יום רביעי, 29.05.2024 שעה 05:00

שנה דוחה: כל אירועי הספורט ש(לא) היו ב-2020

נגיף הקורונה גרם לדחייה ולביטול של כ-30 מיליון אירועים ברחבי העולם מאז מרץ, אולימפיאדת טוקיו והיורו בראשם. וגם: כדורסל, טניס, אופניים ועוד

|
סימון ביילס, כריסטיאנו רונאלדו ורוג'ר פדרד (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
סימון ביילס, כריסטיאנו רונאלדו ורוג'ר פדרד (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

שנת 2020 לא תיזכר כעוד שנה בהיסטוריה של הספורט העולמי. נגיף הקורונה, שהגיע כמעט לכל מקום בעולם, גרם לביטול ולדחייה של אירועי ספורט רבים, מה שרק מלחמות העולם במאה שעברה הצליחו לעשות. הנה מה שקרה (ובעיקר שלא קרה) ב-12 החודשים האחרונים.

השנה התחילה כרגיל ואף נגיף לא נראה באופק. בחודש ינואר נובאק ג’וקוביץ’ הוביל את נבחרת סרביה לזכייה בגביע ה-ATP על חשבון ספרד של רפאל נדאל. ג’וקוביץ’ המשיך לזכייה שמינית באליפות אוסטרליה והניף את הגביע במלבורן בתחילת פברואר.

רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ'. לא ידעו מה מצפה להם (רויטרס)רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ'. לא ידעו מה מצפה להם (רויטרס)

האולסטאר ב-NBA נערך בשיקגו בפברואר ובו הקבוצה של לברון ניצחה 155:157 את הקבוצה של יאניס. דריק ג’ונס ג’וניור זכה בתחרות ההטבעות, באדי הילד ניצח בתחרות השלשות.

קוואי לנארד עם לברון ג'יימס. הספיקו לנצח לפני הבלאגן (רויטרס)קוואי לנארד עם לברון ג'יימס. הספיקו לנצח לפני הבלאגן (רויטרס)

ואז הגיע חודש מרץ. נגיף הקורונה החל להתפשט בממדים עצומים בכל העולם. מספר המתים הלך וגדל וגם בעולם הספורט הבינו כי אין מנוס מלדחות את האירועים – גדולים כקטנים. אופ”א כינסה דיון חירום והחליטה לדחות את יורו 2020 ל-2021. הטורניר שמתוכנן להתקיים ב-12 מדינות לא נערך בחודש יוני ואמור להתקיים בעוד חצי שנה תחת השם יורו 2020. הנחמה של כריסטיאנו רונאלדו: הוא נשאר אלוף אירופה לשנה אחת נוספת לפחות. בחודש אפריל ליגת האלופות והליגה האירופית נדחו לחודש אוגוסט.

יורו 2020. יתקיים ב-2021, ייקרא יורו 2020(רויטרס)יורו 2020. יתקיים ב-2021, ייקרא יורו 2020(רויטרס)

המשחקים האולימפיים, שמתקיימים בגרסת הקיץ שלהם כמו שעון בכל ארבע שנים מאז סיום מלחמת העולם השנייה נדחו. טוקיו 2020 כבר לא תהיה ב-2020 וגם לגבי 2021 יש סימני שאלה רבים ביפן ומחוצה לה.

אם בתחילת השנה עוד סברו בוועד האולימפי הבינלאומי כי ניתן יהיה לקיים את האולימפיאדה בכל מקרה, הגיע נגיף הקורונה והוכיח שהוא מאפיל גם על אירוע הספורט הגדול ביותר.

הקמע של טוקיו 2020. יחכה עוד חצי שנה (רויטרס)הקמע של טוקיו 2020. יחכה עוד חצי שנה (רויטרס)

בנוסף, מרבית ליגות הכדורגל המקומיות הופסקו בחודש מרץ. גם ליגת ה-NBA הופסקה לאחר ההידבקות של רודי גובר מיוטה ג’אז. הליגה הגרמנית הייתה הראשונה לחזור בחודש מאי, השאר חזרו בחודש יוני והצליחו לסיים עונה בדוחק.

בצרפת ובהולנד הפסיקו את העונה ולא חזרו לשחק. פאריס סן ז’רמן ואייאקס הוכרזו כאלופות. ליגת האלופות והליגה האירופית שוחקו במתכונת מצומצמת בפורטוגל ובגרמניה בהתאמה. באיירן מינכן זכתה בליגת האלופות לעיני יציעים ריקים בליסבון, מראה עצוב למדי שהפך לעניין שבשגרה.

האוטובוס של באיירן מינכן מגיע לאצטדיון האור. גמר ללא אוהדים (רויטרס)האוטובוס של באיירן מינכן מגיע לאצטדיון האור. גמר ללא אוהדים (רויטרס)

באופניים, הטור דה פראנס נדחה לאוגוסט. ולא רק דחיות, גם ביטולים רבים של אירועים נרשמו. עונת היורוליג הופסקה וסתמה את הגולל על סיכויי מכבי תל אביב להגיע לפיינל פור. גם היורוקאפ בוטל. מרתון בוסטון נדחה תחילה, אך לאחר מכן בוטל לאחר 124 שנים ברציפות בהן התקיים. טורניר ווימבלדון, שהתקיים ברציפות מאז תום מלחמת העולם השנייה, בוטל לחלוטין.

בפורמולה 1 בוטלו לא מעט מרוצים, אם כי זה לא הפריע ללואיס המילטון להשוות את שיא שבע הזכיות של מיכאל שומאכר. מלבד התחרויות באולימפיאדה, תחרויות ג’ודו רבות בוטלו מאז מרץ. גם הענפים הבאים נפגעו (רשימה חלקית): שחייה, בדמינטון, סומו, מרוצי סוסים, היאבקות, הוקי, הרמת משקולות, גולף, טניס שולחן, ראגבי ואגרוף.

לואיס המילטון. נוהג לנצח (רויטרס)לואיס המילטון. נוהג לנצח (רויטרס)

בהערכה גסה בוטלו ברחבי העולם כ-30 מיליון אירועי ספורט מאז חודש מרץ. התקווה היא כי 2021 תהיה מלאה באירועים ולא יהיו ביטולים נוספים בגלל הנגיף שהפך את העולם. כל שנותר הוא לקוות.

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */