של מיכאל בן זיקרי ז"ל על מעשה הגבורה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
אלמנתו של בן זיקרי ז"ל, חלי איטח | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

ילדיו של בן זיקרי ז"ל ביקשו מהשר ומ"מ המפכ"ל לתקן את העוול שנעשה להם: "אנחנו מלאי גאווה על מסירות הנפש ועל המעשה שעשה אבינו, אשר גרר אחריו תגובה ציבורית רחבה וחוצת מגזרים. בתוך כך, אנו עדיין מתמודדים עם האבל שלו ואילו הגברת חלי איטח מקשה עלינו מאד". 

בשיחה עם N12 סיפרו בנותיו של בן זיקרי, מיתר ואוריאן: "כתבנו את המכתב מדם ליבנו לאחר שגילינו שלא הוזמנו לטקס בו אבינו הגיבור ז"ל קיבל אות הוקרה כאיש השנה של משטרת ישראל והמשרד לביטחון פנים בגין מעשה הגבורה שעשה. זו לא הפעם הראשונה שאנו מתמודדים עם ההתעלמות מאיתנו כילדיו בטקסים ואירועים שנעשו לזכרו. אנו כואבים את לכתו של אבינו הגיבור ומקווים שקולנו יישמע".