בית המשפט בלאגוס, העיר הגדולה בניגריה, פסק השבוע שחברת אמירטס, מאיחוד האמירויות, תפצה ב-1.63 מיליון דולר, נוסע שמזוודתו אבדה לפני יותר מ-13 שנה. 

הכל התחיל כשבשנת 2007, איש עסקים ניגרי בשם אורג'י פרינס איקם (Orji Prince Ikem), טס עם חברת אמירטס מלאגוס לסין, עם שתי מזוודות בהן היו 1.63 מיליון דולר, באחת היו 700 אלף דולר ובשנייה 930 אלף דולר. עם כסף זה הוא תכנן לעשות עסקים במדינה אליה טס. הטיסה שלו עצרה בדובאי, משם הוא המשיך להונג קונג ולבסוף נחת בגואנג'ואו.

לדבריו, צוות הטיסה פנה אליו עוד בטרקלין בו שהה וביקש שיפקיד אצלם את המזוודות, בטענה שכך הם יוכלו לדאוג להן בצורה המיטבית. בהתחלה איקם התנגד להפקיד את המזוודות, שאחת מהן כללה כסף שלא היה שייך לו, אך חשש להפסיד את טיסתו ושלח אותן. מאותו הרגע הוא לא ראה את התיקים שלו יותר. 

במשך כחודשיים איקם לא הפסיק להתרוצץ בין שדות התעופה השונים במטרה לאתר את הכבודה החסרה. הוא עירב את המשטרה בניגריה, באיחוד האמירויות וגם בסין ובסופו של דבר הבין שהמזוודות שלו מעולם לא עזבו את ניגריה ונעלמו כבר בנמל התעופה הראשון ממנו המריא. אף אחד לא הצליח בכל השנים שעברו להשיג תיעוד כלשהו של התיקים. איקם החליט לבסוף לגשת עם המקרה לבית המשפט והתביעה במקרה נמשכה שנים ארוכות.

במהלך כל התקופה, באמירטס טענו שהאחריות על המקרה היא על חברת ההעמסה בשדה התעופה בלאגוס ולא עליהם.

בסופו של המסע המפרך, השבוע, בית המשפט קבע שהאחריות היא כן על חברת התעופה וחייב אותה לפצות את הנוסע בסכום המדויק שהיה בשתי המזוודות. בנוסף, השופט קבע שהיא צריכה לשלם פיצויים בגובה 131 אלף דולר על הסבל שנגרם לו לאורך כל התקופה. "אני קובע כי אמירטס איירליינס נכשלה בהתחייבויותיה כלפי הלקוח בכך שלא מסרה את המזוודות הכוללות סכום של 1.63 מיליון דולר", אמר השופט.

מחברת אמירטס נמסר למגזין Simple Flying שלא מדובר בפסק דין סופי והיא כבר הגישה ערעור בעניין ומגינה על עמדתה.