צמצום לימודים ומרחק היציאה: משרד הבריאות מבקש להחריף את הסגר

בשל העלייה בתחלואה ולאור הטענות כי הסגר לא יעיל דיו, במערכת הבריאות מעוניינים להוסיף עוד הגבלות. מהנתונים עולה: ממוצע המגעים לאדם ירד ב-13% ביחס ללפני שבועיים - לעומת 40% בסגר השני

זמן צפייה: 06:26

במשרד הבריאות חוששים מהעלייה בנתוני התחלואה ומכך שישראלים רבים אינם מצייתים להנחיות הסגר - ומבקשים לנקוט בצעדים נוספים כדי להחמירו.

הערב (חמישי) פורסם בחדשות 13 כי הצעדים שייבחנו הם צמצום הכיתות הלומדות במוסדות החינוך, הקטנת הגבלת המרחק (שעומדת כיום על אלף מטרים - וייתכן שתופחת ל-500 מטרים), והשבתה של מקומות העבודה הלא חיוניים שכיום מורשים לעבוד עם 50% מהעובדים.

עוד בחדשות 13:

אסירים לפני מורים: תעדוף החיסונים החדש של משרד הבריאות

התפרצות קורונה בגן בקריית מוצקין: 16 ילדים ו-4 גננות נדבקו

מחסומים ומסוקים באוויר: כך נערכת המשטרה לסילבסטר בצל הקורונה

הסגר
הסגר | צילום: דוברות המשטרה

במקביל, גורם ממשלתי בכיר התייחס להגבלות ואמר: "היכולת של המערכת הפוליטית לאשר כרגע את ההגבלות או ההחמרות - מוטלת כעת בספק. זו אחת הסיבות שכך נראה הסגר השלישי".

בהערכת מצב שנעשתה במשרד הבריאות אמרו שהסגר לא אפקטיבי - מטרת צמצום המגעים לא מושגת, ובמתכונת הזו לטענתם היא גם לא תושג ככל הנראה. מהנתונים שהוצגו עולה כי ביחס ללפני שבועיים, במגזר הכללי נרשמה ירידה של 13% בממוצע המגעים לאדם, לעומת ירידה של 40% בסגר השני ו-60% בסגר הראשון. במגדר החרדי הממוצע ירד ב-11%, ובמגזר הערבי – ירידה של אחוז אחד בלבד.

מחסום משטרתי בלילה הראשון של הסגר השלישי | צילום: רויטרס

בתוך כך, מנתונים שקיבל קבינט הקורונה ממשרד הבריאות, עולה כי מסוף אוקטובר ועד תחילת דצמבר נכנסו לישראל אלפי חולי קורונה ששבו מחו"ל. בבולגריה 17% מהחוזרים התגלו חיוביים, מטורקיה - יותר מ-10% מהחוזרים התגלו חיוביים. בקרב החוזרים מאיטליה אותרו 10%, מרוסיה - 8%, מאוקראינה - 6%. מאיחוד האמירויות – 3% ומארה"ב - 2%. מכאן עולה כי ההתפרצות הנוכחית היא בין היתר בגלל ישראלים שחזרו ולא שמרו על בידוד.

בד בבד, אתמול שוחחו ראש הממשלה ובכירי ענף המסחר, בדיון שתואר כסוער מאוד. בעלי העסקים איימו לפתוח הכול ב-10 בינואר וטענו: "אף אחד לא יעצור אותנו – אין פה מנהיגות". שר האוצר אמר במהלך הדיון: "יש לנו כספים לתת לבעלי עסקים, אבל כחול לבן מעכבים את הכספים האלה".