הדרמה בוושינגטון

נתניהו על המהומות: "הסתערות מחפירה"

כחצי יממה לאחר ההסתערות של תומכי הנשיא טראמפ על בניין הקונגרס, שהותירו את העולם בהלם, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למהומות וגינה אותם בתוקף (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בטבת תשפ"א | 07.01.21
(צילום: שאטרסטוק)

כחצי יממה לאחר ההסתערות של תומכי הנשיא דונלד טראמפ על בניין הקונגרס, שהותירו את העולם בהלם, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למהומות וגינה אותם.

במהלך הצהרה לתקשורת עם מזכיר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין בירושלים, אמר נתניהו כי "במשך דורות, הדמוקרטיה האמריקנית היוותה מקור השראה לעולם ולישראל. הדמוקרטיה האמריקנית תמיד היוותה מקור השראה עבורי. התפרעות אלימה היא ההפך הגמור של הערכים שאמריקנים וישראלים מקדשים.

"ההסתערות על בניין הקפיטול בוושינגטון הייתה מחפירה ויש לגנותה בכל תוקף. אין לי ספק שהדמוקרטיה האמריקנית תיגבר - כפי שקרה תמיד".

שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, אמר במהלך הביקור כי "האלימות בקפיטול בלתי מתקבלת על הדעת". לדבריו הדמוקרטיה האמריקנית תנצח וקרא לאזרחים להתאחד.

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס לאירועים ואמר כי "האירועים אמש בארצות הברית, מזעזעים ופוצעים את ליבו של כל מי שמאמין בדמוקרטיה, ובמוסדותיה. אני רוצה לחזק מכאן את ידידתנו ובעלת בריתנו הקרובה מכולן: ארצות הברית של אמריקה. הדמוקרטיה היא ערך עליון והדמוקרטיה האמריקנית היא איתנה וחזקה מכל זה.

"עם זאת, מצב שבו מחלוקת פוליטית לגיטימית ומאבק על דרך, הופכים לאי קבלת כללי המשחק - מסוכן לדמוקרטיה, לאזרחים, וליכולת לנהל מדינה".

דברי שר הביטחון על המהומות

גנץ מתח ביקורת על ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "לצערי, גם בישראל, אנו עדים לניסיונות לפגוע בלגיטימציה של החלטות גורמי אכיפת החוק, מערכת המשפט ומאמצים להשתלח במוסדות הממלכתיים שלנו ולפגוע באמון הציבור בהם.

"בכדי שלעולם לא נגלוש למצבי קיצון של אי קבלת ההכרעה בעם או פסקי דין, כל מנהיג בישראל ובעולם, חייב להצהיר בקול ברור: יהיו אשר יהיו ההחלטות- נקבל עלינו תמיד את הכרעת העם, פסקי הדין של בתי המשפט, והצבעות הכנסת.

"נבקר את אשר דרוש ביקורת, אך לא נשתלח. בלי שמירה על העקרונות הללו - אין טעם במאבק על הדרך. זיכרו, להסתה, לפילוג, לשיסוי ולערעור אמון הציבור, יש מחיר כבד מנשוא. אני לא אתן לעולם למראות כמו שראינו אמש - לקרות גם בישראל. אחדות, כבוד הדדי וכיבוד החוק הם הכרח ולא מותרות".

קודם לכן הגיב שר החוץ גבי אשכנזי ואמר: "הזדעזעתי לראות את ההתקפה על הקונגרס האמריקני, מעוז הדמוקרטיה העולמי. יש לגנות זאת בכל תוקף. משחר תקומתה, ידידתנו האיתנה והגדולה ארצות הברית היא המגדלור של דמוקרטיה וערכים של חירות, צדק ועצמאות. אני בטוח שהעם האמריקני ונבחריו יידעו להדוף את המתקפה הזו ולהמשיך להגן בצורה איתנה על הערכים עליהם נוסדה ארה"ב החשובים לכולנו".

לפני שעה קלה, לאחר שוך המהומותף אישר הקונגרס את בחירתו של ג'ו ביידו לנשיא ארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר