תעלומה: מי הרעיל את מפתח המשחקים?

המיליארדר הסיני לין צ'י, מייסד החברה שפיתחה את המשחק של "משחקי הכס", מצא את מותו לאחר ששתה תה • פוסט לזכרו שותף 290 מיליון פעמים

מפתח משחק המחשב מת. "משחקי הכס" // צילום: אי.פי // מפתח משחק המחשב מת. "משחקי הכס"

מי הרעיל את המיליארדר הסיני לין צ'י (39), המייסד והבעלים של יוזו, ענקית המשחקים הגדולה והמוכרת בסין? השאלה הזו מעסיקה כעת את שלטונות שנחאי. צ'י הקים חברת משחקים ענקית, שבין השאר הפכה חלק מפרקי משחקי הכס הפופולריים במערב למשחק סיני מצליח מאוד. זאת בנוסף לכותרים אחרים, שהפכו אותו לאדם עשיר מאוד עם מיליארדים רבים בבנק.

למרות העושר הרב, ההצלחות, וגם הסכם לשיתוף פעולה עם נטפליקס בטרילוגיה סינית בדיונית (שזכתה גם בפרס הוגו), החלו מאבקים בחברה עקב הטרילוגיה שצ'י רצה להסריט בעצמו – צעד שלא יצא לפועל.

בינתיים צ'י חתם על הסכם הפקה של הסדרה עם חברת נטפליקס, אלא שלמהלך התנגדו סנאטורים רבים בארצות הברית כיוון שהמהלך היווה שיתוף פעולה עם חברה שנטען שהיא מסייעת למשטר הדיכוי בסין. כך או כך, העלילה קיבלה תפנית טראגית נוראית, אחרי שצ'י פינה את עצמו לבית החולים ב-16 לדצמבר כיוון שהוא לא חש בטוב.

מאוחר יותר הרופאים זיהו כי הוכנס לאיש רעל בתה המסורתי ששתה, והוא מת מההרעלה. ביום שישי האחרון פרסמה חברת יוזו פוסט פרידה נרגש ברשת הוויבו הסינית, שבו נכתב: "היה שלום נער, נשתדל להמשיך את טוב הלב והכנות שלך. נמשיך להאמין בטוב ולהיאבק ברע". הפוסט שותף ברשת הסינית 290 מיליון פעמים. מאות עובדי החברה הגיעו למשרדיה לחלוק כבוד אחרון לבוס שלהם. רבים הציגו בפוסטים ששיתפו ציורי קליגרפיה סינית, כיוון שלין צ'י היה אמן קליגרפיה.

בתוך כך, שלטונות שנחאי שפתחו בחקירה נמרצת עצרו בכיר אחר בחברה בשם שו יאו, ראש האגף בחברה שעוסק בהפקת סרטים. החשד נפל על המנהל הבכיר עקב המחלוקת הקשה שלו עם הבוס ובשל המאבקים סביב הפקת הסדרה שהועברה לנטפליקס. בינתיים המשטרה הסינית חוקרת, והסערה בין מעריצי האיש רק הולכת וגדלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר