יום שישי, 17.05.2024 שעה 17:57
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
7322-6236עירוני ק"ש1
6933-5836עירוני טבריה2
6944-6536בני יהודה3
6237-6036הפועל נוף הגליל4
5060-6636מכבי יפו5
5060-6336הפועל ניר רמה"ש6
5057-4236מכבי הרצליה7
4645-4636הפועל א.א. פאחם8
 פלייאוף תחתון 
4948-5336הפועל עכו1
4650-4436מ.ס כפר קאסם2
4253-4336הפועל עפולה3
4140-4335הפועל ר"ג4
4147-3636הפועל כפ"ס5
4060-4336סקציה נס ציונה6
3747-3035הפועל ראשל"צ7
2088-3736איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • הפועל נוף הגליל
  • 1 - 2
  • הפועל א.א. פאחם
  • בני יהודה
  • 0 - 2
  • הפועל ניר רמה"ש
  • עירוני ק"ש
  • 0 - 5
  • מכבי הרצליה
  • עירוני טבריה
  • 2 - 4
  • מכבי יפו
  • סקציה נס ציונה
  • 2 - 0
  • הפועל עפולה
  • הפועל עכו
  • 1 - 0
  • הפועל כפ"ס
  • מ.ס כפר קאסם
  • 4 - 8
  • איחוד בני שפרעם
  • הפועל ראשל"צ
  • 1 - 2
  • הפועל ר"ג

ברקוביץ': אומרים שהדרך לנבחרת עוברת בפ"ת

כוכב העבר, שנכנס כשותף וישמש כמנהל מקצועי, הוצג: "לא רואה את עצמי מאמן בשלב הראשון, זה רעיון לא רע, בינתיים יש מאמן טוב. אשאר גם אם תרד"

|
אייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

שלושה ימים אחרי שנכנס ביום חמישי האחרון כשותף בהפועל פתח תקווה ולקח על עצמו את תפקיד המנהל המקצועי של המועדון מתחתית הליגה הלאומית, אייל ברקוביץ’ ערך היום (ראשון) את מסיבת העיתונאים הראשונה שלו במועדון מאם המושבות. מסיבת העיתונאים הועברה בשידור חי באתר ובערוץ ONE.

ברקוביץ’ בן ה-48, מגדולי השחקנים בתולדות הכדורגל הישראלי, אשר שיחק בסאות’המפטון, ווסטהאם, מנצ’סטר סיטי, בלקבורן ופורסטמות’ האנגליות, סלטיק הסקוטית וכמו כן, גם במכבי חיפה ומכבי תל אביב, נכנס כעת למשרה המקצועית השלישית מאז פרישתו ממשחק פעיל, לאחר ששימש כמנג’ר מכבי נתניה והפועל תל אביב וכמו כן, אחרי ששימש כבעלים של הפועל ראשון לציון.    

אייל ברקוביץ' מוצג בהפועל פ"ת

ברקוביץ’ אמר בפתיחת דבריו: “אני שמח מאוד להיות פה, אני רוצה להגיד תודה לשגיא שיינר שיצרתי איתו קשר לפני חודשיים וביקשתי להצטרף, ולאבי יחיאל שזאת לא הפעם הראשונה שאנחנו יושבים יחד במסע”ת, שיחקנו יחד במכבי ת”א יחד ב-2005, נהנינו אבל לא הייתה הצלחה גדולה, אז אפשר לתקן עכשיו. תודה שקיבלתם אותי למועדון הגדול הזה, הקבוצה נמצאת במקום שהיא לא צריכה להיות – בתחתית הלאומית”.

“ננסה להחזיר את הקבוצה לימיה היפים, המצב כרגע לא טוב, יש בקבוצה שלושה דברים שבגללם באתי למועדון – זו קבוצה גדולה עם מסורת, נפגשתי עם אנשים טובים וחיוביים שבאים לתרום, הלב והנשמה לפני הכול ורוצים להצעיד את הקבוצה קדימה, ובנוסף למרות המצב המקצועי הקשה כן ראיתי דברים חיוביים. אמרתי לשגיא שחבל שלא הביאו אותי קודם, כי היינו סוגרים בשנייה. יש פה אווירה יוצאת מן הכלל, שחקנים טובים ומתקן אימונים ברמה של ליגת העל”.   

אבי יחיאל, אייל ברקוביץ', שגיא שיינר (דוברות הפועל פתח תקווה)אבי יחיאל, אייל ברקוביץ', שגיא שיינר (דוברות הפועל פתח תקווה)

“בשנייה הראשונה שהגעתי אמרתי שזאת קבוצה שאפשר להצליח בה. יש לי הרגשה שבעוד שנה, שנתיים או שלוש הקבוצה תגיע לאן שהיא צריכה להגיע. אני חושב שברמות האלה הכסף לא משפיע, גם אם היום נביא מיליון דולר, שחקנים מליגת העל פחות ירצו לבוא והשחקנים בלאומית פחות או יותר באותה רמה. אני חושב שאני יכול להוסיף עוד כמה פרטים קטנים והם מה שישנו את המקום, ושוב תודה לשניכם שהבאתם אותי”.  

גובה ההשקעה שלו: “לא אדבר על גובה ההשקעה, אבל אשקיע ואביא ספונסרים וגם השם שלי יביא אנשים. האוהדים הם חלק בלתי נפרד מהמועדון והם תורמים ומביאים הרבה כסף. ברגע שזה קורה מי אני שאגיד שהאוהדים בצד. רוצים לעשות משהו משותף ויפה בשיתוף פעולה, כרגע הכסף פחות חשוב”.

אייל ברקוביץ' (גרפיקה: קרולינה אריכמן)אייל ברקוביץ' (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

איך שורדים בליגה: “אני עוקב כבר חודש וחצי אחרי הקבוצה ומאז אנחנו במשא ומתן, ותודה על הדיסקרטיות כי זה גרם לזה להצליח. זה הראה גבריות ולואליות למועדון. כולם יודעים שהמצב המקצועי לא טוב אבל ראיתי קבוצה טובה, שמניעה כדור ויודעת מה היא רוצה מעצמה. ההבדל הוא בגול, צריך לשנות את המומנטום, נביא 2 או 3 שחקנים ונשפר את מה שצריך. ראיתי מול הפועל ירושלים קבוצה, מקום שני, של אהיה הבדל ביחס לקבוצה במקום לפני אחרון”.

האם ההצלחה תרחיק ממשרת המאמן הלאומי: “לא חושש מאתגרים, יש אתגר גדול פה, הגעתי לקבוצה במצב מקצועי לא טוב, וגם אם הקבוצה תרד ליגה אשאר פה, כי המועדון ראוי לאנשים טובים ומקצועיים. אמרתי לעצמי שזה לא משנה באיזה ליגה – זה מועדון גדול. לא מכיר הרבה מועדונים שבכזה משבר האוהדים תורמים כל כך הרבה, ויהיו 4,000 או 5,000 אוהדים במשחק. זה מועדון ששווה ליגת העל, אני לא נשאר במקום שלא ירצו אותי, נקווה שנוכל להחזיר את המועדון להיכן שהוא צריך להיות”.

אייל ברקוביץ' (חגי מיכאלי)אייל ברקוביץ' (חגי מיכאלי)

מה היתרונות והחסרונות במודל העמותה: “מועדון עם אוהדים טובים זה כבר יתרון. בראשל”צ מכרנו 12 כרטיסים, אמרתי ‘למה להביא קופאי? עדיף שיכנסו בחינם’. במועדון שיש אלפי אוהדים יש וייב ויש עניין, יש גם את הצד הלא טוב, אבל זה הכדורגל וכל עוד זה לא אישי הכול בסדר. אני חושב שהאוהדים, יש להם את שגיא שהוא ראש הוועד. יש שקיפות מלאה בין הוועד לעמותה והם יודעים בכל רגע נתון מה אנחנו עושים”.

האם ישקיע מכספו האישי: “התחייבתי להביא ספונסרים נוספים וסכום מסוים מההון האישי שלי, חייב להיות תלכיד של כולם, אנחנו ממשיכים לחפש משקיע ואם יבוא אחד גדול אז אני אפנה והכול בסדר”.

האם ניר ברקוביץ’ יאמן את הקבוצה: “ניר הצליח כמאמן, אם אני לא הייתי נותן לו את ה’אנס, לא היה מקבל צ’אנס. הוא הצליח באום אל פאחם, בראשל”צ, ניצח שני משחקים עם בני יהודה, והוא הוכיח שהוא מאמן ראוי לפחות לליגה הלאומית וגם לליגת העל. עד סוף השנה יש פה מאמן את חיים שאבו, אם נרצה אותו הוא יהיה פה ואם לא אז לא, זאת לא תהיה ההחלטה רק שלי. ואגיד משהו לאוהדים – יש לו ראש לכדורגל, הוא לא פראייר והלוואי שהוא היה פה”.

אייל וניר ברקוביץ' (חגי ניזרי והאתר הרשמי של בני יהודה)אייל וניר ברקוביץ' (חגי ניזרי והאתר הרשמי של בני יהודה)

הלקחים שלמד: “הצלחתי בכל המקומות ואסביר במה הצלחתי. נשר היה מועדון של ילדים שהקמתי מאפס, באתי היום לאימון ואני לא מכיר את כל השחקנים, ראיתי ילד שנתן גולים, שאלתי את המאמן מה הסיפור שלו ואמר שקוראים לו איתי בן שמואל. שאלתי את המאמן למה הוא לא משחק ואמר שעכשיו יתחיל לשחק. הילד שאל אם אני לא זוכר אותו, מסתבר שהוא היה שחקן שלי בנשר 4 שנים. הצמחתי שם כמה שחקנים, לא צריך להשוות בין מקום למקום, אין לזה חוקים, אני בא בטוב, יש פה קארמה מצוינת, מתחם מעולה ואווירה טובה, צריך להכניס ווינריות, לחזק בכמה שחקנים ולהתפלל למזל”.

האם יירד לקווים: “אמרו לי ללכת לאמן ואמרתי שזה רעיון לא רע, אבל כרגע החלטתי שאני לא מאמן ולא רואה את עצמי מאמן, אבל זה רעיון לא רע להתחיל מעמדת המאמן בהפועל פ”ת. בינתיים יש מאמן טוב וקצב טוב, הקבוצה לא כזאת רעה כמו שהייתה ומתקדמים. אמרו לי פעם שהדרך לנבחרת עוברת תמיד דרך פתח תקווה”.

חלון ההעברות: “לא הרבה שחקנים, מספיק טובים בשביל להישאר בליגה. נצרף שניים או שלושה, לא רוצה להביא שחקן שיהיה אותו הדבר כמו מה שיש. מעדיף לתת צ’אנס לילד מהנוער מאשר להביא סתם מישהו כדי להגיד הבאתי. אוהב לתת צ’אנס לצעירים, אבל בטוח שנביא עד שלושה שחקנים”.

אייל ברקוביץ' ובנו באתיחאד (מערכת ONE)אייל ברקוביץ' ובנו באתיחאד (מערכת ONE)

האם הקבוצה תתמודד על העלייה: “אם נישאר בליגה השנה, שנה הבאה רוצים ללכת על העלייה. אי אפשר לבוא לפה ולהגיד שלא הולכים על העלייה. יש לי קונספט בראש שאני רוצה להביא לכדורגל. הכדורגל הישראלי איבד את הכיוון, יותר מסתכלים על טקטיקה, שחקנים רובוטים, בא לי לקחת 22 או 23 שחקנים כישרוניים, אני מאוד אוהב את הקונספט של בית”ר ת”א, אני רוצה לעשות משהו דומה, וקונספט כזה יחד עם הקהל יכול להיות פיצוץ בהפועל פ”ת”.

עוד הוסיף: “לא באנו לפה בשביל הכסף, זה אחד מ-5 או 6 המועדונים הכי גדולים בישראל, ואם לא נצליח נגיד תודה רבה, לא הצלחנו, ונלך הביתה. זה ייקח זמן להחזיר את הקבוצה לימים היפים, צריך להשקיע הרבה מאוד זמן, כבר בסופ”ש היו לי הרבה פגישות על פ”ת ונראה, צריך זמן. הכול נעשה בשקיפות מלאה, אני קיבלתי את הסמכויות אבל הכול בשקיפות מלאה, וכל מה שתרצו לדעת אענה ברגע, אף אחד לא בא לגנוב את המועדון”.

אבי יחיאל, מנכ”ל הקבוצה, אמר: “אני שמח שיש לנו את ההזדמנות לדבר ולספר על ההתפתחויות האחרונות במועדון. כדי לסגור חוזים עם שחקנים ומאמן זה בלתי אפשרי לנהל מו”מ עם אלף אנשים, בשביל זה יש ועד שנבחר על ידי אותם אנשים והוא רשאי לקבל החלטות ולעשות דברים, וכמובן שהוועד היה חלק מרכזי במשא ומתן, ברעיון ובביצוע שלו, אז אתם יכולים להיות בטוחים שהוועד עושה את הדברים בצורה ישרה והוגנת, המטרה הייתה מטרה טובה ומקווה שגם התוצאות, אבל קשה לעדכן במשא ומתן יותר מ-100 אנשים”.

אייל ברקוביץ' (חגי ניזרי)אייל ברקוביץ' (חגי ניזרי)

על ברקוביץ’: “הדרך שבה אייל מסתכל על כדורגל מתאימה לרוח של המועדון, כדורגל התקפי ואמיץ שמסתכלים קדימה, תמיד בתקופות טובות היו פה שחקנים צעירים ונמרצים, אני מאוד מאמין שבסוף צריך להביא את הפרסונה שמתאימה לרוח של המועדון לצד המקצועי והניהולי, ומעבר לעניין שדמות כמו אייל מייצרת, יש פה עניין של כדורגל, והשפה שלו מאוד מתאימה לפתח תקווה”.

עוד הוסיף: “העמותה קיימת כמה שנים, גם למיץ’ גולדהאר ואלונה ברקת לקח כמה שנים, גם אם זה לא יעבוד באותו רגע, אנחנו מחפשים את הפתרונות וננסה לקדם את המועדון. ברור שלא הכול חלק אבל אנחנו על זה, רוצים בסופו של דבר לעשות את הכי טוב עבור המועדון, האוהדים והקבוצה ונמצא את הדרך בקונסטלציה הזאת”.

שגיא שיינר, יו”ר העמותה של האוהדים, אמר: “אייל בא בתור פרסונה מקצועית נטו, אנחנו כעמותה עושים הכול וגם אבי כמנכ”ל, אמרנו שאם לא נבעט לשער כמה פעמים לא נכניס גול וננסה לבעוט כמה שיותר – להכניס ספונסרים, להביא את אייל, ומאמין שגם אנחנו נכניס גול בסופו של יום. אייל הבריא גם את הפועל ת”א, הדבר העיקרי שבזכותו הוא פה זה התשוקה, הכסף זה בונוס אבל זה היה הדבר האחרון שהסתכלנו עליו”.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */