יותר מ-3 מיליון חיסונים נגד קורונה בישראל: מאז הגיע לארץ משלוח החיסונים הראשון של חברת פייזר ועד עכשיו, במשרד הבריאות לא מסרו את הנתון המדויק על מספר החיסונים נגד קורונה שכבר יש בישראל. לידי N12 הגיע היום (שני) הנתון המשמח: 3 מיליון ו-200 אלף חיסונים של החברה האמריקנית כבר נחתו בישראל - והם יספיקו כדי לחסן מיליון ו-600 אלף אזרחים (שתי מנות לכל אחד). 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בתי החולים שיבא תל-השומר, איכילוב ורמב"ם בחיפה הצטרפו השבוע למבצע החיסונים - ולצד המבצע המתנהל בקופות החולים, אנשים מעל גיל 60, מדוכאי חיסון וסובלים ממחלות ריאה יכולים להגיע גם אל בתי החולים הללו כדי להתחסן.

בתדרוך שערך הערב שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הוא הכריז כי ישראל מתקרבת כבר לחצי מיליון מתחסנים – והדף את השמועות על מחסור בחיסונים. "היו שמועות על מחסור חמור, אני אומר כאן ועכשיו שאין מחסור ולא יהיה מחסור. לפי כל לוחות הזמנים אנחנו אמורים לקבל מהחברות עוד מיליוני חיסונים ואני מבקש לשמור על התעדוף. כולם צריכים לשמור על קודם כל חיסון אוכלוסיות בסיכון. ברגע שהן יהיו בטוחות, נוכל להתייחס לנגיף אחרת לגמרי".

חיסון לקורונה (צילום: מרים אלסטר, פלאש/90 )
ישראל ממשיכה להיות המובילה בעולם במספר המתחסנים לנפש | צילום: מרים אלסטר, פלאש/90

"לפי ההסכמים החתומים, בחודשים הקרובים אנחנו אמורים לקבל עוד מיליוני חיסונים", הוסיף השר. "ראיתי בכל מקום היענות מדהימה של האוכלוסייה שמגיעה להתחסן, ואני קורא לאנשים שבתעדוף להמשיך לקבוע תורים, להגיע ולהתחסן. בגלל שאנחנו עובדים בקצב מטורף, יש תקווה גדולה שנגיע לחיסון של כל האוכלוסייה בסיכון בשבועות הקרובים".

8 ימים לאחר פתיחת מבצע החיסונים "לתת כתף", ו-400 אלף ישראלים כבר התחסנו נגד קורונה. אתמול בלבד חוסנו 98,916 בני אדם. קצב ההתחסנות עומד ביעד שהציב שר הבריאות אדלשטיין למנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, לפיו יש להגיע כבר השבוע ל-100 אלף מתחסנים ביום. היעד של ראש הממשלה נתניהו: 2.25 מיליון ישראלים מחוסנים - בעוד חודש וחצי מהיום. 

"הקצאת חיסונים לבתי החולים מובילה לקיפוח הפריפריה" 

למרות ההתקדמות המרשימה במבצע החיסונים, בכירים בקופות החולים זועמים על כך שבתי החולים הצטרפו למבצע החיסון. אחד הנימוקים שציינו לכך, הוא הפיזור הגיאוגרפי. לדברי בכיר באחת מקופות החולים, הקצאת אלפי חיסונים לבתי החולים שהצטרפו למבצע החיסון, משנה לרעה את האיזון בין מרכז הארץ לבין תושבי הפריפריה. בישיבה סגורה בנושא החיסונים שנערכה היום, אמר בכיר בניהול המבצע: "מקפחים את הפריפריה בכך שמעבירים אלפי חיסונים לבתי החולים במרכז".

מבצע החיסונים של צה"ל יוצא לדרך (צילום: דו"צ)
ביקורת על הקצאת חיסונים לבתי החולים ולצה"ל | צילום: דו"צ

סוגיה נוספת שעליה מותחים ביקורת בקופות החולים היא ההחלטה להעביר 100 אלף חיסונים לצה"ל. בכיר באחת הקופות אמר על כך בישיבה סגורה: "כולנו זועמים וכועסים על זה. למה 100 אלף חיסונים הועברו לצה"ל? אין שום סיבה שחיילים צעירים ובריאים יקבלו חיסונים לפני האוכלוסיות בסיכון".