sportFive1066916 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

אחרי שעומר אצילי הוצג במכבי חיפה, הוא הגיע למשטרה לתת עדות בנושא הרימון. גם אישתו של אצילי סיפקה עדות במשטרה במשך שעתיים וחצי אחרי שהמשפחה ספגה איומים בתקופה האחרונה. נכון לרגע זה, כיוון החקירה המרכזי הוא ניסיון סחיטה.

אצילי תושאל במשך 45 דקות במהלכן נשאל על האיומים וההודעות בלבד ולטענת החוקרים השחקן עצמו לא שלל אפשרות שמדובר באוהדי ספורט. הוא נשאל כמו כן גם על כתובות גרפיטי שרוססו בחדר המדרגות בבניין שמתגוררים ההורים של אשתו אור שהעידה במשך שעתיים והעבירה לחוקרים עוד איומים שקיבלה במהלך התקופה האחרונה.

"כתבו לי הרבה אנשים שלא מרוצים שבחרתי לשחק במכבי חיפה. לא הסתכסכתי עם אף אחד ולא הגבתי. החלפתי מכשיר נייד כדי שיפסיקו להטריד אותי ואת משפחתי", אמר אצילי. החוקרים שאלו האם התבקש להעביר כסף לאדם אחר ונענו בשלילה. החוקרים הודיעו לאצילי: "נמצא את האחראים. זאת שאלה של זמן".

אנשי הזיהוי הפלילי לא ידעו לשייך את הרימון למקום ממנו נגנב, אבל ההערכה היא שמדובר מרימון שנלקח מבסיס צה"לי ולא נמצאו במערכת זיהוי של בדיקות אצבע. אנשי המודיעין במשטרה עשו איכון טלפונים ביום הנחת הרימון ליום בו רוססו הגרפיטי כדי לנסות ולמצוא קשר. על אף שלא נשאל על קרוב משפחתו ששמו עלה במסגרת החקירה וייתכן כי השחקן והוריו נסחטים על מנת לסייע לאותו קרוב כספית, הכיוון הזה ממשיך להיבדק.

אתמול בערב בעקבות פניית סניגורו של אצילי ,עו"ד עדי כרמלי, הועברה החקירה לצוות חקירה מיוחד, היום מדווח גורם משטרתי שמבין כיווני החקירה, ישנה התפתחות בכיוון אחד אשר מעריכים יוביל לפיענוח הפרשה בזמן הקרוב.

עד שעות הערב המאוחרות נאספו לא מעט ראיות מבית הוריו של השחקן בחולון - ונגבו עדויות מבני משפחתו, מהשחקן עצמו וממספר שכנים. כמו כן, נאספו מצלמות בצמתים המובילים לשכונה מאחר ובבית בו מתגוררים בני הזוג אצילי אין מצלמות אבטחה. בשיחת הטלפון של אמו של השחקן למוקד 100 היא אמרה בצעקות: "בואו מהר, שמו לי רימון ליד הדלת". אחר מהחוקרים אמר: "כל הכיוונים נחקרים".

אם אתמול כיוון החקירה העיקרי היה שמדובר בקבוצת אוהדים של אחת מהקבוצות בית"ר ירושלים, מכבי ת"א או מכבי חיפה - מידע חדש שהגיע לחוקרים גורם להם לחשוב שלא מדובר בניסיון להלך אימים על אצילי או להפחיד אותו. המידע שהגיע מדבר על אירוע שאינו קשור בשחקן ישירות או בבני המשפחה הגרעינית שלו, אלא בקרוב משפחה אחר שכנראה הסתבך. ההנחה היא שאם היו רוצים לפגוע או לאיים על עומר אצילי, הרימון היה מונח בביתו ולא בבית הוריו.

לטענת החוקרים, בין העדויות נמצאת גם אמירתו של עובר אורח שהיה באזור בית הוריו של השחקן אתמול בצהריים, והבחין לטענתו באופנוע ללא לוחית זיהוי ושני רוכבים לבושים בגדים שחורים וקסדות.

במשטרה יבדקו את הדברים הללו, כמו גם את ההודעות שנשלחו לאחרונה למכשירים הניידים של עומר אצילי ואשתו אור. בין ההודעות שנשלחו לשניים ישנם לא מעט הודעות תמיכה על חזרתו לכדורגל הישראלי, אבל גם הודעות מצד אוהדי מכבי חיפה שקוראים לו שלא להגיע למועדון אחרי ששר "חיפה חיזבאללה", והודעות מצד אוהדי מכבי ת"א ובית"ר ירושלים שתוקפים אותו על בחירתו בירוקים.