הדברת טרמיטים

הם אמנם קטנים, אבל יחד הם חזקים במיוחד. כשהם רואים עץ שהם יכולים לאכול ולהרוס, הם יתנפלו עליו ללא מחשבה שנייה. ואתם, מצד שני, תצאו בנזק לא קטן

הנזקים שמשאירים אחריהם הטרמיטים יכולים להגיע לכמה אלפי שקלים, בייחוד אם יש לכם הרבה עץ בבית. והכוונה כאן לרהיטי עץ כמו שולחנות וכיסאות, מדרגות העשויות מעץ, דלתות ומשקופים. אז ברגע שאתם מבחינים בסימנים הראשונים, חשוב לקרוא למדביר מקצועי ולבצע הדברת טרמיטים בהתאם.

 

אז איך מזהים טרמיטים? איך בוחרים מדביר מתאים? מה אופן ההדברה נגד טרמיטים בבית?

 

על כל זה מסביר ארז זיסמן, מדביר מוסמך מזיסמן הדברות, במאמר הבא.

 

טרמיטים – להכיר את האויבים

 

הטרמיטים הם חרקים קטנים למדיי שיש להם כנפיים, ובדרך כלל הם ניזונים מעץ יבש. הטרמיטים יודעים לעבוד יחד, ויש להם קן עם מלכה וצבא שלם של חיילים, שלכל אחד מהם תפקיד משלו. ולכן, כאשר הם מתנפלים על רהיט או משקוף העשוי מעץ, הנזק יכול להיות חמור. חשוב להבין שהטרמיטים מגיעים בדרך כלל מן האדמה, ולכן הם נפוצים בעיקר בבתי קרקע פרטיים. אז אם התחדשתם לאחרונה בבית קרקע, שימו עין במיוחד על רהיטי העץ שלכם. כי משם יכולה לבוא הרעה.

 

האם ניתן לזהות את הטרמיטים?

 

אמנם אי אפשר ממש למנוע את הגעתם של האורחים הבלתי צפויים האלה, מסביר ארז זיסמן,  אך קיימת אפשרות לזהות את הטרמיטים מבעוד מועד ולמנוע נזקים גדולים בהמשך באמצעות הדברת טרמיטים מונעת. אחד הסימנים הראשונים הוא סימני כרסום על רהיטים. עץ אכול, צריך להדליק לכם נורה אדומה. כמו כן, הטרמיטים אינם מתקיימים מבלי לחות, וכשהם מגיעים אליכם הביתה הם משאירים סימני בוץ. ולבסוף, הטרמיטים אוהבים מאוד להתביית על משקוף העץ. אם אתם מצמידים את האוזן למשקוף ושומעים רעשים חשודים, ייתכן בהחלט שמדובר בטרמיטים. כך, אם אחד או יותר מבין הסימנים האלה מופיעים בביתכם, אל תחכו יותר מדיי. פנו למדביר מקצועי על מנת שזה יבצע הדברת טרמיטים, לפני שייגרם נזק של כמה מאות או אלפי שקלים לרכוש שלכם, ממליץ ארז.

 

לקבלת הצעת מחיר להדברת טרמיטים מחברת זיסמן הדברות, בקרו באתרינו:

 

https://www.zisman-hadbarot.co.il/

 

כל מה שצריך לדעת על הדברת טרמיטים

 

אם הופיעו סימני טרמיטים הדורשים מכם התייחסות מיוחדת, חשוב לקרוא למדבירים מקצועיים לביצוע הדברת טרמיטים. אלה כמה דברים חשובים שצריך לדעת על ההדברה:

 

שתי שיטות הדברה.

 

הדברת טרמיטים מתבצעת בשתי שיטות עיקריות. השיטה הראשונה היא קידוחים בתוך המרצפות והזרקות של רעל. היות שהטרמיטים מגיעים מתוך האדמה, פעמים רבות הם נמצאים מתחת לרצפה. המדביר קודח חורים ומזריק רעל, במטרה ליצור מעטפת של רעל ולהרוג את קן הטרמיטים. המדביר יודע גם לאטום את החומרים בבטחה כאשר הוא מסיים את עבודתו. השיטה השנייה היא פיזור של ג’ל רעיל במקומות נקודתיים. שיטה זו יעילה במקרה שבמקום מסוים מתגלה קן של טרמיטים – במשקוף או מתחת לבית. על כל פנים, המדביר יתאים כל שיטה למקרה נתון. לעתים ישתמש בשתי שיטות ההדברה ולפעמים רק באחת מהן.

 

כמה זה עולה?

 

מחיר ההדברה משתנה בהתאם לסוג העבודה שיש לבצע. על פי רוב, הדברה באמצעות הזרקת ג’ל עשויה לעלות בין 500 ל-800 שקלים, בעוד הדברת טרמיטים בעזרת קידוחים עולה כ-3,000 שקלים. על כל פנים, כאשר אתם מזמינים מדביר לביתכם, חשוב לבדוק אם יש לו אחריות על העבודה ואם אכן מדובר במדביר מנוסה ומקצועי.

 

הישמעו להוראותיו של המדביר.

 

מטבע הדברים, מדביר הטרמיטים משתמש ברעל כדי להשמיד את הטרמיטים. לפני שהוא יעשה זאת, הוא יתן לכם את כל המידע על הרעל ואף יציג אישור המאפשר לו לפזר את הרעל. אבל האחריות להישמר מוטלת על כתפיכם. הרחיקו מאזורי ההדברה ילדים קטנים וחיות מחמד והישמעו להוראותיו של המדביר.

 

 

איך נבחר מדביר טרמיטים?

 

הזכרנו מקודם שהמדביר שאתם בוחרים צריך להציג בפניכם רישיון, רצוי שיהיה בעל ניסיון של כמה שנים טובות בתחום ההדברה. על כל פנים, לפני שאתם מזמינים מדביר, חשוב לברר עליו כמה פרטים:

 

  • הרישיון צריך להיות מתאים – על פי החוק בישראל, מי שרוצה להיות מדביר צריך להחזיק ברישיון מטעם משרד הבריאות ומשרד ההגנה לאיכות הסביבה. מדביר אמין ומקצועי ישמח להציג לכם רישיון זה.
  • חומרים מורשים – זה לא סוד שחומרי ההדברה שנועדו להשמיד את הטרמיטים הם חומרים רעילים, שהרי רק הרעל יכול להשמיד את הטרמיטים ולמנוע מהם להתפשט ולגרום נזק. אבל החומרים האלה צריכים להיות חומרים מורשים, ורק אנשי מקצוע שעברו הכשרה מיוחדת יודעים איך להשתמש בהם. כמו כן, החומרים האלה צריכים להיות בעלי תו תקן ישראלי.
  • עד כמה המדביר באמת מכיר את התחום שלו – מדביר מקצועי שיש מאחוריו שנים של עבודה, מכיר היטב את עולם ההדברות. הוא יודע אילו שיטות הדברה יתאימו למצב מסוים, והוא גם יודע שבארץ קיימים 7 מינים של טרמיטים שלהם יש צורך להתאים את החומרים הנכונים.
  • לפני ההדברה, המדביר יבצע בדיקה – לפני שהמדביר יגש בכלל לבצע את ההדברה, הוא יבדוק את הבית. מדביר מקצועי יודע לאתר את מיקום הטרמיטים, ובייחוד את הקן שלהם ששם מתחילות כל הצרות. רק לאחר איתור כל המיקומים, יגש המדביר לעבודה.
  • אחריות לתקופה – ישנם מדבירים המעניקים אחריות לשנה או שנתיים, ואחרים ל-5 שנים. הכול תלוי בהיקף העבודה שבוצעה ובסוגה.
  • מחיר הוגן – מדביר אמין ואיכותי יגבה את המחיר המתאים עבור העבודה שהוא מבצע, ולא יותר מכך. הוא לא ינצל את תמימותו של הלקוח או חוסר הידע שלו בחומרי הדברה ובעבודתו של המדביר.

לסיכום, ראינו כמה נקודות חשובות שיש להביא בחשבון כאשר מחפשים שירותי הדברת טרמיטים על ידי מדביר מקצועי. כדי להיות בטוחים, כדאי לאסוף המלצות על המדביר. כי אם אתם נתקלתם בבעיית טרמיטים, סביר להניח שגם שכנים, חברים או קרובי משפחה נתקלו בבעיה דומה. תוכלו לפנות אליהם כדי לבקש המלצות על מדביר אמין, בטוח ומורשה.

 

למידע נוסף ופרטים נוספים בקרו באתר של זיסמן הדברות – מדביר מוסמך להדברת טרמיטים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר