המוזיאונים הביזאריים שאתם חייבים לבקר בהם אחרי הקורונה

ממוזיאון עב"מים, דרך מומיות ועד לתערוכת חיידקים • איפה תוכלו למצוא עדויות למפלצת מלוך נס? והיכן תמצאו אריזות של אטריות מכל העולם • הרשימה המלאה למסע פוסט קורונה הזוי במיוחד

אילוסטרציה // צילום: GettyImages // אילוסטרציה

כולנו מקווים שעם מבצע החיסונים שהולך ומתרחב, נוכל בעתיד הלא רחוק לשוב לטייל בעולם, לצרוך תרבות ולסייר במוזיאונים מרהיבים. אנחנו כאן כדי להכין אתכם מראש ולסייע לכם לבחור את המוזיאון הבא, אליו תטוסו ישר עם דעיכת המגפה. אספנו בעבורכם כמה מהמוזיאונים הביזאריים ביותר בעולם, שחייבים להיות חלק מהרשימה שלכם למסע פוסט קורונה.

מוזיאון העב"מים הבינלאומי ברוזוול, ניו מקסיקו

די ברור שאם כבר מקימים מוזיאון בנושא חייזרים, עצמים בלתי מזוהים וחטיפות של בני אדם על ידי חלליות, הרי שרוזוול, היא המקום המתאים ביותר לכך. ולמה? ליד עיר זו דווח לראשונה באופן רשמי על התרסקות עב"ם (הדיווח הוכחש אחר כך. אלא מה?). בנוסף, מדובר בשטח שבו הוקם גם אזור 51. לפי השמועה, באזור זה עב"מים מקיימים מפגשים עם מנהיגי העולם מבלי להפחיד את שאר האנושות.

אילוסטרציה // צילום: GettyImages
אילוסטרציה // צילום: GettyImages

מוזיאון המומיות בגואנחואטו, מקסיקו

אהבתם את הסרט ה"מומיה"? אם התשובה היא כן, אז העיר גואנחואטו חייבת להיכלל במסע פוסט הקורונה שלכם. במוזיאון אחד תוכלו לראות מומיות בכל הגדלים והמינים. למעשה, מדובר בגופות של בני המקום, שלמשפחותיהם לא היה די כסף כדי לקבור אותם. הגופות אוחסנו והתייבשו עם הזמן (גם בשל תנאי מזג האוויר באזור) וכעת הן הפכו לתערוכה קריפית למדי.

מוזיאון הקריפטוזואולוגיה הבינלאומי בפורטלנד, מיין

למי שמאמין בביגפוט, ביאטי, במפלצת מלוך נס או בבעלי חיים אחרים שעד היום המדע מסרב לאשר את קיומן – זה לגמרי המקום הנכון. כאן תראו שאריות עור, שיער, מחקר מדעי ותיאורים של עדים, שלטענתם ראו בעיניהם את בעלי החיים "האגדיים".

מוזיאון המיקרופיה באמסטרדם, הולנד

מתגעגעים לניסויים מימי התיכון והחטיבה? במוזיאון המיקרופיה תוכלו לראות כל חיידק או אורגניזם חי שניתן לגדל בצלחת פטרי.

מוזיאון הלבבות השבורים בזאגרב, קרואטיה

רציתם לנקום פעם באקס או באקסית ולא היה לכם אומץ? – עכשיו זו ההזדמנות שלכם. תמצאו כאן המון מתנות ששלחו שבורי לב לאדם שאחראי לכך. כשאנחנו מדברים על מתנות אנחנו מתכוונים גם לבגדים קרועים, פרחים מיובשים ואפילו גרזן, שיש מי שחשבו להשתמש בו נגד שוברי הלבבות.

מוזיאון ברזים? כן! יש דבר כזה. אילוסטרציה // צילום: Getty Images
מוזיאון ברזים? כן! יש דבר כזה. אילוסטרציה // צילום: Getty Images

מוזיאון השיער באוונוס ,טורקיה

הטורקית אוונוס, תוכלו לראות 16 אלף דגימות שיער של נשים, שנאספו על ידי אוצרי התערוכה המיוחדת במשך 30 שנה. אגב אם יש לכן שיער ארוך, תוכלו לתרום גם דגימה מהשיער שלכם וכך להצטרף למאגר האמנותי של המקום. המוזיאון המשונה הוקם לאחר שאהובתו של קדר מקומי עזבה את העיר, והשאירה אחריה רק קווצת שיער שתזכיר לו אותה.

מוזיאון הברזים ומי הברז בייג'ינג, סין

הסינים מתגאים בתרבות עתיקה וחכמה שפיתחה המצאות רבות, הרבה לפני שאלו נראו במערב. על כן, אין זה פלא שמוזיאון שלם בבירה הסינית מוקדש למערכת הזרמת מי שהשתייה שהותקנה בצורה נרחבת בעיר כבר בשנת 1900, ואפשרה לכל הציבור גישה נוחה וזולה למים. במוזיאון תוכלו לראות חלקים מהמערכת ומוצגים היסטוריים נוספים הקשורים לברזי מים.

מוזיאון האטריות באוסקה, יפן

פחות חובבים את עולם המטבח? מעדיפים להרים ארוחה בדקות ובמינימום השקעה? במוזיאון היפני תוכלו למצוא את כל מארזי אטריות להכנה מהירה שהומצאו ונמכרו אי פעם בעולם. בנוסף, תוכלו לשמוע עובדות משעשעות במיוחד כמו: מתי הומצא לראשונה המוצר שהפך למבוקש כל כך? וגם: מי האדם הראשון שהגה את הרעיון?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר