Skip to content

נתניהו מבקש לדחות את משפטו ובוחן בקשת חסינות בכנסת

פרקליטי ראש הממשלה פנו היום לבית המשפט בבקשה לדחות את הדיון שנועד לשבוע הבא היות ולהם ניתן זמן קצר להכין את ההגנה כשלפרקליטות עמדו יותר ימים. הפרקליטים אף הוסיפו כי נתניהו בוחן את האפשרות לבקש חסינות מהכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין הגיש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה דחופה להארכת מועד הגשת התשובה של עורכי דינו לאישום בתיקי האלפים. באמצעות סנגוריו הוא טוען כי נדרשת הארכה של 30 יום בשל הצורך להכין תגובה לכתב האישום המתוקן שהוגש נגדו ביום ראשון בתיק 4000 (בזק-וואלה). נתניהו טוען באמצעות סנגוריו עוה"ד בעז בן צור ועמית חדד, כי בעוד שלפרקליטת  נתנו 20 ימים להכנת כתב אישום ( מתוקן ) "על יסוד חומרים שכבר מוכנים ומצויים בידיה", ואילו לנאשם נקצבו 7 ימים בלבד, הכוללים בהם את ימי שישי ושבת. סנגורי ראש הממשלה גם טוענים כי בגלל ימי הסגר עבדו משרדיהם עם 50% כוח אדם וכעת עקב הסגר המתוכנן יצומצם כוח האדם עוד יותר. "נוכח הידוק המגבלות והטלת סגר מלא ברחבי המדינה, ויקשה על ההגנה עוד יותר להיערך למתן התשובה", כתבו הסנגורים.

הסנגורים אך הודיעו כי נתניהו בוחן את האפשרות שתיקון כתב האישום יאפשר לו לבקש בכנסת מתן חסינות  "יוער כי בימים אלו נבחנת המשמעות המשפטית הנודעת לתיקון כתב האישום ביחס לחוק חסינות ח"כ. המבקש שומר על כל טענותיו בנושא". נכתב בבקשה.

קראו את פניית עורכי הדין לבית המשפט
netnyahu – cort

הדיון הקרוב במשפט נתניהו צפוי להתקיים ביום רביעי הבא, 13 בינואר. ראש הממשלה מבקש גם שהוא לא יעסוק במענה לכתב האישום, אלא נאחז גם בקרש ההצלה כשלפי דעתו יש לדן בבקשתו לבטל את ההליך נגדו מאחר שלדבריו לא הומצא אישור מספק של היועמ"ש אביחי מנדלבליט לפתיחת החקירה נגדו בסוף 2016.
כתב האישום המתוקן שהגישה הפרקליטות לאחר החלטת בית המשפט להפריד בין אישומי נתניהו לאלו שמיוחסים לאשתו, כולל פירוט של 315 אירועים קונקרטיים שכוללים דרישות מאתר וואלה להיטיב את הסיקור של נתניהו ובני משפחתו. לטענת הפרקליטות, מבין כ-230 דרישות, קיימות אינדיקציות למעורבותו של ראש הממשלה בכ-150 דרישות עבורו ועבור בני משפחתו.

נתניהו וצוות פרקליטיו בבית המשפט (צילום פול: עמית שאבי)

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, שמכהן כיום גם כשר המשפטים, כתב בטוויטר בהמשך להגשת הבקשה מטעם ראש הממשלה: "נתניהו, אל דאגה. בתי המשפט יישארו פתוחים – עליי".

מתנועת הדגלים השחורים נמסר בהקשר לבקשת נתניהו: "ביבי מכניס את ישראל לסגר ואז מבקש את דחיית המשפט בגלל הסגר. זה לא רק סגר פוליטי, זה סגר פלילי, כל אזרח ואזרחית חייבים לצאת להפגין בשבת הקרובה בגשרים, בצמתים ובכל מקום נגד המהלכים שחותרים תחת יסודות הדמוקרטיה שלנו."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן