Skip to content

במקום להתייצב בבית המשפט, התייצב נתניהו בנצרת

ביקורו של נתניהו בקופ"ח בנצרת עורר תגובות נזעמות של קהל מחאה וחברי הרשימה המשותפת. 10 בני אדם עוכבו / נעצרו. ח״כ עאידה תומא-סלימאן: נאום נתניהו בנצרת עכשיו הוא ניסיון עלוב לקושש קולות מהציבור שנגדו נתניהו הסית במשך שנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מהומות קשות פרצו היום (רביעי) בנצרת לקראת ביקורו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיע לביקור מתוקשר בקופת החולים בעיר. ביום בו אמור היה ראש הממשלה להתייצב בבית המשפט המחוזי ולהשיב על כתב האישום שהוגש נגדו, דיון שנדחה עקב סגר הקורונה, התייצב נתניהו בנצרת במטרה לקושש קולות ולהעמיק סדק בקרב חברי הרשימה המשתפת.
מאות מפגינים נזעמים קיבלו את פניו. המשטרה דחקה את המפגינים אל מעבר לגדרות מתחם בו בקשה לחסום בפני המפגינים ותוך כך נוצרו עימותים קשים בין השוטרים למפגינים וביניהם גם חברי כנסת מהרשימה המשותפת, אידה תומא סלימאן, סונדוס סלאח, היבא יזבק ומטאנס שחאד ואיימן עודה. במקום הפגינו גם מפגיני הדגלים השחורים, קומי ישראל ו"חקירה עכשיו", התובעים חקירה מידית בפרשת הצוללות, כלי השייט ומניות ראש הממשלה. בקרב הקהל הונפו גם דגלי פלסטין. נתניהו מגיע לנצרת בניסיון לקושש קולות בקרב המגזר הערבי, אלו שרק תמול שלשום היו "הגייס החמישי", והערבים נוהרים באוטובוסים לקלפיות". נתניהו ניסה לתרץ אמירות אלו בכך שהתכוון לבוחרי הרשימה המשותפת שחברי הכנסת שלה גם התנגדו להסכמי אברהם שחתם עם אבו דאבי ובחרין.

צילום מסרטון הווידאו של אייבי בנימין
ח"כ סונדוס סאלח מפונה בידי שוטרים (צילום: מוחמד חליליה – הרשימה המשותפת)
הציוץ של ח"כ איימן עודה בטוויטר
נתניהו מגיע לנצרת (צילום מסך חדשות 12)


צילום: אייבי בנימין (מדף הפייסבוק)

השוטרים הדפו גם חברי כנסת ואחד מהשוטרים שוטר תקף את צלם "הארץ", רמי שלוש, שניסה לצלם את העיכוב. בהפגנה נכחו גם חברי כנסת מהרשימה המשותפת, בהם עאידה תומא סלימאן, סונדוס סלאח, היבא יזבק ומטאנס שחאדה. חברת הכנסת סונדוס סאלח (תע״ל – הרשימה המשותפת) פונתה לאחר שנגררה על ידי שוטרים לבית החולים הסקוטי בנצרת עם כאבים בגב וביד, וסכנה לשבר ביד.  לטענת חברי הרשימה המשותפת, "השוטרים, למרות שידעו שהיא חברת כנסת, גררו ודחפו אותה בכח, פגעו בה והפרו את חסינותה כפי שעשו לחברי הכנסת היבא יזבק ואמטאנס שחאדה ועאידה תומה סולימאן שהיו בהפגנה".
יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה צייץ: "לפני הגעת נתניהו המשטרה מנקה את נצרת משרידים של דמוקרטיה. מפעילים אלימות על מפגינים וגוררים חברי כנסת ועיתונאים. נתניהו עוד לא פתח את הפה ומיד הזכיר לכולם שהאיום המיידי ביותר על האזרחים הערבים הוא המשך כהונתו".

"נתניהו חושב שהזיכרון של ערבים קצר יותר מהזיכרון שלו בחקירות. הוא לא יצליח לחלק אותנו לערבים טובים ורעים. הדרך היחידה להבטיח את האינטרסים של החברה הערבית הוא קול מאוחד של האזרחים הערבים ושותפים יהודים שנאבקים בכבוד וזקיפות קומה על האינטרסים שלנו – שלום, שווין, דמוקרטיה, וצדק חברתי", הוסיף עודה.

מהמשטרה נמסר כי "טרם הגעתו של רוה"מ לביקור בעיר נצרת,  החלה מחאה של עשרות תושבים במקום, המוחים מנעו מהשוטרים להקים את מחסומי האבטחה לביקור,  לא נענו לקריאות השוטרים והחלו להתעמת עם השוטרים. 10 עוכבו לתחנת המשטרה והביקור מתקיים כסדרו כמו גם המחאה שמתקיימת אף היא".
ח״כ עאידה תומא-סלימאן מסרה בתגובה לנאום נתניהו: ״נאום נתניהו בנצרת עכשיו הוא ניסיון עלוב לקושש קולות מהציבור שנגדו נתניהו הסית במשך שנים. בדרך לנאומו בנצרת נתניהו נתקל בהתנגדות האמיתית של החברה הערבית – שרואה בו איום על החברה הערבית, ולא שותף שלה.  נתניהו התגנב לעיר בחסות אלימות ברוטאלית של המשטרה, שהתנהלה כמו משטרה פוליטית בשירות ראש הממשלה – הכתה חברי כנסת, עצרה לפחות 8 פעילים והפעילה כוח חסר פרופורציות. אם המשטרה הייתה מפעילה כוח כזה נגד העבריינים אולי המצב היה טוב יותר.
נתניהו – הנאומים וההבטחות הריקות שלך לא יעזרו. התרפסות בה התקבלת בבינין העירייה לא מייצגת את הציבור הערבי. הציבור הערבי מבין טוב מאוד שאתה לא שותף שלו, ושהמטרה הפטריוטית שלנו היא להפיל אותך".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מסרה בתגובה לאירועים בנצרת לפני ביקורו של ראש הממשלה: "בדיוק ביום שבו היה אמור לשבת על ספסל הנאשמים בבית המשפט, נתניהו ממשיך בקרקס הציני בחברה הערבית בניסיון נואש להיאחז בכיסאו. הפעם, אפילו המשטרה שלא מצליחה למגר את הפשיעה ברחוב הערבי, הגיעה בכוחות גדולים כדי לדכא באלימות מפגינים ולגרור בכוח חברי כנסת. ההתחנפות של נתניהו לציבור הערבי בתקופת בחירות לא תמחק שנים של הסתה פרועה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן