פעיל השמאל הרדיקלי עזרא נאווי מת

נאווי נפטר בגיל 69 מסרטן • משנת 2018 התנהל נגדו משפט בחשד שהסגיר פלשתינים שמכרו קרקעות ליהודים, בעקבות תחקיר של התכנית "עובדה"

עזרא נאווי בבית המשפט בשנת 2017 // צילום ארכיון: אורן בן חקון // עזרא נאווי בבית המשפט בשנת 2017

איש השמאל הרדיקלי עזרא נאווי הלך לעולמו היום (שבת) בגיל 69 ממחלת הסרטן, בעיצומו של משפט שמתנהל נגדו, לאחר שהואשם במסירת מידע על פלשתינים שמכרו קרקעות ליהודים לידי הביטחון המסכל - אשר חיסל חלק מהם.

החקירה נגדו נפתחה בעקבות תחקיר של התכנית "עובדה" ששודר בשנת 2016. כתב האישום שהגישה נגדו פרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט השלום בעיר, ייחס לו עבירה על חוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה, האוסר על ישראלים לפעול בשירות גורמי המודיעין והביטחון של הרש"פ.

בחומרים שתועדו בתחקיר והועברו לאחר מכן למשטרה תועד נאווי מודה בפני עוזרו א', שיש לו קשר למותו של אבו חליל, פלשתיני תושב דרום הר חברון. נאווי מספר כי מסר את המידע לביטחון המסכל הפלשתיני, ש"טיפל" באבו חליל, ולאחר מכן חלה אבו חליל ומת. " קיבל סטרוק והיה חולה, ומאשימים קצת אותי בזה... יש לי יד בזה. העברתי את זה לביטחון המסכל, אין לי פה סנטימנטים" אמר בהקלטה.

כמו כן, סיפר נאווי לא' כי כבר מספר פעמים שמסר את פרטיהם של מוכרי קרקעות ומתווכים שמתקשרים אליו לידי שירותי הביטחון הפלשתינים. נאווי מסביר בשיחה כי כדי למנוע מכירת קרקעות ליהודים הרשות הורגת את מוכרי הקרקעות הפלשתינים, ומאלצת בעלי אזרחות ישראלית לעזוב את הארץ. נאווי תועד אומר כי "...(הרשות הפלשתינית) תופסת אותם, הורגת אותם. לפני שהיא הורגת אותם היא מרביצה להם הרבה, מענים אותם. קודם זובור אחר-כך גזנגה...".

נאווי נולד בשנת 1951 בירושלים למשפחת עולים מעיראק. הוא היה פעיל בתנועת הנוער של המפלגה הקומוניסטית, מק"י ואת פעילותו הפוליטית התחיל באינתיפאדה השנייה, שבמהלכה היה ממייסדי ארגון תעאיוש, שסייע לפלשתינים בגדה.

במהלך השנים הסתבך לא פעם עם החוק ותיק ההרשעות שלו כלל בין היתר שימוש בנשק בלתי חוקי, הסעת פלשתינים ללא אשרה, התפרעויות ותקיפת שוטרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר