עובדות ועובדי קבוצת יינות ביתן, מגה בעיר ושוק מהדרין, דורשים להתחסן באופן מידי במסגרת מבצע החיסונים הלאומי, ואף הוציאו בקשה להסתדרות להכריז על סכסוך עבודה עד שלא יחסונו.

"אנחנו רואים עשרות אנשים שלא נמצאים בקבוצות סיכון שמקבלים טלפונים וקריאות מקופות החולים לבוא להתחסן אחרי הצהריים, אבל אותנו, אלו שנמצאים בחזית המלחמה, אף אחד לא דואג", אומר אייל אלי, יו"ר ארגון עובדי מגה יינות ביתן.

אלי טוען כי העובדה שהם נחשבים עסק חיוני ובמסגרתו הם באים במגע עם המספר הגבוה ביותר של האזרחים מבין כל ענפי המשק, שם אותם בעדיפות עליונה לקבלת החיסונים. "אני מקבל עשרות הודעות ביום מעובדים שמפחדים להגיע לעבודה", הוא מספר. "יש לי סניף שכל העובדים נמצאים בבידוד וכל יום אנחנו מקבלים הודעות על עובדים שנכנסו לבידוד או נדבקו בקורונה".

העובדים טוענים שסכנת ההידבקות שלהם גבוה יותר מזו של עובדי בתי החולים. "הרופאים ממוגנים מכף רגל ועד ראש וכל בתי החולים נשמעים להוראות", אומר אלי. "אצלנו נאלצים לריב עם לקוחות שלא נכנסים עם מסיכה או באמצע הקניות מורידים אותה. הקופאיות נמצאות במרחק מטר אחד מהלקוחות. קצב בתחלואה במדינה עולה וכולם מפחדים".

מנכ"ל קבוצת יינות ביתן, מיכאל לובושיץ, שיגר מכתב מיוחד לשר הבריאות בו הוא מציף את הדרישה והנימוקים מאחוריה. "כעת, כשעל הפרק תיעדוף קבוצות הסיכון הבאות, אני מבקש לכלול בהן את קופאיות רשתות המזון והעובדים בענף. כפי שאתה ודאי יודע, ענף הקמעונאות הוא מהחיוניים ביותר במשק ונותר פתוח בכל הסגרים בשל נחיצותו. הקופאיות והעובדים מצויים בחזית וללא הגנה מול הנגיף, כשמידי יום הם מעניקים שירות חיוני למיליוני אזרחים בישראל.

"כל המדינה סגורה ומי שנמצא בחזית המלחמה, מסכנים את החיים שלהם ושל בני משפחתם- זה אנחנו", מסכם אלי. "המדינה חשבה שאין מי שישמיע קול זעקה עבורם אז אנחנו קמים וזועקים עכשיו: כמו שדאגתם לרופאים ולמורים, תדאגו גם לקופאית בסופר".