עו"ד לתעבורה נתפס נוהג בשלילה בפעם הרביעית

שנת מאסר נגזרה על העו"ד שנהג בפסילה וללא ביטוח • סניגורו ביקש להקל בעונשו: "הוא רוצה להיות ראש עיר"

עו"ד לתעבורה נתפס בזמן נהיגה בשלילה // אילוסטרציה: GettyImages // עו"ד לתעבורה נתפס בזמן נהיגה בשלילה

אירוניה במיטבה: שופט בית המשפט לתעבורה מחוז מרכז, טל פרי, גזר שנת מאסר בפועל על עו"ד ג'ואד חטיב, בן 44 מקלנסאווה, לאחר שהורשע בנהיגה במהלך פסילת רשיון וללא ביטוח בתוקף. חטיב, שמציג את עצמו בין השאר כעו"ד המתמחה בעבירות תעבורה, יאלץ גם לוותר על רישיון הנהיגה שלו לעשר שנים. זאת לאחר שהתברר כי זו הפעם הרביעית בה נתפס אותו עורך דין נוהג במהלך פסילת רישיונו. 

על פי כתב האישום, חטיב נהג ברכב פרטי בסמוך לצומת בית ליד וזאת ביודעו כי הוא פסול לנהיגה וכי אין בידיו פוליסת ביטוח תקפה. רישיונו נפסל בנוכחותו על ידי קצין משטרה למשך 30 ימים. בתחילה הנאשם כפר באשמה והתיק נקבע לשמיעת ראיות, אולם לאחר מכן חזר בו והודה באשמה המיוחסת לו.   

בטיעונים לעונש, נציג מחלקת התביעות של המשטרה ביקש להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח למשך 18 חודשים ופסילת רישיון בפועל למשך 10 שנים והפנתה, בהסתמך על עברו התעבורתי של הנאשם, שכלל עבירות דומות. התובע הדגיש כי מדובר בנאשם אשר נוהג בזמן פסילה זו הפעם הרביעית ובכך מסכן את משתמשי הדרך פעם אחר פעם, מזלזל בהוראות החוק ובהחלטות השיפוטיות. 

"שואף להיות ראש עיר בישראל" 

בתגובה לטענות התובע המשטרתי, אמר סניגורו של הנאשם כי מרשו הוא עורך דין במקצועו ודמות ציבורית במישור המוניציפלי, וכל רכיב של מאסר ולו מאסר מותנה עלול לסכן את עתידו ופרנסתו של הנאשם כעורך דין וכן את פעילותו הציבורית. לדברי הסנגור, מדובר היה בעבירה שנגרמה כתוצאה מטעות בחישוב מניין ימי הפסילה. בנוסף, הציג הסניגור מסמכים ממנכ"ל עיריית קלאנסווה ומקצין משטרה המלמדים לכאורה על פועלו הציבורית של מרשו, וביקש כי בית המשפט ידון את הנאשם למידת הרחמים ולא יפגע בעיסוקו כעו"ד ובשאיפתו להיות ראש עיר בישראל.

השופט פרי לא קיבל את דברי הסניגור וגזר על הנאשם עונש מאסר של שנה וכן שלילת רישיון למשך עשר שנים. הוא ציין בהחלטתו כי אין צורך להכביר מילים בדבר מסוכנותן של העבירות אשר יוחסו לנאשם והחומרה הנובעת מעבירה של נהיגה בפסילה, על אחת כמה וכמה כאשר זו הפעם הרביעית בה מואשם בעבירה זו. 

"נראה כי הנאשם לא למד לקח מהרשעותיו הקודמות ואימת הדין אינה שורה עליו. מדיניות הענישה אמורה להעביר מסר ברור על מי שבהתנהגותו פוגע בערך החברתי שהינו בטחון הציבור וסיכון המשתמשים בדרך. הנאשם שב ומפר ברגל גסה החלטות בית המשפט ונדמה כי לא היה בעונשי העבר , כדי ללמדו לקח". עוד הוסיף השופט כי "הנאשם , עורך דין במקצועו , אשר מייצג לקוחות בתחום התעבורה  - מצופה ממנו לסטנדרט התנהגות גבוה יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר