3 פעימות

החלו הדיונים על אסטרטגיית היציאה מהסגר השלישי

למרות מספר החולים הגדול וההתנגדות, בינתיים, של משרד הבריאות להסרתו, החלו כבר הדיונים באסטרטגיית היציאה מהסגר שעל פי הטיוטה תיערך בשלוש פעימות שונות (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סגר בתל אביב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הקורונה עדיין משתוללת עם אלפי חולים חדשים כל יום ועם 7.2 אחוז מאומתים מכלל הבדיקות, נכון להבוקר (רביעי) אך בימים האחרונים קיים נתניהו כבר שני דיונים בנושא תכנית היציאה מהסגר והדרכון הירוק שיקבלו המתחסנים. במשרד הבריאות ממליצים להאריך את הסגר בשבוע לפחות בשל נתוני התחלואה.

על פי הדיווח של איתמר אייכנר ב-ynet, כעת האסטרטגיה שנידונה היא יציאה בשלוש פעימות - קודם חזרה של מערכת החינוך לפעולה - כיתות א'-ד' וגם י"א-י"ב, ובנוסף, פתיחת חנויות רחוב ומרכזי רחוב, פתיחת מקומות עבודה, ביטול מגבלת התנועה וחידוש הטיסות.

בפעימה השנייה, תיפתח מערכת החינוך לחלוטין, כמו גם מוזיאונים ואירועי תרבות מצומצמים שהכניסה אליהם תתאפשר באמצעות הדרכון הירוק או מי שעשה בדיקת קורונה שתוצאתה שלילית ב-72 השעות האחרונות.

בפעימה השלישית ייפתחו גם מסעדות, חדרי כושר, בתי מלון, בריכות שחיה וגני אירועים.

כרגע במשרד הבריאות לא רוצים לקבוע תאריכים לפעימות מתוך רצון להתחשב במדדי הנדבקים, מקדמי ההדבקה וגם כמות המתחסנים שכבר עתה יש תקווה שהיא מפחיתה את ההדבקה. חשש נוסף שישפיע על ההחלטה הן המוטציות הבריטית והדרום אפריקאית וההתפשטות שלהן.

בדיון שעסק בדרכון הירוק, בהשתתפות נציגי משרד הבריאות ובהם השר יולי אדלשטיין, הפרויקטור פרופ' נחמן אש וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, נאמר כי אנשים יוכלו לקבלו לאחר קבלת מנת החיסון השנייה, והוא יהיה תקף לחצי שנה. הוא יונפק בשפות עברית ואנגלית כך שיהיה תקף גם בחו"ל או לשימוש בינלאומי אחר. עוד דובר על כך שניתן יהיה להוריד אותו מהאינטרנט, ואף תוקם אפליקציה ייעודית של משרד הבריאות במיוחד לשם כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר