יום שני, 10.06.2024 שעה 18:51

ורמוט: לא עצוב מהפרישה, לא רציתי לרדת ללאומית

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE שוחחנו עם הקשר שפרש: "הפוסט שכב אצלי חודש. שברתי לבבות בהפועל". התכנית משודרת גם ברדיו חיפה ורדיו ירושלים

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM). בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתכנית ערכנו ראיון פרישה עם גילי ורמוט, שמוקדם יותר היום הודיע כי הוא תולה את הנעליים אחרי קריירה נהדרת. בנוסף, שוחחנו עם לירן וקסברגר, יו”ר הוועדה המקצועית של השופטים, על סיכום הסיבוב. כמו כן, עסקנו בוועדת העברת זכויות הניהול שתתקיים מחר בנוגע לבית”ר ירושלים לבן ח’ליפה.

גילי ורמוט: "לא עצוב מהפרישה, לא רציתי לרדת ללאומית"

שוחחנו עם גילי ורמוט, שהודיע מוקדם יותר היום על פרישה ממשחק פעיל כשהוא בן 35, על תחושותיו בשעות שאחרי ההחלטה להודיע על כך בפוסט באינסטגרם.

שלום וערב טוב לך, גילי ורמוט:
”שלום חברים”.

מה שלומך בשעות שאחרי הפרישה?
”תיארתי לעצמי שיהיה יום אינטנסיבי, מנסה ליהנות מרגעי התהילה האחרונים. הפוסט כבר חודש שוכב במגירה והיום הוא עבר לרשת. לא מצאתי סיבה לעשות מסיבת עיתונאים ו”להרים” לעצמי. אם אתה חלק ממועדון אז בסדר, אבל החלטתי עם כל הקורונה לעשות את זה בצניעות”.

"הפוסט שכב אצלי חודש במגירה". גילי ורמוט (עמרי שטיין)"הפוסט שכב אצלי חודש במגירה". גילי ורמוט (עמרי שטיין)

כמה זמן אתה חושב על הפרישה?
”העונה נגמרה ביולי ומאז אני בבית. זה משהו שהולך ומתבשל ולקחתי בחשבון שזו אופציה. לא תכננתי בהתחלה, חשבתי שאמשיך עוד עונה, אבל ככל שחלף הזמן התבשלתי עם ההחלטה. רציתי מאוד להמשיך ועד לפני חודש וחצי עבדתי קשה עם מאמן אישי, הייתי נחוש. לא רציתי לרדת לליגה לאומית ובליגת העל לא היה ביקוש”.

“הייתי אחרי עונה פחות טובה עם שתי פציעות ארוכות. כל הסיטואציה ביחד הובילה לזה. בהתחלה היה טירוף אבל בהמשך אמרתי שמי שיפנו אליי אלו קבוצות במאבקי תחתית. היום מאמנים מחפשים יותר רובוטים, חיילים. הבעלים מחפשים שחקני בית צעירים שאפשר להרוויח עליהם כסף. אמרתי שלא אלך בכל מחיר, זו החלטה שהתבשלה לאט לאט”.

"לא רציתי לרדת ללאומית". גילי ורמוט (עמרי שטיין)"לא רציתי לרדת ללאומית". גילי ורמוט (עמרי שטיין)

מה הרגע שאתה מצטער עליו בקריירה?
”המעבר למכבי לא היה סימפטי. שברתי הרבה לבבות, אבל הייתה סיטואציה שלא הייתה ברירה ומכלול של הרבה דברים. יכול להיות שהייתי עושה את זה שוב גם עכשיו, זו הייתה הסיטואציה. מקצועית בקריירה בחתימה בקייזרסלאוטרן הייתי צריך לחכות להצעה מספרד”.

ומה הרגע הכי גדול?
”האליפות עם הפועל בשנייה האחרונה בטדי, הגול בנבחרת מול בוסניה והגביע עם הפועל חיפה. במדי הפועל ת”א הכי נהניתי לשחק. האם אחזור בעתיד? קשה לראות את זה קורה אבל אי אפשר לדעת. רוצה להישאר בכדורגל, זה משהו שאני אוהב אותו ומבין בו. לא יודע אם מחלקת נוער, מאמן או מנהל מקצועי”.

"שברתי הרבה לבבות עם המעבר למכבי". גילי ורמוט (רדאד ג'בארה)"שברתי הרבה לבבות עם המעבר למכבי". גילי ורמוט (רדאד ג'בארה)

איך היית מנתח את המצב של הפועל ת”א?
”הקבוצה לא מספיק טובה. ינואר יהיה קריטי עבורם לחזק את הקבוצה. לידור כהן חתם, איינבינדר קרוב, אלו שחקנים טובים יותר ממה שיש. מבחינה תקציבית הם עומדים בתקציב כמו אשדוד, מכבי פ”ת, נתניה וכאלה, כך שהם אמורים היו להיראות טוב”.

איך זה להיות בקבוצה שיואב כץ הוא הבוס?
”וואו. אפשר לכתוב ספר על זה. מאתגר, מצחיק, חוויתי. עזבתי בגיל 20 וחזרתי בגיל 33. אלו דברים חדשים, אבל בגיל הזה אתה יודע להסתכל על זה בעיניים אחרות. יש דברים קצת מוזרים אבל זו חוויה. אני לא עצוב מהפרישה, זה לא קרה בבום. הייתי צריך להחליט רק באיזה יום לפרסם את זה. 

לירן וקסברגר: “בארץ יש 4 מצלמות ל-VAR, בליגת האלופות 32"

דיברנו עם יו”ר הוועדה המקצועית של השופטים, על סיכום הסיבוב הראשון בליגת העל, בצל הטענות הרבות מצד הקבוצות כנגד מערכת ה-VAR.

שלום וערב טוב לך, לירן וקסברגר:
”שלום חברים”.

לפי דעתך ה-VAR עזר לשופטים או הכשיל אותם?
”אם נסכם את הסיבוב הראשון, אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה. כשאנחנו בוחנים את המספרים אז בעונת 2019/20, המקרים ששיפוט המסך סייע בהם לשופטים הם גדולים. 29 החלטות נכונות היו העונה וזו חצי הכוס המלאה. לולא ה-VAR היו עוד 29 טעויות במשחקים. מצד שני, יש קריאות מיותרים, אמנם בודדות, אבל עושות נזק גדול. לדוגמה מה שקרה בבלומפילד במכבי מול ק”ש. באותו מחזור היו 6 החלטות מצוינות של ה-VAR אבל אף אחד לא מדבר על זה. אני ער לביקורת, זה מתסכל אבל אנחנו כארגון צריכים לבחון את עצמנו לאורך זמן”.

ארז פפיר מסתכל ב-VAR (עמרי שטיין)ארז פפיר מסתכל ב-VAR (עמרי שטיין)

“היה רעש מטורף אחרי המשחק וזה גם נפל בתוצאה של 0:0. אנחנו כל הזמן עובדים עם השופטים על הזמנים בבדיקת מקרה. כשנדרש כל כך הרבה זמן לבדיקה אנחנו מבקשים לא להתערב, כי כנראה שזה מקרה שיש בו מחלוקת ועדיף שהשופט במגרש יקבל את ההחלטה”.

נראה שהשופטים מתחרים אחד בשני ומכשילים.
”זו נקודה שכנראה תמיד תעלה אצל אנשים מבחוץ. בצורה חד משמעית אני אומר שזה לא מעניין אותי אם הם סומכים אחד על השני כשהם נפגשים באימון. מעניין אותי רק דבר אחד – האם שופט המסך עושה את המקסימום כדי להביא את ההחלטה הנכונה ביותר בזמן נתון. בכל מחזור אנחנו שומעים ורואים את כל ההחלטות בכל המשחקים. רואים כיצד שופט המסך עושה את המקסימום כדי לסייע. מה האינטרס לעשות אחרת? יש יריבות ספורטיבית בתוך איגוד השופטים חד משמעית. הדלפות עוד לא הפכו שופט ליותר טוב. מה שחשוב לי זה שהצוות שמגיע למגרש מבין את המטרה שלו. אי אפשר לקחת אירוע לא טוב לעומת עשרה טובים ולהגיד שהשופט מנסה להכשיל”.

"יש יריבות ספורטיבית". לירן וקסברגר (יניב גונן)"יש יריבות ספורטיבית". לירן וקסברגר (יניב גונן)

רוב קבוצות ליגת העל נגד ה-VAR במתכונת הנוכחית.
”אם תעשו משאל באירופה, אני מניח שהתשובות יהיו זהות. הכדורגל היה שמרני מאוד. אנחנו חייבים שרף ההתערבות יהיה אחיד יותר. זה אומר שכמעט בכל הקריאות יהיה מכנה משותף ושכולם יבינו”.

כמה מצלמות VAR יש פה לעומת אירופה?
”בארץ יש 4 מצלמות, בליגת האלופות יש 32. אני לא בא לתרץ. אנחנו מבקשים עוד מצלמות מההתאחדות. ברגע שאין תלת מימד, שופט המשחק צריך לעבוד יותר זמן וזה מסובך יותר. ביקשנו להכניס את התלת מימד ועוד מצלמות. זה לא תקציב שלנו. נחזור אחורה. בתוספת הזמן במכבי חיפה מול מכבי פ”ת, השופט לא שם לב לפנדל לזכות פ”ת, שופט המסך עזר לו במקרה הזה”.

"מבקשים עוד מצלמות מההתאחדות". וקסברגר (עמרי שטיין)"מבקשים עוד מצלמות מההתאחדות". וקסברגר (עמרי שטיין)

פורר: “ההשקעה בכדורגל נשים – אפס”. בר דוד: “העסק לא מתרומם כי אין תקציב”

דיברנו עם יו”ר הוועדה לקידום מעמד האישה, עודד פורר, על הישיבה שניהלו בכנסת עם נציגי הטוטו נוכח הפערים וחוסר השוויון בין ספורט הגברים לנשים. כמו כן, דיברנו עם הילה קניסטר בר דוד, יו”ר מנהלת הכדורסל לנשים.

שלום וערב טוב לך, עודד פורר:
”שלום חברים”.

מה אתה אומר על ההפליה של הנשים בספורט.
”יש הסכמים שעושים עם הגברים ולא עם הנשים. מחכים שהליגה תהיה טובה יותר ועוד יותר טובה. ההסכמים של הטוטו גמישים. הדיון שעשינו נקבע על סמך הנתונים והדו”ח שקיבלתי. מתוך 46 מיליון ש”ח של הסכמי שיווק, רק חצי מיליון ש”ח הלך לכדורסל נשים, ולכדורגל בכלל לא. נציג הטוטו אמר שבגלל שליגת הכדורגל לנשים לא מקצועית, למרות שהיא דווקא כן מוגדרת מקצוענית, הם חוששים להטיית משחקים בהימורים. כדי שתהיה ליגה מקצוענית צריך כסף. הטוטו הוא המקור הכספי הכי גדול והוא צריך לחלק”.

"כל שקל יעזור לנו". עודד פורר (עדינה ולמן - דוברות הכנסת)"כל שקל יעזור לנו". עודד פורר (עדינה ולמן - דוברות הכנסת)

אם יעבירו מיליון במקום חצי מיליון זה יעזור?
”חד משמעית. כל שקל יעשה את ההבדל ובוודאי בסכומים האלה. מסכים שצריך יותר כסף, אבל כשאתה לא מהמר על הליגה הזו אז היא לא קיימת עבור הציבור הישראלי ולכן גם אין רייטינג. קודם כל לא משדרים את המשחקים, אפשר להמר על ליגה בקזחסטן ולא על הנשים בכדורגל”.

הילה קניסטר בר דוד, יו”ר מנהלת ליגת הכדורסל לנשים, הוסיפה: “כדורגל נשים לא מקבלות שקל, כדורסל מקבלות חצי מיליון. הגברים מקבלים 30 מיליון ש”ח בכדורגל ובכדורסל 14 מיליון ש”ח, וחצי מיליון ש”ח לכדורסל נשים”.

"צריכים 12 מיליון ש"ח". הילה קניסטר בר דוד (באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)"צריכים 12 מיליון ש"ח". הילה קניסטר בר דוד (באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

אז לא סופרים אתכם.
”ממש. יש לנו שותף, פורר, שהוא היחיד ששם על סדר היום את נושא התקצוב בלי פוליטיקה. שם לנגד עיניו את קידום מעמד האישה ולא משנה באיזה תחום. לאו דווקא בספורט. לצערי הוא היחיד שזה מעניין אותו. אנחנו כמובן שעושים כל מאמץ כדי לשפר. אני מסתכלת על הבנות שאולי תבחרנה להיות בספורט, לאן אנחנו מכוונות אותן?”.

לאן חצי מיליון ש”ח יקבלו אתכם?
”אני צריכה 12 מיליון ש”ח. מי שמבין מה זה להחזיק ליגת על, צריך מינימום מיליון שקלים עוד לפני הדיגיטל, המדיות והשיווק. בסיס לשחקנים, מאמנים, חייב להתחיל עם משהו. יש שחקניות מדהימות. יש בעלי קבוצות שהעירייה תומכת בהם מעט”.

הילה קניסטר בר דוד (חגי מיכאלי)הילה קניסטר בר דוד (חגי מיכאלי)

איך הופכים את המותג למשהו מעניין?
קניסטר בר דוד: ”אתייחס לכדורסל הנשים. זו ליגה מקצוענית. אנחנו משחקות גם בגביע אירופה ויש משחקים טובים. העסק לא מתרומם כי לא מתקצבים אותו. זה הבסיס להכל. צריך פה תכנית מסודרת, כדי להכניס את העיריות לתוך הקבוצות וליצור קהילות אוהדים בתוך העיריות. בואו ניצור קהילה בפתח תקווה שמעודדת את הקבוצות, זה מחזק את השחקניות”.

פורר: “הבעיה היא שבמשרד הספורט אין חשיבה אסטרטגית. נותנים איזשהו סכום כי “חייבים”. זו הבעיה. בכדורגל ההשקעה היא אפס, איך המותג ירים את עצמו?”.

קניסטר בר דוד: “אני מצפה שנשים שיושבות על משבצת התקציב, תפתח את ליבן וכיסן למעננו”.

אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */